Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
- Nanni
- Lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 2:58 pm
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Mijn crash met de Epsilon V2
.
Op zaterdag 15 juli vloog ik met mijn Epsilon V2 thermisch toen plotseling de verbinding werd verbroken. De vlucht ging oncontroleerbaar verder, ging over in een duikvlucht en eindigde met een klap ergens op het industrieterrein.
Jan Jaap (J.J) en Marco boden direct hun hulp aan om te gaan zoeken waar hij was “geland”. Na enig speurwerk vond J.J. de “landingsplaats”: boven op het dak van een kantoorgebouw.
Het was zaterdag en alles was verlaten. Wij zijn toen teruggegaan naar het veld.
.
Na enige discussie werd het duidelijk dat het dak wel eens beschadigd kon zijn en dat inspectie noodzakelijk was. Met Ton van der Sanden ben ik weer wezen kijken. Wij vonden ergens een telefoonnummer en kregen de verhuurbemiddelaar, Coen, aan de lijn. Hij gaf ons het adres van de eigenaar. Deze hebben wij bezocht maar hij was helaas niet thuis waarop wij bij hem een briefje hebben achtergelaten. Vervolgens hebben wij Coen weer gebeld.
Hij was bereid ons te komen helpen om op het dak te geraken. Met behulp van een vorkheftruck en ladder was Ton in staat om op het dak te komen om eventuele schade te kunnen vaststellen.
Duidelijk was dat er een flinke gat in het dak was gekomen en, om gevolgschade door regen te voorkomen, dat dit gedicht moest worden. Maar waar haal je op de zaterdagmiddag zo gauw een dakdekker vandaan?
.
Gelukkig was Joris en Frans bereid het gat waterdicht te maken. Ook zij gingen via de heftruck en ladder met gereedschap naar boven en dekten het gat waterdicht af.
Na afloop gaf Coen te kennen dat wij een geweldige club hebben; mensen die iets voor elkaar over hebben. Mooier kan het niet.
.
Thuis heb ik mijn W.A. verzekering op de hoogte gebracht en zij gaan de schade verder afhandelen.
Voor mij is het nog niet duidelijk waarom ik het contact met mijn Epsilon kwijtraakte. Wel weet ik dat, ondanks goede voorzorgmaatregelen, er toch altijd iets mis kan gaan.
.
Ondertussen heb ik via marktplaats een ander toestel kunnen kopen: Grafas maxi, een F5j toestel met ribben vleugel.
Jan Jaap, Marco, Ton, Joris en Frans bedankt voor alle hulp die jullie mij hebben gegeven.
(Helaas heb ik geen foto’s bij kunnen plaatsen)
.
Op zaterdag 15 juli vloog ik met mijn Epsilon V2 thermisch toen plotseling de verbinding werd verbroken. De vlucht ging oncontroleerbaar verder, ging over in een duikvlucht en eindigde met een klap ergens op het industrieterrein.
Jan Jaap (J.J) en Marco boden direct hun hulp aan om te gaan zoeken waar hij was “geland”. Na enig speurwerk vond J.J. de “landingsplaats”: boven op het dak van een kantoorgebouw.
Het was zaterdag en alles was verlaten. Wij zijn toen teruggegaan naar het veld.
.
Na enige discussie werd het duidelijk dat het dak wel eens beschadigd kon zijn en dat inspectie noodzakelijk was. Met Ton van der Sanden ben ik weer wezen kijken. Wij vonden ergens een telefoonnummer en kregen de verhuurbemiddelaar, Coen, aan de lijn. Hij gaf ons het adres van de eigenaar. Deze hebben wij bezocht maar hij was helaas niet thuis waarop wij bij hem een briefje hebben achtergelaten. Vervolgens hebben wij Coen weer gebeld.
Hij was bereid ons te komen helpen om op het dak te geraken. Met behulp van een vorkheftruck en ladder was Ton in staat om op het dak te komen om eventuele schade te kunnen vaststellen.
Duidelijk was dat er een flinke gat in het dak was gekomen en, om gevolgschade door regen te voorkomen, dat dit gedicht moest worden. Maar waar haal je op de zaterdagmiddag zo gauw een dakdekker vandaan?
.
Gelukkig was Joris en Frans bereid het gat waterdicht te maken. Ook zij gingen via de heftruck en ladder met gereedschap naar boven en dekten het gat waterdicht af.
Na afloop gaf Coen te kennen dat wij een geweldige club hebben; mensen die iets voor elkaar over hebben. Mooier kan het niet.
.
Thuis heb ik mijn W.A. verzekering op de hoogte gebracht en zij gaan de schade verder afhandelen.
Voor mij is het nog niet duidelijk waarom ik het contact met mijn Epsilon kwijtraakte. Wel weet ik dat, ondanks goede voorzorgmaatregelen, er toch altijd iets mis kan gaan.
.
Ondertussen heb ik via marktplaats een ander toestel kunnen kopen: Grafas maxi, een F5j toestel met ribben vleugel.
Jan Jaap, Marco, Ton, Joris en Frans bedankt voor alle hulp die jullie mij hebben gegeven.
(Helaas heb ik geen foto’s bij kunnen plaatsen)
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Volgens mij hebben we de laatste tijd allemaal wel één of meerdere toestellen naar beneden zien komen of zelf verloren in crash.
Wanneer je kijkt naar het verleden zie je dat alle soorten en maten vliegtuigen naar beneden willen vallen wanneer er iets fout is.
https://youtu.be/yey3JSmHjTk
Wanneer je kijkt naar het verleden zie je dat alle soorten en maten vliegtuigen naar beneden willen vallen wanneer er iets fout is.
https://youtu.be/yey3JSmHjTk
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Dit was hem Sipko.
Een schrale troost je hebt er een mooi vliegtuig voor in de plaats op de kop getikt.
Een schrale troost je hebt er een mooi vliegtuig voor in de plaats op de kop getikt.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Ik zie geen foto
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Zie je bovenstaand de 2 foto's nu wel?
Kijk anders eens hier in deze link zie je daar 4 foto's.
https://1drv.ms/f/s!AjJfASDtv0FDjW3pE0zXJf7LRNpH
Kijk anders eens hier in deze link zie je daar 4 foto's.
https://1drv.ms/f/s!AjJfASDtv0FDjW3pE0zXJf7LRNpH
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Sorry Sipko ik besef mij nu dat ik in jou onderwerp zit te rommelen.
Gelukkig wordt jou toestel er steeds mooier op!!
Gelukkig wordt jou toestel er steeds mooier op!!
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Ja foto zie ik nu wel
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Met FASST van Futaba heb ik tot nu toe nooit dit soort taferelen meegemaakt. 't Is de investering waard. Voor de ontvanger-accu geldt: losse penlites komen niet in Frage.
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: Crash EpsilonV2 op 15 juli 2017
Als je alles hebt van een bepaald merk, ga je niet direct switchen van merk, zolang je niet weet wat de oorzaak is.
Kan ook een haperende digitale servo zijn die je BEC opblaast.
Kan ook een haperende digitale servo zijn die je BEC opblaast.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen