Altijd goed vriend...
Stuur maar via we-transfer...
Magnum Reloaded (watervliegtuigje) deel 2
- Zaktindegeute
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Re: Magnum Reloaded (watervliegtuigje) deel 2
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
HK setup Magnum
Het is alweer bijna tijd voor indoor
Aangezien we er weer een aantal nieuwe leden bij hebben die nog geen indoorvliegtuig hebben,
hier weer even een aanvulling op het Magnum draadje met nuttige info (hoop ik).
(Ik meen afgelopen week opgevangen te hebben dat JJ weer een inteken rondje houd voor de Magnum op de club)
De prijs is waarschijnlijk rond de €30 per stuk (alleen de gesneden EPP delen).
De setup welke ik zou adviseren is deze: (met klikbare linkjes naar de producten)
De oranje TR2204-14T motor van Hobbyking (ca. €8,50)
Een 10A Plush regelaar van Hobbyking (ca. 10 euro)
GWS 8x3.8 propellers bij Hobbyking (ca. €2.80 voor 4 stuks)
2 stuks HK15178 of HXT900 servo's (richting en hoogte) (ca. 2 euro/stuk)
2 stuks 2S 800mAh 20C accus (ca. €5 stuk)
De Setup kost dus rond de €35,-
Verder heb je nog wat losse dingen nodig als stukje multiplex (motorschotje), lijm, roerheveltjes en klitjesband (voor de accu).
De Creation lijm van de action bleek erg effectief voor het plakken van EPP.
NB. Als iemand weet welke O-ringen er op de motor passen stuur me dan even per PB dan voeg ik dat even toe.
Hoe ik het gedaan heb: (niet persé de juiste manier)
Ik heb eerst mijn servo's in een uitsparing aan de onderkant van de romp verlijmd. Daarna maak ik een kanaaltje voor de kabeltjes door het midden van de vleugel.
De vleugel is bij mij niet meer afneembaar maar aan de romp gelijmd.
De ontvanger (FrSky VD5M) zit bij mij in het stuk onder de vleugel, maar is uitgehold.
Voor de Graupner HoTT vliegers is de lichtgewicht GR-12SC+ HOTT Ontvanger (nr: 33565) wellicht ook interessant.
Met wat knip-soldeer-krimpkous-knutselwerk zijn deze stekkertjes aan je servo/regelaar te maken en past het zo in de ontvanger.
OPGELET: Graupner heeft op deze ontvangers de plusdraad niet in het midden, maar op de zijkant.
Plus en Min moeten aan deze stekkers dus worden verwisseld!!
Ze kosten momenteel rond de 3 tientjes, bij de bekende modelvliegwinkel in Kampen (en nee ik heb geen aandelen)
Let erop dat je bij indoor je rondjes meestal tegen de klok in vliegt (althans bij ons wel).
Het kan daarom verstandig zijn om de servo voor de linker bocht te laten trekken aan de stuurstang
(koolstof 1.5 of 2mm meen ik), dit gaat nu eenmaal beter dan op een dun koolstof staafje duwen.
De overgang van de servohevel ("weerhaakjes" erin maken) naar de stuurstang is van krimpkous, met wat secondenlijm erin vast gemaakt.
Ook is een stukje krimpkous aan de romp gelijmd als geleiding.
De hevels komen uit Duitsland, welke het zijn weet ik niet, ze zijn afkomstig van Frans.
Ik heb op het zwaartepunt (1/3) een platte koolstof staaf aan de onderkant in de vleugel gelijmd, hierdoor is deze veel stijver geworden.
Het restje van deze platte koolstof heb ik in het landingsgestel verwerkt, welke vrij zwak was van zichzelf.
Ik heb mijn motor met hxt0-8gold connectors aan de regelaar gemaakt omdat deze waterdicht in de romp zit.
Mocht de motor het begeven voor de kist zelf dan kan ik dit wisselen.
Veel bouw plezier!
Groeten,
Sander
Aangezien we er weer een aantal nieuwe leden bij hebben die nog geen indoorvliegtuig hebben,
hier weer even een aanvulling op het Magnum draadje met nuttige info (hoop ik).
(Ik meen afgelopen week opgevangen te hebben dat JJ weer een inteken rondje houd voor de Magnum op de club)
De prijs is waarschijnlijk rond de €30 per stuk (alleen de gesneden EPP delen).
De setup welke ik zou adviseren is deze: (met klikbare linkjes naar de producten)
De oranje TR2204-14T motor van Hobbyking (ca. €8,50)
Een 10A Plush regelaar van Hobbyking (ca. 10 euro)
GWS 8x3.8 propellers bij Hobbyking (ca. €2.80 voor 4 stuks)
2 stuks HK15178 of HXT900 servo's (richting en hoogte) (ca. 2 euro/stuk)
2 stuks 2S 800mAh 20C accus (ca. €5 stuk)
De Setup kost dus rond de €35,-
Verder heb je nog wat losse dingen nodig als stukje multiplex (motorschotje), lijm, roerheveltjes en klitjesband (voor de accu).
