Great Planes - Giant Big Stik ARF
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Het goed gegaan, eerste poging wat underpowered omdat hij na halfgas niet verder wilde optoeren.
Naar een uurtje wilde hij dat wel en ben ik nog een keer gaan vliegen. Erg leuk!
Enkel wat klikjes down waren nodig.
Max bedankt voor je morele steun, toch mooi zelf gevlogen
Klaas heeft bewegende plaatjes gemaakt en die krijg ik nog, dus die plaats ik eerdaags nog wel even.
Joris en Hans B hebben wat foto's gemaakt, wat was het weer een fijne dag!
Nu de carburateur nog een keer reviseren en dan kunnen we helemaal los.
Naar een uurtje wilde hij dat wel en ben ik nog een keer gaan vliegen. Erg leuk!
Enkel wat klikjes down waren nodig.
Max bedankt voor je morele steun, toch mooi zelf gevlogen
Klaas heeft bewegende plaatjes gemaakt en die krijg ik nog, dus die plaats ik eerdaags nog wel even.
Joris en Hans B hebben wat foto's gemaakt, wat was het weer een fijne dag!
Nu de carburateur nog een keer reviseren en dan kunnen we helemaal los.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Mooi werk Sander. Zo'n eerste vlucht is altijd spannend.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Inderdaad, klotsende oksels en rubberen knieën.
Invliegen bij 5 Bf, is een aanrader!
(Je grondsnelheid is lekker laag)
Invliegen bij 5 Bf, is een aanrader!
(Je grondsnelheid is lekker laag)
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: di aug 17, 2010 10:03 pm
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Gefeliciteerd Sander uit een zonnig Granada
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Ga je ons lekker maken Han?han schreef:Gefeliciteerd Sander uit een zonnig Granada
Gelukkig is het hier nu ook prachtig weer.
Fijne vakantie verder!
Max
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Dank je Han!
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Vanmorgen heb ik een nieuwe carburateur gekocht, ik was het gedoe met de oude meer dan zat.
Tevens leen nieuwe bougie en pakking set meegenomen.
Vanmiddag op de moter gezet, achter een paar klappen gegeven maar bij de eerste gat hij al gelijk twee plofjes.
Reden genoeg om vandaag te gaan vliegen.Vanmorgen het net afgezocht naar een passende carb voor mijn motor.
Deze heb ik gevonden in de vorm van een wt-603.
Gelijk maar een nieuwe bougie en pakkingen geplaatst.
Bij de eerste klap gaf hij gelijk 2 pufjes, dat geeft de mens moed.
Snel de spulletjes ingeladen en naar het veld vertrokken.
Startmotor erop, gelijk lopen. Instellingen iets rijker gezet.
Toeren getest klonk allemaal prima, 6500rpm gemeten.
Veld op getaxied en vertrokken, het is gelijk een andere motor.
Een heerlijk middagje gevlogen.
Ik ben er blij mee
Aangezien hij toch nog aardig wat lawaai maakt waar de zweefpiloten en de buurt-boer minder blij van worden,
ben ik gaan zoeken naar een andere uitlaat (de huidige is ook niet zo handig, die sproeit over de vleugel).
$49 op eBay veel zal het niet zijn, maar altijd beter dan de huidige herrie pot :agrue:
Alleen moet het spruitstuk nog iets gebogen worden, omdat mijn motor rechtop staat.
Er zal dus een stuk van de pijp afgaan en er flexibele voor in de plaats komen.
Tevens leen nieuwe bougie en pakking set meegenomen.
Vanmiddag op de moter gezet, achter een paar klappen gegeven maar bij de eerste gat hij al gelijk twee plofjes.
Reden genoeg om vandaag te gaan vliegen.Vanmorgen het net afgezocht naar een passende carb voor mijn motor.
Deze heb ik gevonden in de vorm van een wt-603.
Gelijk maar een nieuwe bougie en pakkingen geplaatst.
Bij de eerste klap gaf hij gelijk 2 pufjes, dat geeft de mens moed.
Snel de spulletjes ingeladen en naar het veld vertrokken.
Startmotor erop, gelijk lopen. Instellingen iets rijker gezet.
Toeren getest klonk allemaal prima, 6500rpm gemeten.
Veld op getaxied en vertrokken, het is gelijk een andere motor.
Een heerlijk middagje gevlogen.
Ik ben er blij mee
Aangezien hij toch nog aardig wat lawaai maakt waar de zweefpiloten en de buurt-boer minder blij van worden,
ben ik gaan zoeken naar een andere uitlaat (de huidige is ook niet zo handig, die sproeit over de vleugel).
$49 op eBay veel zal het niet zijn, maar altijd beter dan de huidige herrie pot :agrue:
Alleen moet het spruitstuk nog iets gebogen worden, omdat mijn motor rechtop staat.
Er zal dus een stuk van de pijp afgaan en er flexibele voor in de plaats komen.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Super. Toen je bij me kwam zag ik gelijk dat er mrt de carb gesleuteld was. Gelukkig is het nu Goed!
- flymax
- Lid
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Of toch de motor op zijn kop zetten? Dan hoef je niet meteen de zaag in je nieuwe uitlaat te zetten.ph-svv schreef:
Alleen moet het spruitstuk nog iets gebogen worden, omdat mijn motor rechtop staat.
Er zal dus een stuk van de pijp afgaan en er flexibele voor in de plaats komen.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: Great Planes - Giant Big Stik ARF
Waarom flexibel in de bocht?? Motor is toch star gemonteerd.
Dan is het niet nodig.
Alleen je demper ff in rubber hangen.
Dan is het niet nodig.
Alleen je demper ff in rubber hangen.