--de Bergfalke wordt gebouw als zwever.

--de keuze voor HV is ingegeven door de direkte voeding vanuit een (of meerdere) 2S-lipo.voordeel , geen BEC nodig. nadeel zelf iets uitvogelen of zeer dure onderdelen moeten kopen
--de DS-MG-wing-servo`s van Corona passen mooi binnen de bekleding van de vleugel.prima, is over nagedacht, maar zou geen digitale of metal gear hoeven zijn, misschien alleen de flaps?
--ook de H + R + sleep servo`s zijn van Corona type DS339 ook in MG.prima
--dat de servo`s in stelkracht overbemeten zijn kan naar mijn mening nooit een nadeel zijn.tja voordeel/nadeel..... niet nodig en veel stroom nodig hebben. Ik denk als je de afmetingen in zo'n excel sheetje drukt met de uitslagen hierbij, dat je nog verbaasd staat wat je maar nodig hebt
Dan stel ik een vraag over de toepassing van 2 lipo`s met een failsave, omdat er in diverse publikaties adviserend over gesproken wordt, safety first denk ik dan. mee eens, safety first. maar allerlei schakelingen kunnen ook roet in het eten gooien
Uit de diverse beantwoordingen begrijp ik nu dat de toepassing van 2 lipo`s geen gemeengoed is binnen de club, m.u.v. Sander? 2 lipo's in een zwever zijn mij niet bekend. Wellicht dat Max of Frans hier iets over kan zeggen?
Ik heb nog de tijd tot eind augustus, want voor die tijd is de Bergfalke nog een bouwprojekt.tijd zat om te brainstormen