Een auto en een vliegtuig met camera had ik al maar geen boot dus ben ik gaan zoeken naar informatie hierover. Er blijken maar weinig mensen hiermee bezig te zijn of geen tijd hebben om hun informatie op internet te zetten

Na wat zoeken heb ik een ontwerp gevonden die wel aan mijn eisen zou voldoen: site met bouwplan en beschrijving
Ook de manier van bouwen zag er niet zo moeilijk uit wat ook belangrijk was want het zou m'n eerste "grote" romp worden die ik zou bouwen.
De vorderingen:
Het materiaal is bij de DIY zaak gehaald. Triplex van 6 en van 3 mm dik plus wat bruislijm.
Het ontwerp heb ik eerst geschetst en van daar af op het hout afgetekend. Verf had ik nog liggen alleen de rode verf moest ik nog kopen ook voor een rc zeilbootje voor Thomas.

Dit is Thomas z'n bootje, het dek moet nog een verflaagje krijgen maar ik wilde eerst even weten of het model wel waterdicht is voor ik verder ga. Het is een model van de klasse "Footy" Deze klasse is bedacht voor beginnende rc modelzeilers en de ontwerpen zijn ook eenvoudig.