vliegmiddag 01-03-2014
- Nanni
- Lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
vliegmiddag 01-03-2014
Vandaag was het 1 maart, begin van de meteorologische lente.
Prachtig vliegweer, een goede start. Het was dan ook druk.
Eerst de modellen klaarmaken in het clubgebouw...
Daarna het veld op. De wind was gaan liggen en er werd volop gevlogen...
Sommigen hadden weinig vliegtijd en benutten de tijd voor onderhoud.
Het was weer een fijne vliegdag.
Nanni
Prachtig vliegweer, een goede start. Het was dan ook druk.
Eerst de modellen klaarmaken in het clubgebouw...
Daarna het veld op. De wind was gaan liggen en er werd volop gevlogen...
Sommigen hadden weinig vliegtijd en benutten de tijd voor onderhoud.
Het was weer een fijne vliegdag.
Nanni
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Leuke foto's Sipko! En heet van de naald.
Wel een hele verademing dat weer eens zonder wind konden vliegen......
Max
Wel een hele verademing dat weer eens zonder wind konden vliegen......
Max
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Zeker mooie plaatjes!
De Highlight XL vliegt geweldig
is er een filmpje van?
De Highlight XL vliegt geweldig
is er een filmpje van?
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Je hebt weer mooie fotos gemaakt Sipko
Het was weer gezellig vliegen.
Het was weer gezellig vliegen.
Groeten,
Erik
Erik
-
- Lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo mei 15, 2013 10:16 am
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Ziet er gezellig uit. sipko vind je het als ik ook foto er van op Facebook zet
Gr Cor
Gr Cor
groeten cor
wat omhoog gaat komt altijd weer naar beneden!!
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Hallo Sipko,
Helemaal top die foto's
En als er nog meer zijn die foto's hebben gemaakt of filmpjes (thijs)
graag uploaden dan zien anderen ook dat er activiteit is.
Frans.
Helemaal top die foto's
En als er nog meer zijn die foto's hebben gemaakt of filmpjes (thijs)
graag uploaden dan zien anderen ook dat er activiteit is.
Frans.
happy landings
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Mooie foto's Sipko!!
Het wordt tijd voor je f5j zwever.
Neem die kist eens mee, dan kunnen we kijken of die vliegklaar is of dat er nog iets moet worden aangepast.
Het wordt tijd voor je f5j zwever.
Neem die kist eens mee, dan kunnen we kijken of die vliegklaar is of dat er nog iets moet worden aangepast.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Gezellig....nog gezelliger..
Voor zover ik het me kan herinneren was het zaterdag de 1e mooi en rustige vliegdag.En je kunt zeggen wat je wilt maar voor bijna iedereen was het gezellig vliegen...toch??
Vol goede moed met 2 kisten naar het veld.
Ik had de 2.00 meter T28 Trojan bij me en voor alle zekerheid ook een handstart flutdingetje van 500 gram.
Ondanks dat het prima vliegweer was en de baan er onverwacht goed bij lag moest de T 28 toch in de auto blijven. Ik vond het niet verantwoord om met deze kist te vliegen. De T28 weegt tegen de 8,5 kg en vliegt met gemak 130 km/h. Dat is een hoop kinetische energie en potentieel gevaar.
Dat ik met zo,n dure kist niet op 5 meter van de rand van het veld ga starten( om voldoende afstand tot een ieder te creëren) zal duidelijk zijn. Maar middel over de baan gaat ook niet want we hebben nog maar 40 meter breedte en dat zou betekenen dat ik veel en veel te dicht langs een ieder die daar vliegt en staat moet starten en landen.
Het was gezellig druk...zo druk dat vliegers, niet vliegers, kijkers, huisgenoten en noem maar op massaal een meter of 10 vanaf de rand van het veld op het veld stonden. Natuurlijk...de helft keurig achter de alles "beschermende" buis en de rest irgendwo.
Wanneer ik met zo,n kist als de T 28 (en ik heb ze nog veel zwaarder en sneller) iets krijg in de start of landing is het leed niet te overzien. Een dodelijk ongeval behoort tot de theoretische mogelijkheden.
Jammer van de vliegdag dat ik min of meer onverrichte zake weer naar huis ben gegaan.
Denk eens met me mee hoe ik, en mogelijk binnenkort ook een aantal anderen, met dergelijke 'projectielen" ook kunnen vliegen. Het nieuwe grote veld ligt nog ver van ons verwijderd en op deze manier gaat het hele voorjaar,althans voor mij, verloren. Ga nu niet flauw doen en zeggen dat ik ook maar een schuimpie moet kopen. Dat niveau heb ik 50 jaar geleden al achter me gelaten. Tuurlijk... met een schuimpje start en land je een paar meter bij je vandaan (of dat juist is laat ik even in het midden).
