een heel ander projectje dan gebruikelijk
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
een heel ander projectje dan gebruikelijk
Even een heel ander projectje tussen door.
De laatste tijd pikte ik af en toe de basgitaar van m'n oudste zoon om even wat te spelen voor zover ik dit kon natuurlijk want zo muzikaal ben ik niet. Het leek me ook wel leuk om ook zo'n gitaar te hebben en het leek me altijd al leuk om zoiets te bouwen.
Om dit van scratch af te doen is wat te hoog gegrepen dus het is een bouwpakketje geworden die ik samen met Martijn in elkaar heb gezet. De totale bouwtijd is drie avonden geweest en eigenlijk vraagt het houtwerk de meeste aandacht. Van de hals heb ik de vorm aangepast en gelakt en de romp heeft 1 laag beits gekregen.
De electronica zou plug en play zijn maar er misten wat stekkertjes en met wat stekkertjes die ik nog had liggen en informatie van internet hoe ik het een en ander aan elkaar moest knopen is het toch goed gekomen.
De snaren stemmen is toch weer een verhaal apart, het is niet alleen de snaar op spanning brengen maar ook de lengte van de snaar maakt weer uit als je hogere tonen gaat spelen. Maar met Youtube kom je er wel.
Dus nu heb ik er een hobby bij: af en toe speel ik wat op de basgitaar
De laatste tijd pikte ik af en toe de basgitaar van m'n oudste zoon om even wat te spelen voor zover ik dit kon natuurlijk want zo muzikaal ben ik niet. Het leek me ook wel leuk om ook zo'n gitaar te hebben en het leek me altijd al leuk om zoiets te bouwen.
Om dit van scratch af te doen is wat te hoog gegrepen dus het is een bouwpakketje geworden die ik samen met Martijn in elkaar heb gezet. De totale bouwtijd is drie avonden geweest en eigenlijk vraagt het houtwerk de meeste aandacht. Van de hals heb ik de vorm aangepast en gelakt en de romp heeft 1 laag beits gekregen.
De electronica zou plug en play zijn maar er misten wat stekkertjes en met wat stekkertjes die ik nog had liggen en informatie van internet hoe ik het een en ander aan elkaar moest knopen is het toch goed gekomen.
De snaren stemmen is toch weer een verhaal apart, het is niet alleen de snaar op spanning brengen maar ook de lengte van de snaar maakt weer uit als je hogere tonen gaat spelen. Maar met Youtube kom je er wel.
Dus nu heb ik er een hobby bij: af en toe speel ik wat op de basgitaar
Groeten,
Erik
Erik
- ph-svv
- Lid
- Contacteer:
Re: een heel ander projectje dan gebruikelijk
Leuk Erik!
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Contacteer:
Ziet er goed uit Erik.
En met een 10cc brandstof erop, kun je er ook nog mee vliegen.
En met een 10cc brandstof erop, kun je er ook nog mee vliegen.
keep flying
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
Dan is het geen elektrische gitaar meer maar een brandstof gitaar
Groeten,
Erik
Erik
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
Hey leuk ding erik dat lijkt mij ook wel wat. Kun je zoiets kopen bij een online winkel?
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- Jan Jaap
- Contacteer:
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- ton
- Lid
- Contacteer:
Dan zou ik hem hier http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ ... _style.htm
bestellen,scheelt weer een paar euries voor een setje snaren.
bestellen,scheelt weer een paar euries voor een setje snaren.
- Erikf
- Lid
- Contacteer:
Deze bas gitaar heb ik gekocht.Luppie schreef:Hey leuk ding erik dat lijkt mij ook wel wat. Kun je zoiets kopen bij een online winkel?
Vooraf moet je wel even bedenken of je een basgitaar wilt of een gewone vanwege de muziek die daarvoor geschikt is.
Als je op google (afbeeldingen) zoekt met "bassguitar kit" en "guitar kit" heb je keuze zat.
En op http://www.basgitaarforum.nl/ is het nodige te vinden over het bouwen van gitaren.
Groeten,
Erik
Erik
- luppie
- Beheerder
- Contacteer:
Oef ik zie al dat er keuze genoeg is! Ik speel voorlopig maar even met de vliegtuigjes. Er zijn zo veel leuke hobbies :-p
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.