Met mijn volgende stelling lijk ik wat dwars te zijn maar het is om de discussie aan de gang te houden
De geïnstalleerde servo doet 1,5kg/cm
ik heb een standaard servo klaar liggen van 4,5kg/cm
de MG servo doet 6kg/cm
het eerste gaatje op de 9 gram servo zit op 5mm van hart as dus hij doet daar 3kg trekkracht
het eerste gaatje van de std servo zit op bijna 10mm van hart as dus 4,5kg trekkracht.
de mg doet dus 6 kg/cm maar weegt ruim 4,5 keer zo veel (niet dat gewicht een probleem is)
metal gear heeft naar mijn gevoel alleen werking wanneer de servohevel en wat daar aan vast zit extern een klap krijgt. Bij een sleephaak kunnen er geen externe krachten op de servo worden uitgeoefend (een tik,stoten of crash) en de servo is zelf niet sterk genoeg om zijn eigen tandjes af te strippen wanneer hij geblokkeerd zou zijn.
Ik denk zelf dat de constructie van de koppelhaak zelf veel belangrijker is dan de trekkracht van de servo. wanneer de ontkoppel pin krom zou zijn kan geen enkele servo die meer aantrekken. Of wanneer de pin heel stroef loopt dan word hij door trekkrachten van de zwever alleen maar verder geblokkeerd. Wanneer de sleeplijn stroef loopt op de ontkoppel pin word hij samen met de pin naar binnen getrokken bij ontkoppelen.
Ik heb trouwens de 9 gram servo er uit gehaald en hij wacht op een sterkere servo

Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.