11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Goed om te horen dat jullie vandaag een mooie score hebben neergezet. Gefeliciteerd! Op naar de volgende wedstrijd.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Wow goed bezig mannen. Als dat zo door gaat zitten jullie dit seizoen niet meer in de laatste regels van de uitslagen. Het is een behoorlijke verbetering van 32 naar 37 en 31 naar 34.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Hierbij een impressie. Achter ons de wedstrijdtent, rechts de pitch, daarachter bomen, spoorlijn en een paar honderd meter verderop nog een gevangenis waar je niet boven mag vliegen.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Theo
- Lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Goed gedaan heren.
Is het een storing dat de motor soms op 0 staat ?
Is het een storing dat de motor soms op 0 staat ?
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Nee, als de motor op 0 staat geeft dat aan dat de motor gedurende de zweeftaak niet gedraaid heeft. Dus zeg maar als je echt goed bent of veel thermiek hebt gepakt of een deel van je rakkentijd hebt gebruikt om de kist zo hoog mogelijk weg te zetten.
Je hebt dus eerst 200 seconden rakkentijd en aansluitend de zweeftaak. Stel dat je op 190 seconden uit komt en niet meer het rak wil invliegen, dan heb je 10 seconden motorloop over, die dus niet gebruikt wordt in de rakken, maar om je kist 10 seconden naar boven te sturen en die worden in de zweeftaak niet geregistreerd. Maar hou er dan wel rekening mee dat 2 seconden wel 300 meter kan betekenen.
Stel dat je op 199 seconden uit de rakken komt en je wilt zeg maar op 600 meter uitkomen (4 seconden) als start in de zweeftaak, dan heb je dus 1 seconde kado uit de rakkentijd en heb je 3 seconden motorloop in je zweeftaak. Die motorloopseconden worden weer afgetrokken van je totaalpunten. Dus als je veel themiek hebt en hij blijft lekker plakken dan heb je weinig motorloop.
Je ziet dat de toppers minder motorloop hebben. Hun kist is duurder, hebben een beter vleugelprofiel en hebben meer kW aan motorvermogen. Resultaat: Meer rakken, betere zweefeigenschappen en dus hoger op de ranglijst.
Je hebt dus eerst 200 seconden rakkentijd en aansluitend de zweeftaak. Stel dat je op 190 seconden uit komt en niet meer het rak wil invliegen, dan heb je 10 seconden motorloop over, die dus niet gebruikt wordt in de rakken, maar om je kist 10 seconden naar boven te sturen en die worden in de zweeftaak niet geregistreerd. Maar hou er dan wel rekening mee dat 2 seconden wel 300 meter kan betekenen.
Stel dat je op 199 seconden uit de rakken komt en je wilt zeg maar op 600 meter uitkomen (4 seconden) als start in de zweeftaak, dan heb je dus 1 seconde kado uit de rakkentijd en heb je 3 seconden motorloop in je zweeftaak. Die motorloopseconden worden weer afgetrokken van je totaalpunten. Dus als je veel themiek hebt en hij blijft lekker plakken dan heb je weinig motorloop.
Je ziet dat de toppers minder motorloop hebben. Hun kist is duurder, hebben een beter vleugelprofiel en hebben meer kW aan motorvermogen. Resultaat: Meer rakken, betere zweefeigenschappen en dus hoger op de ranglijst.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Theo
- Lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Dus alles draait om geld als je ooit eerste wilt worden vindt ik toch jammer.
Ik zou zeggen strafpunten zodat iedereen een kans maak.
Al is het wel zo dat je wel talent en lef moet hebben om dit te kunnen winnen.
Ik zou zeggen strafpunten zodat iedereen een kans maak.
Al is het wel zo dat je wel talent en lef moet hebben om dit te kunnen winnen.
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Tja, het is in eerste instantie lef hebben om met zo'n kist te willen vliegen. Ja en als je goed kunt vliegen zou je met deze kist en deze setup rond de 40 rakken moeten kunnen komen en het hoofd koel houden. Maar ja zo iemand als Gerben van Berkum en Pieter Douma leven ook helemaal voor het vliegen en gaan ook naar de wereldkampioenschappen, dus daar gaat ook een hoop geld in om. Zij trainen en testen ook iets meer dan wij en hebben ook wel hele vlieg weekenden met sleepvliegmeetings, f5j wedstrijdelement f5b wedstrijden. Ik vind het prima dat zij winnen. Wij hebben net zo'n leuke dag en ook nog een privéleven.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Wauw super "Cumulus team". Ik hoop die wedstrijd in Dalfsen zeker te komen kijken!
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: 11 oktober 2014 NK F5B wedstrijd
Afgelopen weekend weer een wedstrijd gevlogen in Dalfsen
Klaas is hierbij 9de geworden en Frans 12de. Voor het NK is het wat gunstiger. Hierbij zijn zij 4de en 7 de geworden.
Klaas is hierbij 9de geworden en Frans 12de. Voor het NK is het wat gunstiger. Hierbij zijn zij 4de en 7 de geworden.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen