Ik ga een concept tekening na bouwen omdat het orginele niet erg interesant is want al die 5e generatie vliegers lijken heel veel op elkaar alhoewel de chinezen wel een andere vormen hebben.
hier een plaatje van een f22, sukhoi t-50 en een chinees freubel:

en hier het andere Chinese 5th generation vliegtuig:

Opvallend is dat die laatste het kielvlak en stabilo gecombineerd heeft en dus niet een losse stabilo en kielvlak heeft.
maargoed het gaat dus om de pak-50 die eigenlijk niet helemaal bijzonder is. Ik kwam een tekening tegen die eigenlijk weinig te maken heeft met het Russische vliegtuig maar wel die titel heeft. Hij lijkt er totaal niet op en heeft dus ook niet die stabilo.
hier twee plaatjes van dat vliegtuig:

opvallend in de luchtinlaat bovenop de vleugel ipv onder de vleugel zoals alle andere vliegtuigen.
Het begint allemaal met het maken van een tekening. Eerst de foto's uit printen en dan verschalen naar de maat die ik graag wil hebben. Omdat de setup het zelfde is als in mijn x41 alleen dan twee keer ga ik uit van dat vleugeloppervlak x2.
Uiteindelijk ga ik toch nog iets groter omdat het vliegtuig heel lang is maar weinig span heeft. Ondanks dat ik op bijna 3x het vleugeloppervlak zit in vergelijking met de x41 is de span 6 cm korter.

afmetingen zijn 101cm lang en 65 cm spanwijdte.
daarna op een A4tje het vooraanzicht en zijaanzicht verzonnen. Dit was nog een aardige klus omdat ik alleen de twee plaatjes heb die ik hier boven heb geplaatst en meer niet.
Dus Ik heb er maar wat van gemaakt met het volgende als resultaat:

hier de setup op een plaat depron in de vorm van het toestel:

en de bedoeling is dat er retracts in komen die de wielen geheel in de romp laten verdwijnen .
hier het profiel vanaf de zijkant gezien met een paar ribben in de onderkant:

Het landingsgestel is een behoorlijk klusje omdat er weinig ruimte is maar ik wel alles 100% in de romp wil hebben als het is ingetrokken. De twee achterwielen moeten in het dikke gedeelte van de romp komen maar om toch stabiliteit te geven zitten ze er schuin in. De wielen komen onder een hoek van 60 graden uit de romp waardoor de verder uit elkaar staan om stabiliteit te geven.

de bovenkant van de schuine constructie (nog niet af):

close up met de wielen er in: