Mijn nieuwe FPV antennes om te testen... CL/SPW combi
Cloverleaf en Skew planar wheel antenne
De Cloverleaf antenne met 3 lobben en de SPW (Skew planar wheel) met 4 lobben hebben zich (zegt men) bewezen als een van de beste antenne ontwerpen voor het FPV (First person view) vliegen.
Een perfecte match in de videoverbinding krijg je (volgens de kenners) als je een rechts, of een links, circulair gepolariseerde Cloverleaf antenne met 3 lobben op de VTx (video transmitter) plaatst en een rechts, of een links, circulair gepolariseerde SPW (Skew planar wheel) met 4 lobben op de VRx (video receiver) plaatst.
De eerste testen leverden zeer goede resultaten op. Ik had mijn reserve videozender (voorzien van de 3-blads Clover Leaf antenne) op de "Bixler" en kon zeker 400 meter wegvliegen zonder dat het videosignaal haperde. Als ontvanger had ik mijn FPV monitor koffer meegenomen, en deze op de pallets gezet. Daarop had ik de 4 Blads SPW antenne geplaatst. Dit stond op een hoogte van 1,50m boven de grond.
Het leuke was dat de ontvangst in de keet al na 100 meter weg was. Maar dat is ook niet verwonderlijk, omdat dit twee totaal verschillende antenne's zijn die verschillend gepolariseerd zijn.
Zaterdag bij redelijk weer maar eens verder testen...
Bovenaanzicht SPW antenne
Bovenaanzicht CL antenne
En een filmpien...
http://youtu.be/EXUpP8rTyYA
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"