Stel...gewoon theoretisch..dat er een stukkie gras gemaaid wordt tussen het clubgebouw en de baan...dat we daar de modellen neerleggen...dat de buis afhankelijk van de windrichting op het einde van de ene dan wel het andere toegangspad naar de baan wordt gelegd en een meter of 10 van de rand van de baan af...dat daar uitsluitend de vliegers en instructeurs staan die op dat moment daadwerkelijk vliegen...dat bezoekers ,huisgenoten, kinderen daar vooral niet staan...dat de kans dat ik iemand voor z,n hoofd vlieg met 130km/h x 9 kg daardoor aanzienlijk minder wordt...ja dan en alleen dan vind ook ik het nog gezelliger.
Voor zover ik het me kan herinneren was het zaterdag de 1e mooi en rustige vliegdag.En je kunt zeggen wat je wilt maar voor bijna iedereen was het gezellig vliegen...toch??
Vol goede moed met 2 kisten naar het veld.
Ik had de 2.00 meter T28 Trojan bij me en voor alle zekerheid ook een handstart flutdingetje van 500 gram.
Ondanks dat het prima vliegweer was en de baan er onverwacht goed bij lag moest de T 28 toch in de auto blijven. Ik vond het niet verantwoord om met deze kist te vliegen. De T28 weegt tegen de 8,5 kg en vliegt met gemak 130 km/h. Dat is een hoop kinetische energie en potentieel gevaar.
Dat ik met zo,n dure kist niet op 5 meter van de rand van het veld ga starten( om voldoende afstand tot een ieder te creëren) zal duidelijk zijn. Maar middel over de baan gaat ook niet want we hebben nog maar 40 meter breedte en dat zou betekenen dat ik veel en veel te dicht langs een ieder die daar vliegt en staat moet starten en landen.
Het was gezellig druk...zo druk dat vliegers, niet vliegers, kijkers, huisgenoten en noem maar op massaal een meter of 10 vanaf de rand van het veld op het veld stonden. Natuurlijk...de helft keurig achter de alles "beschermende" buis en de rest irgendwo.
Wanneer ik met zo,n kist als de T 28 (en ik heb ze nog veel zwaarder en sneller) iets krijg in de start of landing is het leed niet te overzien. Een dodelijk ongeval behoort tot de theoretische mogelijkheden.
Jammer van de vliegdag dat ik min of meer onverrichte zake weer naar huis ben gegaan.
Denk eens met me mee hoe ik, en mogelijk binnenkort ook een aantal anderen, met dergelijke 'projectielen" ook kunnen vliegen. Het nieuwe grote veld ligt nog ver van ons verwijderd en op deze manier gaat het hele voorjaar,althans voor mij, verloren. Ga nu niet flauw doen en zeggen dat ik ook maar een schuimpie moet kopen. Dat niveau heb ik 50 jaar geleden al achter me gelaten. Tuurlijk... met een schuimpje start en land je een paar meter bij je vandaan (of dat juist is laat ik even in het midden).
Stel...gewoon theoretisch..dat er een stukkie gras gemaaid wordt tussen het clubgebouw en de baan...dat we daar de modellen neerleggen...dat de buis afhankelijk van de windrichting op het einde van de ene dan wel het andere toegangspad naar de baan wordt gelegd en een meter of 10 van de rand van de baan af...dat daar uitsluitend de vliegers en instructeurs staan die op dat moment daadwerkelijk vliegen...dat bezoekers ,huisgenoten, kinderen daar vooral niet staan...dat de kans dat ik iemand voor z,n hoofd vlieg met 130km/h x 9 kg daardoor aanzienlijk minder wordt...ja dan en alleen dan vind ook ik het nog gezelliger.
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Denk dan ook....
Als dit soort kisten de lucht in gaan, staat zeker in het begin, iedereen te kijken naar dit geweld en dat er op dat moment maar weinig vliegen.
Als dit soort kisten de lucht in gaan, staat zeker in het begin, iedereen te kijken naar dit geweld en dat er op dat moment maar weinig vliegen.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: vliegmiddag 01-03-2014
Jammer dat je er nu pas mee komt en niet gisteren op het veld. Dan hadden we ter plaatse een oplossing kunnen bedenken en had jij waarschijnlijk ook met dat model kunnen vliegen.
Dus volgende keer gewoon het model uit de auto halen en we vinden samen wel een oplossing.
En over de vliegdrukte in de lucht: als jij op tijd aangeeft met een groot model te willen vliegen dan zullen de meesten gaan landen alleen al omdat ze dat model willen zien vliegen.
Dus volgende keer gewoon het model uit de auto halen en we vinden samen wel een oplossing.
En over de vliegdrukte in de lucht: als jij op tijd aangeeft met een groot model te willen vliegen dan zullen de meesten gaan landen alleen al omdat ze dat model willen zien vliegen.
Groeten,
Erik
Erik