Ook ik wil niet onrust zaaien en niet je tip bekritiseren maar wel even mijn ervaring kwijt:
Tijdens mijn "opleiding tot modelvliegtuigpiloot" (niet bij deze club hoor) kreeg ik de tip dat je een lipo accu 10% meer kan laden dan dat de fabrikant aangeeft

. Dit bleef de instructeur vertellen totdat zijn schuurtje een keertje afbrandde waar een lipo geladen werd (+10%). Te lang doorgeladen, de brandweer heeft de brandende lipo

uit het schuurtje gehaald en alle modelvliegtuigen + tekeningen enz waren waardeloos. Daarna heb ik hem nooit meer gehoord over 10% extra laden
Daarvoor al maar zeker sinds die tijd houd ik me aan de waarden die de fabrikant aangeeft ook als ik weet dat deze aan de voorzichtige kant zijn.
Dus de informatie in de link die je aangeeft zal vast prima zijn maar ik blijf liever aan de veilige kant.
[edit] aanvulling: ik heb even het getal 10% genomen. Of dat het ook precies was weet ik niet meer, te lang geleden. Maar hij vond het normaal de lipo voller te laden dan aangegeven door de fabrikant.