Biglift
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: Biglift
Hoi Sander...
Je vroeg laatst hoe ik aan het genoemde wattage van de door mij gebruikte motor kwam...
Zie dit filmpje van de eerste prop test. Stond nog op de server van HK
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2065c196bb
Je vroeg laatst hoe ik aan het genoemde wattage van de door mij gebruikte motor kwam...
Zie dit filmpje van de eerste prop test. Stond nog op de server van HK
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 2065c196bb
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Biglift
De nieuwe motor is binnen en gemonteerd, nu alleen nog een andere prop (19x10).
(De as diameter van de nieuwe motor is namelijk kleiner)
Dan kan er weer gevlogen worden
(De as diameter van de nieuwe motor is namelijk kleiner)
Dan kan er weer gevlogen worden
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Biglift
Zo, ik ga weer even dir draadje terug naar boven halen.
Zoals de meesten we weten heb ik vorig jaar een ongelukje gehad bij de start van mijn BL.
Aangezien men maar over het veld bleef wandelen, heb ik op een goed moment in één keer vol gas gegeven.
Dit moest ik afvangen met rudder, waarna de kist gelijk de grond van dichtbij wilde bekijken. beetje dom dus...
De meeste problemen zijn inmiddels opgelost, er moet nog enkele versteviging gebouwd worden.
Ook de vleugels zijn weer heel en zitten sinds vandaag weer in de folie.
Ik heb bij HobbyKing in China deze motor mounts besteld:
Aangezien de nieuwe motor nog wat meer geweld levert:
Type: AL-6374 V2
Afmeting: 74 x 63mm
Gewicht: 790g
Shaft: 10mm
Current: 50-80A
Watt: 2750W
Kv: 200 rpm/v
Accu: 6-10s
Prop: 20x10
ESC: 120A
Volgende stap in de weder opbouw is om een ander landingsgestel te maken:
De reden hiervoor is dat het landingsgestel welke ik van Frans gekregen heb erg zwaar is (1.2Kg).
Voor het nieuwe landingsgestel wil ik een mal maken, daar draperen we dan glasmat en epoxy overheen om een landingsgestel te bouwen.
Hier heb ik echter de ballen verstand van, dus enige hulp (kennis) zou welkom zijn.
Ps. Mocht iemand nog een grote multiplex sticker hebben (van een schuimpje oid) mag ik die dan aub hebben?
Zoals de meesten we weten heb ik vorig jaar een ongelukje gehad bij de start van mijn BL.
Aangezien men maar over het veld bleef wandelen, heb ik op een goed moment in één keer vol gas gegeven.
Dit moest ik afvangen met rudder, waarna de kist gelijk de grond van dichtbij wilde bekijken. beetje dom dus...
De meeste problemen zijn inmiddels opgelost, er moet nog enkele versteviging gebouwd worden.
Ook de vleugels zijn weer heel en zitten sinds vandaag weer in de folie.
Ik heb bij HobbyKing in China deze motor mounts besteld:
Aangezien de nieuwe motor nog wat meer geweld levert:
Type: AL-6374 V2
Afmeting: 74 x 63mm
Gewicht: 790g
Shaft: 10mm
Current: 50-80A
Watt: 2750W
Kv: 200 rpm/v
Accu: 6-10s
Prop: 20x10
ESC: 120A
Volgende stap in de weder opbouw is om een ander landingsgestel te maken:
De reden hiervoor is dat het landingsgestel welke ik van Frans gekregen heb erg zwaar is (1.2Kg).
Voor het nieuwe landingsgestel wil ik een mal maken, daar draperen we dan glasmat en epoxy overheen om een landingsgestel te bouwen.
Hier heb ik echter de ballen verstand van, dus enige hulp (kennis) zou welkom zijn.
Ps. Mocht iemand nog een grote multiplex sticker hebben (van een schuimpje oid) mag ik die dan aub hebben?
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Re: Biglift
Glasmat en epoxy verwerken ...geen probleem kom maar op! of beter kom even langs. zie Pb.
