Zaterdagmiddag was het niet echt vliegweer dus we konden rustig het bereik testen van de FPV spullen.
Voor mij hield het wel snel op, ik had m'n Charter met camera op de pallets gezet maar dat werkte niet lekker of omdat m'n antenne toch niet zo goed werkte als ik had verwacht of het stond gewoon te laag om echt ver te komen.
Met de spullen van Gert ging het beter. De zender stond samen met Han (onze dappere helper) op het dak van de keet en Gert in ik gingen met de auto naar de testpunten.
Bij het eerste testpunt hebben we alleen gekeken onder welke hoek de patchantenne nog de zender ontving zodat ik later kon bepalen hoe breed de bundel van de antenne is waarbinnen Gert nog ontvangst zou hebben.
Bij het tweede testpunt, ongeveer 3 km van het veld, hebben we weer gekeken onder welke hoek de antenne nog werkte maar nu kreeg Han het ook druk

Hij mocht telkens een andere antenne op de zender schroeven. Uiteindelijk bleek dat de V-antenne het beste werkte.
Het beeld was niet echt mooi maar er stonden toch nog wat bomen tussen de zender en de ontvanger in en dat dempt toch nog wel.
Hieronder de kaart met de testpunten en ook het gebied waarin Gert rustig kan vliegen zonder het videosignaal kwijt te raken. We hebben niet vlakbij het veld getest maar daar zal het ook goed gaan.