Hier een fotoverslag van mijn knutselpraktijken aan dit vliegtuig.
Ooit is al iemand gestart met het bouwen van dit vliegtuig maar hij is nooit ver gekomen. Ik ben begonnen met het (schoon) maken van de vleugel. De motorgondel bevestiging zat er niet helemaal naar mijn wens aan en ook zat er een behoorlijk gat in de onderkant.

Ik heb de motorbevestiging er af gesloopt en ik ben bezig het gat in de vleugel te dichten.

Ik heb de orginele speed 400 EDF behuizing er bij die is gemaakt van koolstof en kunstof en dat zijn mooie impellers. Ik mis alleen één fan en ik wil ze natuurlijk niet op een speed 400 laten draaien.

toevallig vandaag een pakketje gekregen met de nieuwe motoren, regelaars en twee 64mm diameter 7 blads fan. Ter vergelijking liggen de twee nieuwe naast de oude die een paar milimeter kleiner is. Daar moet nog aan geknutseld worden dus.

één van de bladen op de "fan" is niet zo netjes gemaakt maar ik verwacht dat het geen kwaad kan

De as die tussen de motor en de fan komt is eigenlijk ietsje te kort

En toen kwam het probleem van de te grote fan...

Één van de motoren heb ik op een plankje gemonteerd...

Toen de regelaar er aan solderen en op een 2S accu laten draaien en schuren totdat hij de gewenste diameter heeft.

Hier het verschil tussen de geschuurde fan en de orginele maat.

De volgende uitdaging was het plaatsen van de motor. Bij één van de impellers lag de binnenkant al los dus die kon er mooi uit om te passen. Ik heb een 28mm motor besteld omdat die net zo groot is als de orginele speed 400 en dus in de behuizing moet passen. Hij past ook perfect alleen had ik een grote uitdaging met de motordraden omdat die uit de zijkant van de motor komen en ik had minder dan 1mm speling. En toen hij eenmaal op de plek zat liep hij toch aan omdat het een buitenloper is

Kortom de achterkan moest verdwijnen...

Hier een foto met de op maat gemaakte fan op de motor die in de motorhouder zit.

Hier is het zaakje in de behuizing geschoven en ligt de 2e ook al klaar om gemonteerd te worden.

Hier het eindresultaat van een middag knooien.

hier de achterkant