14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Op 14 juni willen we een Midzomervliegdag organiseren met aansluitend een BBQ.
De invulling hiervan wordt nader bekend gemaakt.
De organisatie is in handen van Dirk P, Joris en Sander.
Mocht je alleen al voor de BBQ gaan dan kun je je hier inschrijven. Voor de BBQ zal een vergoeding worden gevraagd.
Dirk P
Joris
Sander
Frans
Jan Jaap
Erik
Theo & Lammie
Alexander
De invulling hiervan wordt nader bekend gemaakt.
De organisatie is in handen van Dirk P, Joris en Sander.
Mocht je alleen al voor de BBQ gaan dan kun je je hier inschrijven. Voor de BBQ zal een vergoeding worden gevraagd.
Dirk P
Joris
Sander
Frans
Jan Jaap
Erik
Theo & Lammie
Alexander
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
- Theo
- Lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Is dit met aanhang zoals de laatste keer ?
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Nee, aanhangers worden denk ik niet toegelaten
(anders rollen we je wel naar huis)
GEINTJE
(anders rollen we je wel naar huis)
GEINTJE
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: ma sep 10, 2012 9:07 pm
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Ik eet lekker mee. Groetjes Hans B
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
@ ALL
Ik wil wel BBQen
Maar ik heb ook nog aanhang die wil ook wel, net zoals de vorige keer.
Frans.
Ik wil wel BBQen
Maar ik heb ook nog aanhang die wil ook wel, net zoals de vorige keer.
Frans.
happy landings
- Joris
- Berichten: 49
- Lid geworden op: za aug 14, 2010 10:44 pm
- Locatie: KAMPEN
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Ja natuurlijk mag aanhang en kinderen mee net als afgelopen keer
ik kom ook met stijn
ik kom ook met stijn
Let's have Fun
- Theo
- Lid
- Berichten: 284
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 1:55 pm
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Dirk P
Joris
Sander
Frans
Jan Jaap
Erik
Theo & Lammie
Alexander
Joris
Sander
Frans
Jan Jaap
Erik
Theo & Lammie
Alexander
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
30 seconds elektric climb, 570 seconds thermal flight
We gaan zo langzamerhand beginnen met de organisatie
Er is laatst al eens gebrainstormd over een eventuele kleine F5j wedstrijd, er zijn een aantal mensen met loggers op de club die gebruikt kunnen worden.
Ik vroeg me af of jullie er voor open staan bijvoorbeeld 2 or 3 ronden te willen vliegen?
Het lijkt mij leuk dit te combineren op deze dag en de opzet van F5J is eenvoudig:
Je krijgt 10 minuten de tijd om met je elektro-zwever op de motor te starten, zo lang mogelijk te vliegen en de vlucht af te ronden met een doellanding. In principe is iedere elektrozwever tot 4 meter spanwijdte geschikt; het belangrijkste is dat je er thermiek mee kunt benutten en er redelijk nauwkeurig mee kunt landen.
De uitdaging zit 'm in de puntentelling.
1. Vliegtijd. Voor iedere volle seconde dat het model vliegt krijg je 1 punt. Aangezien de werktijd 10 minuten is kun je hier dus maximaal 600 punten mee verdienen. Vlieg je langer dan 10 minuten dan krijg je niet méér punten, na het einde van de werktijd stopt het. En vlieg je langer dan 11 minuten dan raak je zelfs al je punten kwijt.
2. Doellanding. Aan het eind van de vlucht moet een doellanding worden gemaakt. Hiervoor krijg je voor de vlucht een landingspunt aangewezen. Je kunt daarmee een landingsbonus verdienen, maar enkel als je landt vóór het verstrijken van de werktijd. Landt je dus ná die 10 minuten dan krijg je geen landingspunten meer. Landt je binnen een meter van de stip dan krijg je 50 punten; op 1 tot 2 meter 45 punten en zo door. Voor een afstand van 9 tot 10 meter krijg je 5 punten, verder weg levert geen punten meer op.
3. Starthoogte. De starthoogte is de maximale hoogte die je hebt bereikt tussen het begin van de vlucht, en 10 seconden nadat de motor is gestopt. Je kunt en mag de motor één keer, maximaal 30 seconden gebruiken. Ieder toestel heeft een logger aan boord die je bereikte hoogte vastlegt en de motorloop timed. Na 30 seconden motorloop is het niet meer mogelijk de motor te starten. Je mag zelf beslissen hoe hoog je op de motor stijgt. Maar stijgen op de motor kost je punten! De puntenaftrek is tot aan de 200 meter 0,5 punt per meter, boven de 200 meter is het 3 punten per meter. Een starthoogte van 120 meter levert dus 0,5*120=60 punten aftrek op; stijg je tot 260 meter dan is dat 200*0,5 + 60*3 = 280 punten aftrek.
