Gisteren een zwever opgehaald in Barendrecht, ik ben er heel blij mee (maar wat een eind rijden)
De romp is van SMG Gerten, model Milan (meer info HIER)
De vleugel is een eigen ontwerp met MH32 profiel en een span van 3,5m
Kernen uit styro met abachi beplankt en versterkt met koolstof rovings en mat.
Voor de aandrijving zorgt een Mega 22/20/3 met 3:1 vertraging die een Freudenthaler 15,5x10 rond slingert op 45A
De regelaar was een Jeti JES 70-P3 OPTO maar die wordt vervangen door een 60A YEP (YGE kloon) met 5.5V @ 6A BEC
Oorspronkelijk voor 8 (3300mah) NiMH cellen, maar er komt nu een 3S lipo in, dat scheelt een hoop gewicht.
Gelukkig is er ruimte zat om met het zwaartepunt te spelen.
Rolroeren, flaps en V-staart worden bediend door Graupner DS361 servo's.
Deze trekken volgens Graupner max. 610mA op 6V dus ruim onder de 6A
De vleugels moet ik opnieuw bespannen, die zijn ooit eens gestript maar hebben daarna geen nieuw kleurtje gekregen.
Ik denk eraan deze wit te maken met Ferrari rode tippen en eventueel zwarte balken aan de onderkant voor de zichtbaarheid.
Richting/hoogte maak ik later wel op kleur, die zijn nu doorzichtig paars.
Gewicht schat ik straks rond de 2200gram, pak 'm beet 32g/dm².
Dit komt vast nooit naar beneden, tenzij je de flaps erop zet
SMG Milan (aka Highlight XL)
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
SMG Milan (aka Highlight XL)
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: SMG Milan (aka Highlight XL)
Na enig verbouw werk door Klaas & hulp van Henk was het gisteren zover, de Highlight XL kon het luchtruim in.
Met klotsen de oksels de eerste start, maar dat bleek nergens voor nodig.
Ik moet zeggen dat het een kist is die heel fijn vliegt, geen afstraffingen of rare eigenschappen.
vanmorgen heb ik uit de logger een grafiekje gehaald, waaruit je kan zien dat er weinig thermiek was, maar dalen gaat gelukkig ook niet hard
Met klotsen de oksels de eerste start, maar dat bleek nergens voor nodig.
Ik moet zeggen dat het een kist is die heel fijn vliegt, geen afstraffingen of rare eigenschappen.
vanmorgen heb ik uit de logger een grafiekje gehaald, waaruit je kan zien dat er weinig thermiek was, maar dalen gaat gelukkig ook niet hard
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: SMG Milan (aka Highlight XL)
Hij is klaar hoor
Ps. Ik was nog aan het verbeteren, je was te snel.
Ps. Ik was nog aan het verbeteren, je was te snel.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn