Van de week begonnen met de afwerking van de Kestrel.
De vleugels en het hoogte- en richtingsroer bespannen. Ik zag er erg tegenop om de vleugels te bespannen ivm het holle profiel, maar het is goed gelukt.
Verder de servo's gemonteerd en het cockpit kapje gelijmt.
Na montage van het richtingsroer blijkt dat de aansturing hiervan nogal flexibel is. Niet direct veel speling, maar erg star voelt het niet aan. Hier wel ik nog wel even naar kijken.
Nu nog even een sleepkoppeling in de neus maken. Deze komt op de zelfde servo als de remkleppen. De remkleppen gebruiken maar een halve servo slag, terwijl de andere draairichting van de servo opgevangen wordt door een veer in het remkleppen mechanische. Deze slag ga ik dus gebruiken voor de sleepkoppeling.
E.e.a heb ik al geprogrammeerd in mijn zender, waarbij ik de slag voor de remkleppen op een schuif heb en de ontkoppel haak op een verende schakelaar.
Er zijn nog een paar dingen die ik uit moet zoeken.
Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?
Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
Wat is de beste positie voor de sleephaak?
Carrera Kestrel
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: Carrera Kestrel
Wat een mooie bak man!
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Carrera Kestrel
Waar moet het zwaartepunt liggen. Kan ik hier gewoon uitgaan van 1/3 van de vleugelkoorde en dan met invliegen aanpassen?
ja
Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
net iets voor het zwaartepunt onder de romp 1 tot 2 cm is mijn ervaring (afhankelijk van de rompdikte). Hoe verder onder het zwaartepunt (naar achteren) hoe sterker de neus de lucht in word trokken bij de start. Neem hem anders mee op een maandag want Max heeft er vast ook wel een idee over.
Wat is de beste positie voor de sleephaak?
in de neus of zijkant van de neus.
ja
Waar moet de lierstart haak geplaatst worden.?
net iets voor het zwaartepunt onder de romp 1 tot 2 cm is mijn ervaring (afhankelijk van de rompdikte). Hoe verder onder het zwaartepunt (naar achteren) hoe sterker de neus de lucht in word trokken bij de start. Neem hem anders mee op een maandag want Max heeft er vast ook wel een idee over.
Wat is de beste positie voor de sleephaak?
in de neus of zijkant van de neus.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Carrera Kestrel
Onthoud dat je aan Ferran niet kan lijmen, alleen schroeven!
(dus eerst 13x meten!!!)
Ik heb de ASW17's van Carrera, erg fijne kisten.
Bij de grote ASW wil ik er ook nog eens een sleepkoppeling in maken.
(dus eerst 13x meten!!!)
Ik heb de ASW17's van Carrera, erg fijne kisten.
Bij de grote ASW wil ik er ook nog eens een sleepkoppeling in maken.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Carrera Kestrel
Dat je er niet aan kan lijmen had ik al begrepen. Ik heb het buisje voor de sleephaak al in een stukje hout gelijmt, zodat ik het hout met schroefjes kan vastzetten in de romp. Bedankt voor de info Johannes.