Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Dat worden trillende benen en geen ontspannen vluchtje.
Dit schuimpje is ook wel een ander gewicht en moet toch nog erg snel vliegen.
Maar het vliegt wel en dat is een goed teken.
Succes ik ben benieuwd.
Dit schuimpje is ook wel een ander gewicht en moet toch nog erg snel vliegen.
Maar het vliegt wel en dat is een goed teken.
Succes ik ben benieuwd.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Als je al wat ervaringen van anderen hebt, dan zou ik me daar op baseren.
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Ik heb uitgerekend dat de twee vleugels samen een oppervlakte hebben van 76.8 dm2 . Ik heb de formaten ook nog eens door de CG calculator gedaan met alleen de onderste vleugel in de berekening. Ik weet niet wat het effect van de kleinere vleugel is op het zwaartepunt maar ik gok dat dit niet veel veranderd.
Het zwaartepunt zou dus op 64cm van de canard moeten liggen en hij is nu op 68cm. Dus ik zit er wel dicht bij.
Vleugelbelasting/vliegsnelheid staat onder aan de berekening waar het Max lift coefficient natuurlijk onduidelijk is. Ik vind 33km/h nog niet zo gek klinken.
Het zal toch uiteindelijk meer geluk als wijsheid zijn wanneer hij het goed doet
Het zwaartepunt zou dus op 64cm van de canard moeten liggen en hij is nu op 68cm. Dus ik zit er wel dicht bij.
Vleugelbelasting/vliegsnelheid staat onder aan de berekening waar het Max lift coefficient natuurlijk onduidelijk is. Ik vind 33km/h nog niet zo gek klinken.
Het zal toch uiteindelijk meer geluk als wijsheid zijn wanneer hij het goed doet
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
De gemiddelde koorde schuift wel naar voren als je de bovenste vleugel meerekent. Je zou dit kunnen simuleren door koorde BB op te hogen en ook de koorde. Ook dan is het geen exacte wetenschap, maar je kunt wel zien of er sprake is van een grote verschuiving.
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Wanneer ik de koorde vergroot naar 40 cm (ipv 33) en koorde BB naar 30 (ipv 24) schuift het zwaartepunt naar achteren naar 66 cm. Dat is dus in mijn voordeel.
Ik heb ook nog gekeken naar de stand van de vleugels op de romp en voor zover als ik dat kan beoordelen lijkt dat aardig goed. Ik heb twee latten onder en boven de vleugel gehouden en die recht met de romp mee. De beide achterlijsten zitten dan in het midden tussen de latten. de voorlijst zit dan richting de lage lat wat ook zo hoort lijkt me.
Ik heb ook nog gekeken naar de stand van de vleugels op de romp en voor zover als ik dat kan beoordelen lijkt dat aardig goed. Ik heb twee latten onder en boven de vleugel gehouden en die recht met de romp mee. De beide achterlijsten zitten dan in het midden tussen de latten. de voorlijst zit dan richting de lage lat wat ook zo hoort lijkt me.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Het was koud en mistig vandaag, maar prima weer om even de motor te starten op het veld voor een test. Hij liet zich niet makkelijk starten ik denk vanwege de temperatuur, maar met de startmotor sloeg hij aan. Het vermogen leeg prima en de motor duwde hem vlot een paar rondjes over het veld.
Er is een fimpje gemaakt dus misschien dat die hier nog op komt
Er is een fimpje gemaakt dus misschien dat die hier nog op komt
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo mei 11, 2016 1:22 pm
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Hoi Johannes,
Super mooi gebouwd.
Hoe heb je die stickers met dat doodshoofd gemaakt?
Vooral de bekleding van de motor kap, slim! Ga ik denk ik ook nog wel toepassen.
Zie m graag vliegen....
gr Martijn
Super mooi gebouwd.
Hoe heb je die stickers met dat doodshoofd gemaakt?
Vooral de bekleding van de motor kap, slim! Ga ik denk ik ook nog wel toepassen.
Zie m graag vliegen....
gr Martijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Hughes P21-J Devastator, Crimson skies
Die stickers heb ik gemaakt van zwarte en witte folie. Eerst een voorbeeld geprint op papier en dat over getrokken op folie en dan met veel geduld de boel uitsnijden. En niet te heet opstrijken natuurlijk. Die ruitjes zijn wel lastig om recht te houden ook bij het strijken. Dus het word niet super strak, maar ik vind dat geen probleem.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.