- Nanni
- Lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Biglift
Ik heb nog een grote Multiplex sticker. Mag je wel hebben. Neem ik woensdag mee.
Verstuurd van mijn C6603
Verstuurd van mijn C6603
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: Biglift
Ga eerst maar eens vliegen voor je die mooie sticker er op plakt.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Biglift
Moet jij nodig zeggen, Han de asjes breker
verstuurd vanaf mijn Android telefoon
verstuurd vanaf mijn Android telefoon
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Biglift
Hoppa, vandaag even vleugel zakken gemaakt.
Ook heb ik geprobeerd om een raampje te buigen maar dat is helaas mislukt.
Ik heb voor lichtblauw gekozen omdat de spanning straks af te lezen is op deze plek.
Van deze kant lijkt het nog wat, vandaag op de club geleerd dat je ergens omheen moet buigen
De romp is ook alweer aardig hersteld, met wat tips ben ik aardig opgeschoten.
Later een gaatje boren en het buisje erweer in.
De boel is even met bruis vastgezet omdat de ondergrond niet super vlak uitkwam.
Er komt toch alleen bijna druk kracht op dus dat geeft niet.
(ik moet alleen een zelfde kleur geel zien te vinden)
Laatste klusje was het aanhangen van de rolroeren, dat een ongelukje soms ook positief uit kan werken blijkt maar.
De roerhoorn had ik enkel met servo schroeven bevestigd. Dat bleek niet zo sterk,
nu met lange M2 boutjes en moertjes door het rolroer vastgemaakt met zo'n plaatje aan de andere kant.
beetje secondenlijm erop en dit gaat niet meer los tijdens het vliegen
Het is weekend, dus ik hoef niet vroeg naar bed...
Ook heb ik geprobeerd om een raampje te buigen maar dat is helaas mislukt.
Ik heb voor lichtblauw gekozen omdat de spanning straks af te lezen is op deze plek.
Van deze kant lijkt het nog wat, vandaag op de club geleerd dat je ergens omheen moet buigen
De romp is ook alweer aardig hersteld, met wat tips ben ik aardig opgeschoten.
Later een gaatje boren en het buisje erweer in.
De boel is even met bruis vastgezet omdat de ondergrond niet super vlak uitkwam.
Er komt toch alleen bijna druk kracht op dus dat geeft niet.
(ik moet alleen een zelfde kleur geel zien te vinden)
Laatste klusje was het aanhangen van de rolroeren, dat een ongelukje soms ook positief uit kan werken blijkt maar.
De roerhoorn had ik enkel met servo schroeven bevestigd. Dat bleek niet zo sterk,
nu met lange M2 boutjes en moertjes door het rolroer vastgemaakt met zo'n plaatje aan de andere kant.
beetje secondenlijm erop en dit gaat niet meer los tijdens het vliegen
Het is weekend, dus ik hoef niet vroeg naar bed...
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Biglift
Mooi werkt Sander! Die Roerhoorntjes moeten inderdaad wel goed vast beter wat lelijk dan dat het niet sterk is. Het is altijd lastig voor zo'n herstelklusje inspiratie te vinden.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Biglift
Vandaag bij Henk in Zwolle geweest, honderduit over vliegtuigen zitten kletsen en voor je er erg in hebt is de middag voorbij
Het plan om een epoxy landingsgestel te maken is opzij gezet, er komt nu een van staaldraad onder (volgens originele tekening).
5mm staaldraad en 150mm wielen (beetje ala funcub maar dat vind ik juist geestig).
Vandaag het gaatje voor de vleugelpen erin gemaakt, ik ben weer super blij!
Volgende week verder knutselen
Het plan om een epoxy landingsgestel te maken is opzij gezet, er komt nu een van staaldraad onder (volgens originele tekening).
5mm staaldraad en 150mm wielen (beetje ala funcub maar dat vind ik juist geestig).
Vandaag het gaatje voor de vleugelpen erin gemaakt, ik ben weer super blij!
Volgende week verder knutselen
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn