E-Hots
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
De hots heeft een symmetrisch profiel en geen instelhoek. Dit betekent dat het vliegtuig iets achterover hangt om op hoogte te blijven. Bij een gemiddelde snelheid zal dat ongeveer 2 graden zijn. Dat verklaart de motordomp.
wat is de dikte van het profiel? Is dit de originele dikte van 20 procent of is deze dunner? Ik weet dat Frank (en een paar anderen) de dikte wat verkleind hadden. Zelf vond ik dat erg jammer omdat zo'n dikke vleugel hem geweldige langzame vliegeigenschappen geeft.
Max
wat is de dikte van het profiel? Is dit de originele dikte van 20 procent of is deze dunner? Ik weet dat Frank (en een paar anderen) de dikte wat verkleind hadden. Zelf vond ik dat erg jammer omdat zo'n dikke vleugel hem geweldige langzame vliegeigenschappen geeft.
Max
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
Zo leer ik nog wat over het model en z'n geschiedenis
Duidelijk wat betreft de domp, dat moet ik dus wel merken met op de kop vliegen, zo ver is het nog niet eerst even afbouwen.
De vleugeldikte is 18,8 % dus wel iets minder dan het orgineel.
Voor degene die bekend zijn met de LVC-Emmeloord, Daar vliegt Sjaak met een brandstof-versie en Frank met een elektro.
Max, weet je toevallig ook waar het zwaartepunt precies moet liggen? dit heb ik niet op m'n tekening staan.
Duidelijk wat betreft de domp, dat moet ik dus wel merken met op de kop vliegen, zo ver is het nog niet eerst even afbouwen.
De vleugeldikte is 18,8 % dus wel iets minder dan het orgineel.
Voor degene die bekend zijn met de LVC-Emmeloord, Daar vliegt Sjaak met een brandstof-versie en Frank met een elektro.
Max, weet je toevallig ook waar het zwaartepunt precies moet liggen? dit heb ik niet op m'n tekening staan.
Groeten,
Erik
Erik
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
Ik zal eens in mijn archieven zoeken. Ik moet nog ergens een tekening hebben. Ik denk dat je het zwaartepunt op de liggers kan kiezen als eerste uitgangspunt.
Max
Max
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
Zo, de bouw is weer hervat, ik had het even druk met andere modellen voor indoor vliegen.
Nu ben ik met de rolroeren bezig en dan is de bovenkant van de romp aan de beurt. Dus er zit weer een beetje gang in
Nu ben ik met de rolroeren bezig en dan is de bovenkant van de romp aan de beurt. Dus er zit weer een beetje gang in
Groeten,
Erik
Erik
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
Eindelijk weer foto's
Het zwaartepunt gaat nog even een uitdaging worden omdat ik toch wat zware onderdelen heb zoals de motor en de accu. Het
is m'n bedoeling om een setup te gebruiken die ik toch nog heb liggen, nadeel is wel dat het niet echt op maat is voor het model.
Maar goed, het lijkt erop dat ik een oplossing heb gevonden, het zal wel voor het eerst zijn dat ik een beetje lood in de staart
moet doen, niet meer dan een paar gram maar toch.
Het gewicht tot nu toe is met accu erin 1100 gram. Had minder gekunt maar dan had ik een nieuwe motor en nieuwe accu moeten
kopen, misschien doen ik dat ook nog wel.
In de bovenkant van de romp moeten twee luikjes komen zodat ik bij de motor kan en de plaats waar de regelaar en de ontvanger
(boven de vleugel) kan komen. Ook moet de accu van bovenaf toegangkelijk worden.
Het zwaartepunt gaat nog even een uitdaging worden omdat ik toch wat zware onderdelen heb zoals de motor en de accu. Het
is m'n bedoeling om een setup te gebruiken die ik toch nog heb liggen, nadeel is wel dat het niet echt op maat is voor het model.
Maar goed, het lijkt erop dat ik een oplossing heb gevonden, het zal wel voor het eerst zijn dat ik een beetje lood in de staart
moet doen, niet meer dan een paar gram maar toch.
Het gewicht tot nu toe is met accu erin 1100 gram. Had minder gekunt maar dan had ik een nieuwe motor en nieuwe accu moeten
kopen, misschien doen ik dat ook nog wel.
In de bovenkant van de romp moeten twee luikjes komen zodat ik bij de motor kan en de plaats waar de regelaar en de ontvanger
(boven de vleugel) kan komen. Ook moet de accu van bovenaf toegangkelijk worden.
Groeten,
Erik
Erik
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: E-Hots
ziet er geinig uit met die hoge cockpit.
Zal wel een snel vliegtuigje worden dan met die dikke motor.
Als hij zo goed vliegt zou ik de motor mooi laten zitten anders kun je hem altijd nog vervangen.
Voor gewicht in de staart kun je altijd een gewichtig staartwieltje doen
Zal wel een snel vliegtuigje worden dan met die dikke motor.
Als hij zo goed vliegt zou ik de motor mooi laten zitten anders kun je hem altijd nog vervangen.
Voor gewicht in de staart kun je altijd een gewichtig staartwieltje doen
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
even een update:
Eindelijk heb ik weer even tijd gevonden om met dit model verder te gaan. Andere modelbouwprojecten gingen even voor
inmiddels zit de folie er voor de helft op en zodra dat klaar is komt er natuurlijk weer een foto van. Hier onder het laatste moment zonder folie:
En nu ga ik snel weer verder bouwen
Eindelijk heb ik weer even tijd gevonden om met dit model verder te gaan. Andere modelbouwprojecten gingen even voor
inmiddels zit de folie er voor de helft op en zodra dat klaar is komt er natuurlijk weer een foto van. Hier onder het laatste moment zonder folie:
En nu ga ik snel weer verder bouwen
Groeten,
Erik
Erik
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
De folie zit erop en als ik ga vliegen zal ik maar een zonnebril op doen
Nu nog even de spullen (her)inbouwen en er zijn nog wat onderdelen in bestelling.......
Nu nog even de spullen (her)inbouwen en er zijn nog wat onderdelen in bestelling.......
Groeten,
Erik
Erik
- Erikf
- Lid
- Berichten: 779
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
- Contacteer:
Re: E-Hots
Vandaag moest ik Martijn een beetje begeleiden met z'n huiswerk en "toevallig" moest hij dat op de computer maken en die staat "toevallig" in de hobbyruimte Dus hij huiswerk maken ik af en toe hem weer een zetje geven en .................. veel bouwen aan de E-Hots.
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de prop adaptor (is in bestelling) plaatsen met prop en nog twee stukjes folie plakken en dan is 'ie klaar
Dus misschien volgende week de maiden
Het enige wat nu nog moet gebeuren is de prop adaptor (is in bestelling) plaatsen met prop en nog twee stukjes folie plakken en dan is 'ie klaar
Dus misschien volgende week de maiden
Groeten,
Erik
Erik
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: E-Hots
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"