K8B
Re: K8B
Ik heb weliswaar een andere regelaar maar bij mij ging het lange snoer van de regelaar in de ontvanger en de korte wordt eventueel gebruikt voor de aansluiting op een programmeerkaart. ( dus gaat niet in de ontvanger). Heb nog geen programmeerkaart en hoeft ook niet wat mij betreft. De motor staat nu in de heli mode en loopt rustig aan naar elke stand die je ingeeft. Duurt ongeveer 3 seconden...Vindt ik (als E leek) wel prettig. Sluit ik de accu aan en geef perrongelijk "gas" dan gaan die hakmessen niet gelijk op standje ongeluk, maar heb ik 2 á 3 seconden om dat te corrigeren. Bij het landen en eventueel wat gas geven wel iets vooruit denken natuurlijk...
Ondertussen ook het transport voor elkaar gemaakt. Uitneembare bokken in de trailer waar de kist veilig in zit. Heb ook al 4 mooie wielen voor de startkar welke in begin volgende week even maak..dan nog overleggen met Helga van Leur....
Ondertussen ook het transport voor elkaar gemaakt. Uitneembare bokken in de trailer waar de kist veilig in zit. Heb ook al 4 mooie wielen voor de startkar welke in begin volgende week even maak..dan nog overleggen met Helga van Leur....
- frahati
- Contacteer:
Hallo Han,
Zoals Henk ook zegt de lange kabel in de ontvanger de korte is voor programmeren
die mag niet in de ontvanger
Ps Henk regelaar is wel beter om te programmeren, ik weet niet of de rem wel aan staat
dat is wel zo prettig anders blijft de propellor draaien tijdens de vlucht.
Groet Frans.
Zoals Henk ook zegt de lange kabel in de ontvanger de korte is voor programmeren
die mag niet in de ontvanger
Ps Henk regelaar is wel beter om te programmeren, ik weet niet of de rem wel aan staat
dat is wel zo prettig anders blijft de propellor draaien tijdens de vlucht.
Groet Frans.
happy landings
- ph-svv
- Lid
- Contacteer:
Henk,PH-BLE schreef:Ik heb weliswaar een andere regelaar maar bij mij ging het lange snoer van de regelaar in de ontvanger en de korte wordt eventueel gebruikt voor de aansluiting op een programmeerkaart. ( dus gaat niet in de ontvanger). Heb nog geen programmeerkaart en hoeft ook niet wat mij betreft. De motor staat nu in de heli mode en loopt rustig aan naar elke stand die je ingeeft. Duurt ongeveer 3 seconden...Vindt ik (als E leek) wel prettig. Sluit ik de accu aan en geef perrongelijk "gas" dan gaan die hakmessen niet gelijk op standje ongeluk, maar heb ik 2 á 3 seconden om dat te corrigeren. Bij het landen en eventueel wat gas geven wel iets vooruit denken natuurlijk...
Het heet niet voor niets heli mode, ik adviseer om je regelaar op airplane medium te zetten en de rem te programmeren, want anders blijft je prop draaien zoals Frans ook al zei.
Zeg maar wanneer je tijd hebt.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
- ph-svv
- Lid
- Contacteer:
han schreef:Knip ik een stukje van die ene af ,dan weet ik ook welke in de ontvanger moet.
Henk ik zou de motor maar niet op de helistand zetten,want op onze leeftijd
is 2seconde erg kort.
Doe er maar een stukkie krimpkous om, afknippen??? Mafkees !
Alsof je telkens het kabeltje in je ontvanger moet doen.... Dit is weer typisch Han
@Henk, Rosswell it is 13:00 sharp
Groet Sander,
Mijn Hangar
Mijn Hangar
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
@ Henk, je moet de regelaar inderdaad niet in helimode Zetten zoals anderen al zeiden. Elektro geeft wel andere problemen als het gaat om veiligheid dus daar moet je behoorlijk goed op letten als je voor het eerst met elektro werkt. Dit soort motoren knetteren en puffen niet wanneer ze aan staan maar kunnen toch opeens gaan draaien wanneer ze zijn aangesloten. Ik hoorde laatst dat ze bij boten een draad van de accu naar de regelaar onderbreken zodat je buiten de romp een lus moet aansluiten voordat de regelaar spanning krijgt.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.