Inventariseren sleeptoestellen

Alles over zweefvliegtuigen
Tonnie78
Contacteer:

Re: Inventariseren sleeptoestellen

Bericht door Tonnie78 » do jul 16, 2015 11:45 am

@Ton

Ik denk dat jij met jou in aanbouw zijnde Slingsby Petrel op dit moment de grootste en zwaarste zwever hebt binnen de club. Kan jij aangeven wat de spanwijdte en het gewicht van dit toestel wordt? Dan hebben we een idee waar de sleepkist aan zou moeten matchen!

ton
Lid
Contacteer:

Bericht door ton » do jul 16, 2015 4:09 pm

slingsby petrel T13: 1:3,5 Lengte: 2,08 m spanwijdte: 5 m gewicht volgens oldgliders: 8 kg – 9 kg
Daarom houdt ik 10 kg aan.
Echter: Het kan niet zo zijn dat omdat ik toevallig dit toestel heb er dan maar een sleper voor moet komen!
Meest realistisch vind ik zelf nog steeds de motor optie vanaf een karretje starten.
Zoals Han dat ALTIJD doet met z'n normale KA-8b :lol: :lol:
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat als er een mijn inziens vertrouwd persoon een sleepkist heeft die voldoende "groot"is om hem te slepen ( en ook geen woorden maar daden) dat ik hem wel zonder motor zou willen bouwen....

Tonnie78
Contacteer:

Bericht door Tonnie78 » do jul 16, 2015 4:13 pm

Nou het mooiste is en blijft toch slepen!

En als er meerdere van dit soort toestellen komen dan is het misschien de moeite waard om eens te kijken naar een hiervoor geschikte sleper als die er nog niet is.

ton
Lid
Contacteer:

Bericht door ton » do jul 16, 2015 4:15 pm

Maak me gek Tonnie! :lol: ik ga nog minimaal 1 andere van dit formaat bouwen :lol: :lol:

Tonnie78
Contacteer:

Bericht door Tonnie78 » do jul 16, 2015 4:51 pm

Zijn er anderen die er ook zo over denken als Ton?

Misschien een idee voor een winterproject. Gezamenlijk ook voldoende grote sleepkist bouwen?

Misschien dat Max dan in het voorjaar wat mensen wil instrueren in het sleepvliegen zodat we volgens seizoen nog vaker een sleepkist met piloot ter beschikking hebben.

Dan kan Max ook eens een dagje genieten van gesleept worden en kunnen we ook heerlijk slepen als Max zich in nog hogere sferen begeeft:mrgreen:

flymax
Lid
Contacteer:

Bericht door flymax » do jul 16, 2015 6:18 pm

Tonnie78 schreef:Zijn er anderen die er ook zo over denken als Ton?

Misschien een idee voor een winterproject. Gezamenlijk ook voldoende grote sleepkist bouwen?

Misschien dat Max dan in het voorjaar wat mensen wil instrueren in het sleepvliegen zodat we volgens seizoen nog vaker een sleepkist met piloot ter beschikking hebben.

Dan kan Max ook eens een dagje genieten van gesleept worden en kunnen we ook heerlijk slepen als Max zich in nog hogere sferen begeeft

Ik zat zelf ook te denken aan een winterproject, maar dan een 6S sleepkist in een kleine serie. Daarmee kunnen we dan een heel groot deel van de huidige vloot slepen. Als er 2 of 3 mensen zo'n sleper hebben dan is de kans op maandag, woensdag en zaterdag een stuk groter.

Maar niets staat ons in de weg om een nog grotere sleepkist te bouwen. Bijvoorbeeld op 4x3S. Dan stoppen we daar alle accupakketten van de club in :D

ph-svv
Lid
Contacteer:

Bericht door ph-svv » do jul 16, 2015 6:34 pm

Ik vind 4 er voorlopig wel even zat.

In Augustus kan ik weer slepen hoor Ton :)
Ik zit momenteel nog met de verhuizing van mijn moeder in m'n maag.
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

han
Contacteer:

Bericht door han » do jul 16, 2015 7:48 pm

:cry: :cry: Volgende week woensdag ga ik kijken hoeveel mijn brandstof Piper kan trekken ,ik laat de vleugels eraf en knoop de
kar van de grote k8 er achter en leg er dan 15kg aan stenen op, volgens mij kan hij dat wel trekken

flymax
Lid
Contacteer:

Bericht door flymax » do jul 16, 2015 8:20 pm

han schreef::cry: :cry: Volgende week woensdag ga ik kijken hoeveel mijn brandstof Piper kan trekken ,ik laat de vleugels eraf en knoop de
kar van de grote k8 er achter en leg er dan 15kg aan stenen op, volgens mij kan hij dat wel trekken
Vintage stenen of moderne?

Max

Tonnie78
Contacteer:

Bericht door Tonnie78 » do jul 16, 2015 9:05 pm

Of jou Piper 15kg kan trekken dat weet ik niet, mijn grootste twijfel is of jou startkarretje 15 kilo kan houden

En waarom laat je de vleugel eraf??? Bang dat je anders rondvliegen met 15kg straatwerk achter je aan? :mrgreen::D

Plaats reactie