Inventariseren sleeptoestellen
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Jij hebt toch nog brandstof toestellen?
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Wel mooi, al die plannen met grote motoren. Maar vergeet niet dat de weg daar naar toe ook belangrijk is. Ga eerst maar eens slepen.......... Bijvoorbeeld met een 10 cc kist, of 6S. Het mag natuurlijk ook kleiner..... Het vliegen van een betrouwbare sleepvlucht vraagt oefening en motorgeweld maakt niet alles goed.
En tot nu toe maak je meer mensen blij met eeniets kleinere kist die tot ca 3,5 meter en 4,5 kg kan slepen. Een lichte zwever met geweld opslepen levert extra risico.
Max
En tot nu toe maak je meer mensen blij met eeniets kleinere kist die tot ca 3,5 meter en 4,5 kg kan slepen. Een lichte zwever met geweld opslepen levert extra risico.
Max
- Jack1970
- Lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za okt 30, 2010 6:42 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Dus met 10 cc kan ik ook al aardig wat kisten slepen?
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Dan moet ik toch maar snel de Piper gaan afmaken. Heeft iemand toevallig nog een carburateur liggen voor een 11,5 of 15cc OS viertakt?
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Met een biglift kan je prima slepen,
20cc er op en gaan, een piper is wat gemeener.
In een keer met een 50 tot 100cc kist gaan slepen zou ik niet doen. Eerst even ervaring op doen.
Hou ook rekening met de kosten en onderhoud. Een prop zit gou tussen de 50 tot 80 euro.
En wie betaald als er schade is.
Voor reparatie zou ik geen gfk romp nemen.
20cc er op en gaan, een piper is wat gemeener.
In een keer met een 50 tot 100cc kist gaan slepen zou ik niet doen. Eerst even ervaring op doen.
Hou ook rekening met de kosten en onderhoud. Een prop zit gou tussen de 50 tot 80 euro.
En wie betaald als er schade is.
Voor reparatie zou ik geen gfk romp nemen.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Ik ben ook begonnen met een 2.1m husky toen 2.7 husky daarna de bigjim en 3.5m decathlon
Zou niet in eens een 2..7m sleper doen met 80 tot 100cc.
Zou niet in eens een 2..7m sleper doen met 80 tot 100cc.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Ik kan uit een vaatje ervaring tappen:
Mijn sprong van charter naar biglift was ook te groot, met schade als gevolg.
Luister naar de adviezen welke hier gegeven worden en bouw het lekker op.
Dat scheelt je een hoop geld, tijd en frustratie.
Een lichte 1600mm kist met 1000w setup kan ook al flink wat slepen (tot 3m zwevers).
Ik heb eerst een Taxi Cup2 gevlogen (die was erg zwaar) met 900W, landingen waren erg kritisch.
Pas toen dat lekker ging ben ik over gestapt naar de BigLift.
De 50cc Dectahlon komt volgend seizoen pas in beeld, rustig opbouwen.
Eerst voor 200% je kist kennen voor je gaat slepen.
Mijn sprong van charter naar biglift was ook te groot, met schade als gevolg.
Luister naar de adviezen welke hier gegeven worden en bouw het lekker op.
Dat scheelt je een hoop geld, tijd en frustratie.
Een lichte 1600mm kist met 1000w setup kan ook al flink wat slepen (tot 3m zwevers).
Ik heb eerst een Taxi Cup2 gevlogen (die was erg zwaar) met 900W, landingen waren erg kritisch.
Pas toen dat lekker ging ben ik over gestapt naar de BigLift.
De 50cc Dectahlon komt volgend seizoen pas in beeld, rustig opbouwen.
Eerst voor 200% je kist kennen voor je gaat slepen.
Toch zie je dat wel altijd op de meetings, Kan je uitleggen wat je gedachte hierachter is?flymax schreef: Een lichte zwever met geweld opslepen levert extra risico.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Eigen sleeptoestel?
Voor de meer ervaren piloten:
Op MBF staat er nog een 2.4m BigLift met 15CC tekoop voor €200 (Rotterdam)
Leuke kist, kan je ook prima Elektro versie van maken, als je 'm zonder motor koopt.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/big-lift.230976/
Of de kit van JapieG: €85 of €105 met Flaps
http://link.marktplaats.nl/m944392451
Op MBF staat er nog een 2.4m BigLift met 15CC tekoop voor €200 (Rotterdam)
Leuke kist, kan je ook prima Elektro versie van maken, als je 'm zonder motor koopt.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/big-lift.230976/
Of de kit van JapieG: €85 of €105 met Flaps
http://link.marktplaats.nl/m944392451
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Als het zo door gaat hebben we straks alleen maar slepers en geen zwevers
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: Inventariseren sleeptoestellen
Een sleper kan wel zonder zwever vliegen maar een zwever (zonder motor) niet zonder sleper.han schreef: Als het zo door gaat hebben we straks alleen maar slepers en geen zwevers
Dus zo erg is het ook weer niet. Er kan gevlogen worden
O,ja, hellingzweven, DLG en de lier laat ik voor het gemak even buiten beschouwing
Groeten,
Erik
Erik