Lockheed Constellation
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
De beplanking is 2,5 mm dik en koud tegen elkaar gelijmd.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Klinkt al een goed plan, met smeltlijm was het niet vast blijven zitten denk ikTonnie78 schreef:De beplanking is 2,5 mm dik en koud tegen elkaar gelijmd.
Mooi man!
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Mooi werk Tonnie! Leuk dat er nog dit soort dingen worden gebouwd!
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Even weer een update. We zijn begonnen met het beplanken van de motorgondels.
En natuurlijk even die mooie motor ernaast gehouden.
En natuurlijk even die mooie motor ernaast gehouden.
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
We hebben vanavond de boel eens even gewogen. De vleugel weegt nu 5,2 kg. Daar komt nog ongeveer 2,5 kg bij voor de motoren, de tanks en de rest van de beplanking.
De romp weegt nu leeg 2 kilo en het stabiliteit 1,2 kg.
Tot nu toe dus 8,2 kg. Onder de 25 kg gaat dus zeker lukken. We schatten onder de 16kg
De romp weegt nu leeg 2 kilo en het stabiliteit 1,2 kg.
Tot nu toe dus 8,2 kg. Onder de 25 kg gaat dus zeker lukken. We schatten onder de 16kg
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Zo het begin van de aansturing voor de servo's is er. 6 kanalen per vleugelhelft. 2 kanalen voor het gas, 1 kanaal aileron, 1 kanaal voor flaps, 1 kanaal voor de kleppen van het landingsgestel en een apart kanaal voor het gloeien.
Alles vanuit SBUS op drie draden en verwerkt op een printje met glowdriver. Afgemaakt met een prachtig behuizing.
Alles vanuit SBUS op drie draden en verwerkt op een printje met glowdriver. Afgemaakt met een prachtig behuizing.
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
En de elektronica voor de verlichting krijgt net zo'n mooie print en behuizing
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Intussen is een kant voorzien van de bedrading.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Een nette pot met pieren, er komt wel wat bij kijken.
Ook een tijdrovend klusje denk ik.
Succes.
Ook een tijdrovend klusje denk ik.
Succes.
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Lockheed Constellation
Tijdrovend ja, maar wel heel leuk werk om te doen. Met 6 servo's, twee gloeipluggen en verlichting per vleugelhelft is er genoeg aan te sluiten en te solderen