En dat is dus de grap; bij F5J gaat het om thermiek vinden, die netjes gebruiken en nauwkeurig en op tijd landen.
Aan het eind van de dag worden je punten van alle rondes bij elkaar opgeteld en zo ontstaat de eindklassering.
NB. Indien er bezwaar is kunnen we wat mij betreft van de F5j regels afwijken door bijvoorbeeld de doellanding te schrappen.
(iets wat voor velen nog best moeilijk kan zijn en om enige vorm van schade te beperken)
Ik hoor graag hoe jullie tegenover dit idee staan.
Ps. Tevens een gratis upje voor dit Topic
Er is laatst al eens gebrainstormd over een eventuele kleine F5j wedstrijd, er zijn een aantal mensen met loggers op de club die gebruikt kunnen worden.
Ik vroeg me af of jullie er voor open staan bijvoorbeeld 2 or 3 ronden te willen vliegen?
Het lijkt mij leuk dit te combineren op deze dag en de opzet van F5J is eenvoudig:
Je krijgt 10 minuten de tijd om met je elektro-zwever op de motor te starten, zo lang mogelijk te vliegen en de vlucht af te ronden met een doellanding. In principe is iedere elektrozwever tot 4 meter spanwijdte geschikt; het belangrijkste is dat je er thermiek mee kunt benutten en er redelijk nauwkeurig mee kunt landen.
De uitdaging zit 'm in de puntentelling.
1. Vliegtijd. Voor iedere volle seconde dat het model vliegt krijg je 1 punt. Aangezien de werktijd 10 minuten is kun je hier dus maximaal 600 punten mee verdienen. Vlieg je langer dan 10 minuten dan krijg je niet méér punten, na het einde van de werktijd stopt het. En vlieg je langer dan 11 minuten dan raak je zelfs al je punten kwijt.
2. Doellanding. Aan het eind van de vlucht moet een doellanding worden gemaakt. Hiervoor krijg je voor de vlucht een landingspunt aangewezen. Je kunt daarmee een landingsbonus verdienen, maar enkel als je landt vóór het verstrijken van de werktijd. Landt je dus ná die 10 minuten dan krijg je geen landingspunten meer. Landt je binnen een meter van de stip dan krijg je 50 punten; op 1 tot 2 meter 45 punten en zo door. Voor een afstand van 9 tot 10 meter krijg je 5 punten, verder weg levert geen punten meer op.
3. Starthoogte. De starthoogte is de maximale hoogte die je hebt bereikt tussen het begin van de vlucht, en 10 seconden nadat de motor is gestopt. Je kunt en mag de motor één keer, maximaal 30 seconden gebruiken. Ieder toestel heeft een logger aan boord die je bereikte hoogte vastlegt en de motorloop timed. Na 30 seconden motorloop is het niet meer mogelijk de motor te starten. Je mag zelf beslissen hoe hoog je op de motor stijgt. Maar stijgen op de motor kost je punten! De puntenaftrek is tot aan de 200 meter 0,5 punt per meter, boven de 200 meter is het 3 punten per meter. Een starthoogte van 120 meter levert dus 0,5*120=60 punten aftrek op; stijg je tot 260 meter dan is dat 200*0,5 + 60*3 = 280 punten aftrek.
En dat is dus de grap; bij F5J gaat het om thermiek vinden, die netjes gebruiken en nauwkeurig en op tijd landen.
Aan het eind van de dag worden je punten van alle rondes bij elkaar opgeteld en zo ontstaat de eindklassering.
NB. Indien er bezwaar is kunnen we wat mij betreft van de F5j regels afwijken door bijvoorbeeld de doellanding te schrappen.
(iets wat voor velen nog best moeilijk kan zijn en om enige vorm van schade te beperken)
Ik hoor graag hoe jullie tegenover dit idee staan.
Ps. Tevens een gratis upje voor dit Topic
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: 14 juni 2014, Midzomervliegdag met BBQ
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik ook van de partij ben
Ben wel in voor een bbqtje
Ben wel in voor een bbqtje