Algemeen FPV draadje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » zo apr 28, 2013 3:38 pm

Afgelopen maandag ben ik iets verder gevlogen dan ik normaal doe. Mijn zogenaamde "veilige" grens lag ter hoogte van de knik in de toegangsweg. Dit is ongeveer 450-500m hemelsbreed van de plek waar ik normaal gesproken mijn ontvangststation neerzet. afgelopen maandag ben ik stapje voor stapje iedere keer iets verder gevlogen. Dit resulteerde in het feit dat ik op de kop af 1000M wef was. Wel kreeg ik op dit punt een tikkie storing op de rolroeren. Ik merkte dit doordat de kist in failsafe vloog. Maar wat wil je ook, met een onafgeschermde videozender die bij de ontvanger in z'n oor staat te schreeuwen. Wel bleef het videosignaal gewoon goed. Eerst maar weer eens een nieuw los pass filter bestellen. Deze filtert het signaal van de videozender, zodat hij de ontvanger van de besturing niet overstuurt. Ik had er al eentje, echter heeft deze de geest gegeven toen de videozender op een kist van een medeclublid meelifte, en deze door een windvlaag op z'n rug terecht kwam en het filter in tweeën brak.


En dan vanmorgen..., na een kort telefoontje met Jasper H, te D besloten we om FPV te gaan vliegen op mijn favoriete wildvlieglocatie. Te weten... Bij Station Kampen Zuid aan de N50.
Jasper had al eens eerder met mijn set gevlogen, dus het was voor hem geen "schone Pamper" werk. Hij wist de kist goed te vliegen, en landde hem zelfs twee maal zelf. Alleen de navigatie was voor hem een beetje onwennig, omdat Jasper natuurlijk niet zo bekend was met de locatie. Echter het weer was prachtig "Hollands" blauwe lucht - witte wolkjes waardoor het echt genieten was. Ik heb zelf natuurlijk ook nog even relaxed gefladderd, wat resulteerde in twee gasten die een uurtje later voldaan en met een "big-smile" aan de koffie zaten.
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » zo apr 28, 2013 9:33 pm

Leuk dat je er veel mee bezig bent. En........ is de verslaving bij Jasper ook al toegeslagen ;) :lol: .Inderdaad ziet Nederland er uit de lucht wat anders uit dan vanaf de grond 8-) Maar zo te zien had je de spoorlijn om je te orienteren, het enige risico dat jullie liepen was dat je in Zwolle of Dronten uit zou komen :D

Ik ben zelf op zoek naar een 7 inch schermpje omdat dat wat makkelijker mee te nemen is dan een 17 inch met omvormer enz. Als ik dat heb neem ik m'n Charter ook weer eens mee........... of ik moet even iets maken voor op de Easy Glider :roll: Dat zou ook wel mooi zijn.

Verder ben ik me aan het verdiepen in de MAVlink OSD. Om zelf zoiets te ontwikkelen ben ik nog even mee bezig en nu kun je het voor weinig kopen :shock: . Wat ik dan alleen nog moet doen is een boardje maken die hiermee kan communiceren. Het zou wat kunnen zijn.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » zo apr 28, 2013 10:03 pm

Hallo Erik.

Ik neem aan dat je de door jou genoemde OSD nog geprogrammeerd moet worden ?
Ben nog steeds zoekende naar een betaalbare OSD met "hoogte"
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » ma apr 29, 2013 5:21 pm

Het hangt er even vanaf wat voor jou betaalbaar is. Op e-bay kun je kant en klare OSD's vinden tot 100 Euro maar dat zullen clonen zijn en wat de kwaliteit dan is weet ik niet. hier een voorbeeld.

Maar inderdaad, waar ik naar kijk is zeker niet kant en klaar. Daar moet ik dan nog wat electronica voor verzinnen.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » wo mei 01, 2013 10:47 pm

Net een leuke OSD gevonden (Suppo Easy OSD) voor niet al te veel Euro's

http://www.youtube.com/watch?v=-AvuTqVgidE
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door ph-svv » do mei 02, 2013 12:51 am

Cool

Groet'n,
Sander
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » do mei 02, 2013 10:00 pm

Het is de Remzibi OSD geworden. De bestelling is de deur uit en nu maar wachten...............

Het beeld wat het zou moeten geven is:
http://www.youtube.com/watch?v=Of4j87cuLbM
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » za mei 04, 2013 7:43 pm

Gert, het is geen Bevrc maar een Himodel: LPF filter
Als ik het grafiekje bekijk moet deze ook voldoen.

[edit] nog een gevonden: Bevrc Ik heb niet zo snel de verzendkosten gevonden maar ik zag iets van freeshipping??????
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » za mei 04, 2013 9:22 pm

Hallo Erik

Na enig zoekwerk heb ik een redelijk goekoop low-pass filter gevonden, ook free-shipping...
http://nl.aliexpress.com/item/14LPF-140 ... 60046.html

Deze heb ik dus maar besteld..
Het enige nadeel is dat het bij deze whole-sale-boer wel een maand kan duren... ( 1 week order klaar maken, en 3 weken postduif )
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » za mei 04, 2013 9:28 pm

Bij deze nog even de "visualisatie" van mijn (tot-nu-toe) verste video vlucht

Ik weet dat het niet echt een record is om van wakker te liggen, maar ik denk daar anders over !
Als ik een handvol sponsoren had zoals die gasten van "Team-Black-sheep"dan was ik al naar de brug gevlogen en terug.. :lol:

De afstand: 1KM. Onze verwachting is dat het met het filter op de videozender nog verder kan...


Afbeelding
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Plaats reactie