Dat klopt, echter ik nogal vaak ruzie met de figuurzaag en het laatste conflict overleefde hij niet............ dus ik heb geen figuurzaag meerton schreef: Erik: waarom niet gefiguurzaagd? gaat toch veel sneller?
STOL CH701 Zenith Arcraft
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
Re: STOL CH701 Zenith Arcraft
Groeten,
Erik
Erik
- ton
- Lid
- Contacteer:
Dat klopt, echter ik nogal vaak ruzie met de figuurzaag en het laatste conflict overleefde hij niet............ dus ik heb geen figuurzaag meer
Lief zijn erik... maar eerlijk is eerlijk.ziet er prachtig uit!
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
Mooi werk Erik!
Ik moet ook zeggen dat figuurzagen hele eigenwijze karakters hebben. vroeg of laat verliest hij dat.
Ik moet ook zeggen dat figuurzagen hele eigenwijze karakters hebben. vroeg of laat verliest hij dat.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- kadet
- Contacteer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleugel_(vliegtuig)
Een goede uitleg van de diverse vleugeldelen met hun funkties.
Rob
Een goede uitleg van de diverse vleugeldelen met hun funkties.
Rob
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
Vandaag is er een pak(je) met balsahout binnen gekomen dus ik kon weer verder na een bouwpauze.
Ik liep tegen de uitdaging aan dat ik voor de lijsten van de vleugels net die afmetingen nodig had die niet standaard in de handel te krijgen is of tegen een prijs die ik niet goed vind. Dus heb ik een paar dikke planken balsa besteld (10 mm en 15 mm)
Omdat Thomas de laatste dagen met klei-animatie bezig is was ik mijn bouwtafel kwijt dus moest ik daar ook een oplossing voor vinden. Het kwam erop neer dat ik eindelijk mijn bureau moest opruimen en zie daar, ik heb weer een bouwtafel
Als eerste ben ik met het stabilo begonnen en na wat snijden passen en de bouwtekening verder maken is nu 1 roervlak zover dat ik de spanten kon gaan lijmen. Dus eindelijk zit er weer een beetje gang in
Ik liep tegen de uitdaging aan dat ik voor de lijsten van de vleugels net die afmetingen nodig had die niet standaard in de handel te krijgen is of tegen een prijs die ik niet goed vind. Dus heb ik een paar dikke planken balsa besteld (10 mm en 15 mm)
Omdat Thomas de laatste dagen met klei-animatie bezig is was ik mijn bouwtafel kwijt dus moest ik daar ook een oplossing voor vinden. Het kwam erop neer dat ik eindelijk mijn bureau moest opruimen en zie daar, ik heb weer een bouwtafel
Als eerste ben ik met het stabilo begonnen en na wat snijden passen en de bouwtekening verder maken is nu 1 roervlak zover dat ik de spanten kon gaan lijmen. Dus eindelijk zit er weer een beetje gang in
Groeten,
Erik
Erik
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
eindelijk weer een update
Het stabilo is zover af, alleen nog de scharnieren maar daar ga ik nog even over nadenken hoe ik dat ga doen. Ik heb de keuze tussen de normale scharnieren die we in de modelbouw gebruiken. Maar dan moet ik wel de roervlakken nog even aanpassen omdat de uitslagen anders niet zo groot zijn.
De andere optie is volgens het 1:1 voorbeeld maar dat is nog een uitdaging
Het stabilo is zover af, alleen nog de scharnieren maar daar ga ik nog even over nadenken hoe ik dat ga doen. Ik heb de keuze tussen de normale scharnieren die we in de modelbouw gebruiken. Maar dan moet ik wel de roervlakken nog even aanpassen omdat de uitslagen anders niet zo groot zijn.
De andere optie is volgens het 1:1 voorbeeld maar dat is nog een uitdaging
Groeten,
Erik
Erik
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Ziet er mooi uit Erik.
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
Zo, de bouw gaat weer verder, ik heb er weer tijd voor. Ik zie nu pas dat het 3 maanden stil lag
Het houtwerk van het stabilo is nu klaar dus tijd voor het richtingsroer.
Het houtwerk van het stabilo is nu klaar dus tijd voor het richtingsroer.
Groeten,
Erik
Erik
- flymax
- Lid
- Contacteer:
Ach ja, we hadden er ook vaker naar moeten vragen om je scherp te houden.
Maar goed dat je de draad weer oppakt. Ik merk ook dat de avonden langer worden, maar voordat ik weer iets nieuws bouw ga ik eerst de schadegevallen opknappen. De K8 heeft zaterdag weer gevlogen en de Bergfalke is ook alweer goed op weg...
Bij laatstgenoemde kan ik meteen wat oude blessures wegwerken die in de loop van de decennia ontstaan zijn.
Max
Maar goed dat je de draad weer oppakt. Ik merk ook dat de avonden langer worden, maar voordat ik weer iets nieuws bouw ga ik eerst de schadegevallen opknappen. De K8 heeft zaterdag weer gevlogen en de Bergfalke is ook alweer goed op weg...
Bij laatstgenoemde kan ik meteen wat oude blessures wegwerken die in de loop van de decennia ontstaan zijn.
Max
- ton
- Lid
- Contacteer:
Tsja het was een warme zomer!! Ik merk nu dus ook dat het weer begint te kriebelen..bouwseizoen is geopend verklaard!
Ziet er trouwens mooi uit Erik!
Ziet er trouwens mooi uit Erik!