De Creation lijm van de action bleek erg effectief voor het plakken van EPP.
NB. Als iemand weet welke O-ringen er op de motor passen stuur me dan even per PB dan voeg ik dat even toe.
Hoe ik het gedaan heb: (niet persé de juiste manier)
Ik heb eerst mijn servo's in een uitsparing aan de onderkant van de romp verlijmd. Daarna maak ik een kanaaltje voor de kabeltjes door het midden van de vleugel.
De vleugel is bij mij niet meer afneembaar maar aan de romp gelijmd.
De ontvanger (FrSky VD5M) zit bij mij in het stuk onder de vleugel, maar is uitgehold.
Voor de Graupner HoTT vliegers is de lichtgewicht GR-12SC+ HOTT Ontvanger (nr: 33565) wellicht ook interessant.
Met wat knip-soldeer-krimpkous-knutselwerk zijn deze stekkertjes aan je servo/regelaar te maken en past het zo in de ontvanger.
OPGELET: Graupner heeft op deze ontvangers de plusdraad niet in het midden, maar op de zijkant.
Plus en Min moeten aan deze stekkers dus worden verwisseld!!
Ze kosten momenteel rond de 3 tientjes, bij de bekende modelvliegwinkel in Kampen (en nee ik heb geen aandelen)
Let erop dat je bij indoor je rondjes meestal tegen de klok in vliegt (althans bij ons wel).
Het kan daarom verstandig zijn om de servo voor de linker bocht te laten trekken aan de stuurstang
(koolstof 1.5 of 2mm meen ik), dit gaat nu eenmaal beter dan op een dun koolstof staafje duwen.
De overgang van de servohevel ("weerhaakjes" erin maken) naar de stuurstang is van krimpkous, met wat secondenlijm erin vast gemaakt.
Ook is een stukje krimpkous aan de romp gelijmd als geleiding.
De hevels komen uit Duitsland, welke het zijn weet ik niet, ze zijn afkomstig van Frans.
Ik heb op het zwaartepunt (1/3) een platte koolstof staaf aan de onderkant in de vleugel gelijmd, hierdoor is deze veel stijver geworden.
Het restje van deze platte koolstof heb ik in het landingsgestel verwerkt, welke vrij zwak was van zichzelf.
Ik heb mijn motor met hxt0-8gold connectors aan de regelaar gemaakt omdat deze waterdicht in de romp zit.
Mocht de motor het begeven voor de kist zelf dan kan ik dit wisselen.
Veel bouw plezier!
Groeten,
Sander
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- HenkJan
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mar 07, 2015 9:14 pm
- Contacteer:
Re: Magnum Reloaded (watervliegtuigje) deel 2
Ik ben nu ook de trotse eigenaar van een doos met wit schuim wat hopelijk een Magnum Reloadad mag worden
Ik ben nu alleen nog opzoek naar een motortje. Wat is een goed alternatief voor de Turnigy 2204-14 motor? Deze is namelijk bij HK in back order. Is de 2205C 1400kV zoals eerder genoemd in dit onderwerp (pagina 2)?
Ik ben nu alleen nog opzoek naar een motortje. Wat is een goed alternatief voor de Turnigy 2204-14 motor? Deze is namelijk bij HK in back order. Is de 2205C 1400kV zoals eerder genoemd in dit onderwerp (pagina 2)?
Henk-Jan
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Magnum Reloaded motor
Ik meen me te herinneren dat die motortjes uit productie zijn bij HK.
(Dat doen ze helaas wel vaker, net als de 380S voor de Easystar I)
Alternatief: Himodel A02204
Bijna identiek, kruiskopboutjes in de propsaver ipv madeschroefjes en iets lichter van kleur.
10A regelaartje erbij (motor mag tot 7,5A!) en "bob's your uncle".
(Dat doen ze helaas wel vaker, net als de 380S voor de Easystar I)
Alternatief: Himodel A02204
Bijna identiek, kruiskopboutjes in de propsaver ipv madeschroefjes en iets lichter van kleur.
10A regelaartje erbij (motor mag tot 7,5A!) en "bob's your uncle".
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- HenkJan
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za mar 07, 2015 9:14 pm
- Contacteer:
Re: Magnum Reloaded (watervliegtuigje) deel 2
Sander, bedankt voor het alternatief. Overigens is de 2205C 1400Kv nog wel te koop. Of bedoelde je alleen de Turnigy?
Henk-Jan
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Magnum Reloaded (watervliegtuigje) deel 2
Ik bedoelde de Turnigy 2204-14T inderdaad, de 2205C is ook een kandidaatHenkJan schreef:Sander, bedankt voor het alternatief. Overigens is de 2205C 1400Kv nog wel te koop. Of bedoelde je alleen de Turnigy?
HK heeft ook nog de Turnigy AX-2204C
Deze is bijna identiek aan de 2204, net iets meer power
Keuze zat
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn