11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Hallo
En op het totaal van de NK staan we voorlopig 3 en 4
Frans.
En op het totaal van de NK staan we voorlopig 3 en 4
Frans.
happy landings
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Dat zijn mooie prestaties
Moeten we ook alvast een inhuldiging voorbereiden?
Moeten we ook alvast een inhuldiging voorbereiden?
Groeten,
Erik
Erik
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Hallo
Nee hoor er zijn nog 3 wedstrijden te gaan.
Frans.
Nee hoor er zijn nog 3 wedstrijden te gaan.
Frans.
happy landings
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Van harte gefeliciteerd ,in oktober wil ik wel in de leiding ,dan komen jullie nog een
stukje hoger.
stukje hoger.
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Wauw fantasties! Ben blij met zulke instructeurs,zal ik nog lang veeel van kunnen leren!
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Nou ton wanneer de hele meute elke keer weer weg is om wedstrijden te vliegen heb je er weinig aan
Mooi werk hoor wanneer je nu 3e en 4e staat is dat niet slecht.
Mooi werk hoor wanneer je nu 3e en 4e staat is dat niet slecht.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Dit gebeurt er met je F5B vliegtuig als je een vastgeschroefde vleugel hebt, een defecte 5S accu en geen 2mm kruiskopschroevendraaier in je zak hebt ( of 2x30m hardlopen om hem op te halen)
De regelaar ging als eerste in rook op en daarna de accu. De neus van de romp trok eerst blaren, de epoxy werd warm en de hele neus werd zacht en hing er bij na het blussen van de brand.
En vanuit ervaring weten we dat de stank in je auto nog maanden aanwezig is.
http://youtu.be/nDqQlQ3shM4
De regelaar ging als eerste in rook op en daarna de accu. De neus van de romp trok eerst blaren, de epoxy werd warm en de hele neus werd zacht en hing er bij na het blussen van de brand.
En vanuit ervaring weten we dat de stank in je auto nog maanden aanwezig is.
http://youtu.be/nDqQlQ3shM4
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Theo
- Lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Gelukkig hebben wij sloten genoeg in de buurt
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Vandaag hebben Klaas en Frans weer een F5B wedstrijd gevlogen in Wijk en Aalburg.
Beiden hebben hun persoonlijke records aan diggelen gevlogen. Frans heeft nu 36 rakken gevlogen en Klaas zelfs 38.
Als onderkant is er nu 35 rakken gevlogen.
Bij het rakken vliegen hebben we een stopwatch bij de hand die ook tussentijden waarneemt en ook onthoud, zodat we na de vlucht de gegevens konden analyseren. Daar kwam uit dat we met 1 motorloop uitkwamen op 5, 4,4, en 8 seconden. Dus het laatste rak was de snelheid er compleet uit. Door wat hoger het rak in te vliegen hebben we dat terug gebracht naar 6,4,4, 5. Dat scheelde dus 2 seconden per motorloop en dat x9 is 18 seconden. Hier kwam de extra tijd vrij voor meer rakken.
Klaas had in de laatste rak zelfs nog tijd over waardoor er nog wel een rak meer in zat. Door de spanning mislukte dat en draaide hij te vroeg. Maar een rak extra moet er nog inzitten.
Maar los van dit alles is het een topprestatie die is neergezet. Proficiat!!
Beiden hebben hun persoonlijke records aan diggelen gevlogen. Frans heeft nu 36 rakken gevlogen en Klaas zelfs 38.
Als onderkant is er nu 35 rakken gevlogen.
Bij het rakken vliegen hebben we een stopwatch bij de hand die ook tussentijden waarneemt en ook onthoud, zodat we na de vlucht de gegevens konden analyseren. Daar kwam uit dat we met 1 motorloop uitkwamen op 5, 4,4, en 8 seconden. Dus het laatste rak was de snelheid er compleet uit. Door wat hoger het rak in te vliegen hebben we dat terug gebracht naar 6,4,4, 5. Dat scheelde dus 2 seconden per motorloop en dat x9 is 18 seconden. Hier kwam de extra tijd vrij voor meer rakken.
Klaas had in de laatste rak zelfs nog tijd over waardoor er nog wel een rak meer in zat. Door de spanning mislukte dat en draaide hij te vroeg. Maar een rak extra moet er nog inzitten.
Maar los van dit alles is het een topprestatie die is neergezet. Proficiat!!
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: ma sep 10, 2012 9:07 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat!! Groetjes Hans B