Ik had de neus gerepareerd en weer nestjes rood geschilderd en een starthaak gemonteerd voor de bungee dus het was tijd voor poging nummer twee.
De start met de bungee start was een groot succes wat ik vaker ga toepassen in jets. Na de start was het sturen onmogelijk want ik had volle uitslagen en met combi het richtingsroer gemixed omdat ik zeker zou zijn van controle. Dus toen snel combi uit en dualrate aan op 50% en toen ging het een beetje.
Redelijk gas er op houden voor controle maar hij wou graag duiken en het hoogteroer reageerde als een malle dus het vloog als een natte dweil. Het zwaartepunt had ik op de oude plek moeten houden ipv helemaal voorin zoals ik het nu had.
toen was het tijd om de vleugel te veranderen. Eerst ongeveer 50% en een beetje gas terug om te zien hoe het reageerde... gas terug was fout want ik verloor controle en hij viel als een baksteen en ipv van weer vol gas te geven deed ik instinctief gas dicht dus toen was het einde verhaal.
De vleugel boog al gevaarlijk in de eerste bochten dus dat zou een zwak punt zijn geweest. De volgende keer moet hij iets groter maar verder leek hij best vliegwaardig. Misschien dat Gijs (of Frans?) het filmpje nog willen plaatsen?
De vleugel is gebroken, staart er af, twee servo's stuk en weer de neus kapot dus hij word gerecycled.
hier de laatste foto.

Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.