Fauvel AV 45 Nurflugel 3,5 m span
- Tonnie78
- Contacteer:
Re: Fauvel AV 45 Nurflugel 3,5 m span
Leuk toestel ook die Manderin
- ton
- Lid
- Contacteer:
Is dat toevallig die kist van Klaas? (voormalig van mij?)
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Contacteer:
Ik dacht het wel er was een ongelukje mee geweest.
Er zijn meerdere tussen personen haha.
Volgens zeggen is de vleugel goed gelijmd dus hij kan eerdaags de lucht weer in.
Edit aangepast
Er zijn meerdere tussen personen haha.
Volgens zeggen is de vleugel goed gelijmd dus hij kan eerdaags de lucht weer in.
Edit aangepast
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Contacteer:
Voor de Fauvel ben ik aan het bekijken welke folie ik straks ga gebruiken.
De tex soorten (Oratex en Solartex) hebben wel mijn voorkeur in verband met de vintage look maar hebben het nadeel/voordeel dat de meeste enigszins doorzichtig zijn.
Helaas kun je deze soorten en kleuren niet zomaar in het eggie bekijken en/of op je model zien.
Van Solartex heb ik inmiddels een pakketje (kleine 9x2,5 cm) staaltjes op de kop getikt en kan zo makkelijker de kleuren bij elkaar kiezen.
Belangrijk voor mij is welke kleur wel en niet doorzichtig is want dan moet de ondergrond wel 100% gaaf en niet gekleurd zijn.
De site van Solartex http://www.solarfilm.co.uk/default.aspx
Ter info laat ik dit even weten voor het geval je ook op zoek bent dan kun je altijd even deze staaltjes van mij bekijken.
Ook is Solartex vaak goedkoper dan Oratex.
Hangar verkoopt ook Solartex op bestelling.
staaltjes Solartex
De tex soorten (Oratex en Solartex) hebben wel mijn voorkeur in verband met de vintage look maar hebben het nadeel/voordeel dat de meeste enigszins doorzichtig zijn.
Helaas kun je deze soorten en kleuren niet zomaar in het eggie bekijken en/of op je model zien.
Van Solartex heb ik inmiddels een pakketje (kleine 9x2,5 cm) staaltjes op de kop getikt en kan zo makkelijker de kleuren bij elkaar kiezen.
Belangrijk voor mij is welke kleur wel en niet doorzichtig is want dan moet de ondergrond wel 100% gaaf en niet gekleurd zijn.
De site van Solartex http://www.solarfilm.co.uk/default.aspx
Ter info laat ik dit even weten voor het geval je ook op zoek bent dan kun je altijd even deze staaltjes van mij bekijken.
Ook is Solartex vaak goedkoper dan Oratex.
Hangar verkoopt ook Solartex op bestelling.
staaltjes Solartex
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
-
- Contacteer:
De Solartex of Oratex heeft het voordeel dat het beter vliegt. Het enigsinds ruwe oppervlak werkt als een turbulator.
men heeft mij verteld dat dit vooral met vliegende vleugels beter werkt dan met gladde film
Een schaal project van deze afmetingen neemt tijd om te bouwen
Mijn projecten van 1:4 to 1:3 vragen 6-8 maanden. Maar dan heb je ook iets uniek en voor mijzelf iets dat ik zelf heb gecreerd. Als je het geduld er niet voor kunt opbrengen koop dan een ARF kit. Deze vliegen in het algemeen niet zo goed en laten te wensen over wat konstructie betreft maar je hebt vlug iets dat vliegt.
men heeft mij verteld dat dit vooral met vliegende vleugels beter werkt dan met gladde film
Een schaal project van deze afmetingen neemt tijd om te bouwen
Mijn projecten van 1:4 to 1:3 vragen 6-8 maanden. Maar dan heb je ook iets uniek en voor mijzelf iets dat ik zelf heb gecreerd. Als je het geduld er niet voor kunt opbrengen koop dan een ARF kit. Deze vliegen in het algemeen niet zo goed en laten te wensen over wat konstructie betreft maar je hebt vlug iets dat vliegt.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad een leuk project dat tijd kost maar dan heb je ook iets unieks.
De afmetingen zijn behoorlijk en ik heb daardoor een ruimte probleem.
De romp met vleugels past niet in mijn bouwruimte dus ik moet tijdelijk uitwijken naar de zolder.
Dit is om de 2e vleugel op de juiste manier aan het middendeel te koppelen alvorens de lijm op de vleugelbuis gaat.
De vleugel is nu nog open dus ik kan er rondom bij komen om te lijmen.
Spannend of het allemaal gaat lukken.
De foto's volgen eerdaags.
De afmetingen zijn behoorlijk en ik heb daardoor een ruimte probleem.
De romp met vleugels past niet in mijn bouwruimte dus ik moet tijdelijk uitwijken naar de zolder.
Dit is om de 2e vleugel op de juiste manier aan het middendeel te koppelen alvorens de lijm op de vleugelbuis gaat.
De vleugel is nu nog open dus ik kan er rondom bij komen om te lijmen.
Spannend of het allemaal gaat lukken.
De foto's volgen eerdaags.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Contacteer:
Weer een stapje verder.
Zoals gezegd uitwijken naar de zolder en daar opstellen en uitlijnen.
De totale omvang is nu goed te zien.
Na het drogen kunnen de webbings tussen vleugelbuis en liggers gelijmd worden.
Dan valt er nog genoeg te doen hetgeen hier boven al bij de linker vleugel beschreven is.
Zoals gezegd uitwijken naar de zolder en daar opstellen en uitlijnen.
De totale omvang is nu goed te zien.
Na het drogen kunnen de webbings tussen vleugelbuis en liggers gelijmd worden.
Dan valt er nog genoeg te doen hetgeen hier boven al bij de linker vleugel beschreven is.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Tonnie78
- Contacteer:
Ziet er alweer mooi uit Ton.
- ton
- Lid
- Contacteer:
Begint lekker op te schieten..Wat betreft je karretje http://www.tuning-gids.nl/sporing.htm dus toespoor! maar wel op je voorwielen en NIET op je achterwielen.......of gewoon recht laten lopen ik blijf van mening dat als je dit wel op je achterwielen doet dit inverse is....dus uitspoor! (wordt het lekker makkelijk van!)
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Contacteer: