Brandstof motoren leveren het meeste koppel op het top toerental, wat dat toerental is is verschillend bij elke motor.
Maar half gas vliegen is dus juist niet rendabel.
MVVS - DLE motoren??
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- HenkJan
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mar 07, 2015 9:14 pm
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
Dus met een motor vliegtuig kan je de neutrale stand (zonder stijgen of dalen) dus het beste bovenhalf gas hebben? B.v. op 3/4e?
(P.s. sorrie voor deze zijsprong in het topic.)
(P.s. sorrie voor deze zijsprong in het topic.)
Henk-Jan
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
Sorry Sander, maar het is niet waar dat brandstof motoren hun maximale koppel leveren bij top toerental. Het vermogen neemt wel toe bij stijgend toerental, maar het maximum koppel kan bij een veel lager toerental liggen.
Of je in horizontale vlucht 1/2 gas of 3/4 gas vliegt is denk ik niet zomaar te stellen. Als je incidenteel ook wil slepen heb je waarschijnlijk extra vermogen nodig. Zonder sleep vlieg je dan misschien minder dan halfgas.
Mijn Piper vliegt in horizontaal vlucht denk ik met minder dan half vermogen.
Gerrit, Tuurlijk werkt Ram air zoals Kawasaki dat bij motorfietsen gebruikt pas bij hoge snelheden, maar die hebben er ook geen propellor voorzitten. Dan komt de extra lucht alleen door het opstuwen van lucht door een hoge snelheid. Ik denk ook dat het bij een voorop geplaatste carburateur heel weinig vermogen verschil maakt hoor.
Toch blijft de vermogens vraag op een vliegtuig wezenlijk anders dan bij een auto of motorfiets. Er is namelijk een heel andere verhouding tussen motortoerental en snelheid.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Of je in horizontale vlucht 1/2 gas of 3/4 gas vliegt is denk ik niet zomaar te stellen. Als je incidenteel ook wil slepen heb je waarschijnlijk extra vermogen nodig. Zonder sleep vlieg je dan misschien minder dan halfgas.
Mijn Piper vliegt in horizontaal vlucht denk ik met minder dan half vermogen.
Gerrit, Tuurlijk werkt Ram air zoals Kawasaki dat bij motorfietsen gebruikt pas bij hoge snelheden, maar die hebben er ook geen propellor voorzitten. Dan komt de extra lucht alleen door het opstuwen van lucht door een hoge snelheid. Ik denk ook dat het bij een voorop geplaatste carburateur heel weinig vermogen verschil maakt hoor.
Toch blijft de vermogens vraag op een vliegtuig wezenlijk anders dan bij een auto of motorfiets. Er is namelijk een heel andere verhouding tussen motortoerental en snelheid.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
OK, ik kan mij herinneren dat is dat gelezen heb op MBF namelijk.
Maar ik ben (nog) geen expert op het gebied van brandstof.
Dat zal in Ede anders worden want daar is elektrisch vliegen een uitdaging.
(Nog geen boom met stopcontact gezien)
Maar ik ben (nog) geen expert op het gebied van brandstof.
Dat zal in Ede anders worden want daar is elektrisch vliegen een uitdaging.
(Nog geen boom met stopcontact gezien)
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
Eenzonnepaneel of een heel lang verlengsnoer naar huis? Ik zou zelf voor het zonnepaneel gaan, want anders loop je het risico dat ze de stekker er uit trekken zodat je op tijd thuis komtph-svv schreef:OK, ik kan mij herinneren dat is dat gelezen heb op MBF namelijk.
Maar ik ben (nog) geen expert op het gebied van brandstof.
Dat zal in Ede anders worden want daar is elektrisch vliegen een uitdaging.
(Nog geen boom met stopcontact gezien)
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: MVVS - DLE motoren??
Ik heb met beide merken ervaring.
Mvvs alleen maar pech mee gehad
Slecht lopen, afslaan in vlucht. Niet af te stellen.
Bij alle 3 die ik gehad heb.
Dle.
Top heb een 30 gehad altijd starten vliegen.
Heb een 111 nu al 5 jaar totaal al dikke 250/300liter gezien. Als een zonnetje. Afgelopen sesoen lagers vervangen en 1x menbraamsetje. Maar was achteraf niet het probleem.
Ik persoonlijk koop nooit een mvvs meer.. dle zeker wel. Ben me nu aan het verdiepen in de 170cc.
Als je de motor wil zien of horen lopen geen probleem
Mvvs alleen maar pech mee gehad
Slecht lopen, afslaan in vlucht. Niet af te stellen.
Bij alle 3 die ik gehad heb.
Dle.
Top heb een 30 gehad altijd starten vliegen.
Heb een 111 nu al 5 jaar totaal al dikke 250/300liter gezien. Als een zonnetje. Afgelopen sesoen lagers vervangen en 1x menbraamsetje. Maar was achteraf niet het probleem.
Ik persoonlijk koop nooit een mvvs meer.. dle zeker wel. Ben me nu aan het verdiepen in de 170cc.
Als je de motor wil zien of horen lopen geen probleem