Algemeen FPV draadje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » di nov 13, 2012 6:28 pm

Nee een Tracker vind ik teveel poespas.. Gewoon maar eens kijken of er inderdaad verschil is met de vast Patch-antenne die ik nu heb..
Eerst maar eens mooi weer afwachten, en dan maar testen.. Ik hoor graag welke zaterdag jij weer kan Erik.. :)
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » di nov 13, 2012 8:37 pm

Heb je op RCgroups ook al de link gezien naar RF budget? Hierin is eenvoudig beschreven hoe ver je theoretisch komt met je videosignaal.

24 november heb ik wel storingdienst maar wil ik toch proberen te komen.
Als je dan die antenne ook al hebt kunnen we ze tegelijk testen. Wat ik in gedachte heb is dat als ik naar het veld kom, de camera aan doe in de auto zoals jij dat ook deed. Dan bel ik je als ik uit Emmeloord vertrek en ga jij kijken wanneer je beeld hebt. De nieuwe brug Bij de Ramspol is dan ook open. Hij is wel hoog maar ik hoop dat je dan ook wat kunt zien met de patch (7 km afstand). Met de omni zal dat waarschijnlijk niet werken. Wat eigenlijk moet lukken, ook met de omni, is beeld ontvangen als ik over de Eilandbrug rij. Het is hoog en op 3 km afstand..................Als je dat dan ook nog op video opneemt kunnen we het later rustig annaliseren.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » di nov 13, 2012 8:38 pm

Das iets om over na te denken...

Ik zal eens even zien...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » za nov 24, 2012 10:21 am

En.... gaan we vanmiddag wat testen? Alleen kan ik niet te lang blijven, tot ongeveer 15:30.
Hoe is eigenlijk bij jullie het zicht. In Emmeloord is het niet echt goed :( Het is hier een kleine wereld

[edit] telefoon was sneller ;) ik sla vandaag over
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » vr dec 07, 2012 9:13 pm

Eindelijk weer wat tijd om met de modelvliegerij bezig te zijn :D
FPVen doe ik nu vooral in de tuin (met een autotje) maar ik kan de camera zo op de Charter zetten. Die ben ik nu vliegklaar aan het maken. Er moest een nieuwe regelaar en 2.4 GHz ontvanger in.

Inmiddels heb ik ook wilde plannen voor een autonoom model. Of het een vliegtuig of boot gaat worden weet ik nog niet maar ik ben wat inspiratie aan het op doen op de Diy Drones site.
Er is al een GPS module onderweg vanuit China. Microcontrollers heb ik al, hoef ik alleen nog een programma voor te schrijven.
Ja, het is een groot project dus dit is voor deze winter en de rest van 2013 ;)
O,ja, tussen door ga ik weer bezig op het blauwe scherm probleem aan te pakken.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » zo jan 06, 2013 4:12 pm

Zaterdag heb ik even met camera gevlogen maar de resultaten vielen behoorlijk tegen :(. Vlak na de start was binnen op de TV al geen ontvangst meer terwijl er volgens de berekeningen toch 3 km bereik moet zijn. Wat de oorzaak is ben ik nog aan het uitzoeken. Thuis gebruik ik het op kortere afstand dus dan heb ik geen problemen.

Inmiddels heb ik een RTL ontvanger waarbij ik het video signaal kan ontvangen. Hiermee heb ik wat testen gedaan met de antenne op de zender maar zie daar geen verandering als ik een andere antenne op zet.
De zender ga ik op het werk maar eens controleren op vermogen en frequentie. Misschien zit daar iets niet goed.

Gert, misschien moeten we die test met jouw camera in de auto herhalen, kunnen we uitsluiten of het de ontvanger is.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » zo jan 06, 2013 4:28 pm

Zal hem binnenkort meenemen...Testen we wel even...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » di jan 08, 2013 9:06 pm

gevonden :) een kapotte connector. Toevallig had ik wat meetapparatuur mee dus daarna gelijk gemeten of de rest nog werkt. Nu wel naar tevredenheid.

Gert, 14 januari kom ik waarschijnlijk wat later naar de bouwavond. Als ik m'n camera in de auto zet kunnen jullie zien op welke afstand er beeld is.
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » di jan 08, 2013 9:26 pm

Het zat hem dus in de connector...? ok

Ik ben blij dat je hem gevonden hebt...

Bel me even als je die avond komt, en al een beetje in de buurt bent.. dan zet ik alles vast aan !
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » za jan 19, 2013 4:21 pm

Ik ben nu bezig om de camera wat meer naar beneden te laten kijken (Tip van Gert). Ben nog even aan het experimenteren hoeveel de hoek moet worden om de grond nog mooi te kunnen zien. 30% lucht en 70% grond als het model vlak vliegt?
Groeten,
Erik

Plaats reactie