Even voorstellen
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Even voorstellen
Hallo ik ben Theo Terlouw 55 jaar oud en woonachtig in IJsselmuiden.
Ben op dit moment nog geen lid maar ga dit wel worden waarschijnlijk samen met mijn zoon.
Vooral het bouwen lijkt mij het leukste maar natuurlijk het vliegen ook.
Graag zou ik ook info krijgen wat voor zender ik het beste kan kopen.
Zodat ik niet met een rare zender binnen kom waar geen trainer aan gekoppeld kan worden.
Als iemand een leuke tekening heeft voel ik mij aanbevolen.
Het liefst voor een electro vliegtuig.
Als ik op het formulier inschrijven klik komt er niks ?
Theo
Ben op dit moment nog geen lid maar ga dit wel worden waarschijnlijk samen met mijn zoon.
Vooral het bouwen lijkt mij het leukste maar natuurlijk het vliegen ook.
Graag zou ik ook info krijgen wat voor zender ik het beste kan kopen.
Zodat ik niet met een rare zender binnen kom waar geen trainer aan gekoppeld kan worden.
Als ik op het formulier inschrijven klik komt er niks ?
Theo
- frahati
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Hallo Theo,
welkom op het forum,
ik weet niet welke link je bedoelt maar als je op de website van cumulus bent
kun je op adressen klikken dan zie je een aantal adressen waaronder de ledenadmin
dat is Joris als je die een mailtje stuurt komt het vast goed.
ps wat de zender betreft zullen de meningen divers zijn dit kun je dan het beste op de club overleggen.
Groet Frans Rigterink.
welkom op het forum,
ik weet niet welke link je bedoelt maar als je op de website van cumulus bent
kun je op adressen klikken dan zie je een aantal adressen waaronder de ledenadmin
dat is Joris als je die een mailtje stuurt komt het vast goed.
ps wat de zender betreft zullen de meningen divers zijn dit kun je dan het beste op de club overleggen.
Groet Frans Rigterink.
happy landings
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Hallo Frans,
Ik bedoel het formulier op de website bij downloads die doet het niet.
Maar ik zal je raad opvolgen bedankt.
THeo
Ik bedoel het formulier op de website bij downloads die doet het niet.
Maar ik zal je raad opvolgen bedankt.
THeo
- frahati
- Contacteer:
- Jan Jaap
- Contacteer:
Hallo Theo, welkom op het forum.Theo schreef: Graag zou ik ook info krijgen wat voor zender ik het beste kan kopen.
Voor wat betreft de zender, kan ik je alleen aangeven welke veel gebruikt wordt op de club en dat is de Futaba T6EX 2,4 GHz.
Het is niet de goedkoopste zender en de ontvangers welke je later bij koopt zijn zeker prijzig. Even afhankelijk wat je ooit nog van plan bent om te gaan
vliegen en het benodigde aantal kanalen is dit een leuke instapper. De Futaba is er ook in 7, 8 en 10 kanaals. Deze is ook met een leraar, leerling systeem te koppelen.
Voor wat betreft je vliegtuig: Je geeft aan een elektro vliegtuig. Wij vliegen veel met motorzwevers. Met motor omhoog, motor uit en dan zweven. Als beginner is een Easystar van Multiplex een leuk toestel (Wie is er niet mee begonnen)
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Zaktindegeute
- Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
- Contacteer:
Hallo Theo...
Gewoon even rondsnuffelen op Marktplaats of Ebay..Er zijn genoeg mensen die van hun spullen af willen, en op die manier kun je er een stuk goedkoper aan dan in de winkel..
Mocht je ergens iets gevonden hebben, meld het dan hier met je vragen er bij. er zijn genoeg leden die al heel veel zenders, ontvangers en vliegtuigen in hun bezit hebben gehad, en je zodoende er genoeg over kunnen vertellen.
Gewoon even rondsnuffelen op Marktplaats of Ebay..Er zijn genoeg mensen die van hun spullen af willen, en op die manier kun je er een stuk goedkoper aan dan in de winkel..
Mocht je ergens iets gevonden hebben, meld het dan hier met je vragen er bij. er zijn genoeg leden die al heel veel zenders, ontvangers en vliegtuigen in hun bezit hebben gehad, en je zodoende er genoeg over kunnen vertellen.
gr. G.
"Live your life, like there's no tomorrow"
"Live your life, like there's no tomorrow"
- flymax
- Lid
- Contacteer:
Hallo Theo,
Ten eerste hartelijk welkom!
Een extra tip als het gaat om de zender: wij vliegen bij deze club de vliegtuigen met mode 1 zenders. Dat wil zeggen dat de gasknuppel rechts zit. Voor helicopters is dat vaak mode 2 (gas links). De meeste zenders kun je heel snel ombouwen, alleen de goedkope zenders uit complete sets vaak niet. Voor hulp bij het leren vliegen (en geloof me, dat is echt nodig) is het dus het beste om een zender mode 1 te hebben. De Futaba zenders die Jan Jaap voorstelt zijn allemaal om te bouwen, op marktplaats is het niet altijd het geval. Dus ff checken bij de verkoper of bij ons.
Max
Ten eerste hartelijk welkom!
Een extra tip als het gaat om de zender: wij vliegen bij deze club de vliegtuigen met mode 1 zenders. Dat wil zeggen dat de gasknuppel rechts zit. Voor helicopters is dat vaak mode 2 (gas links). De meeste zenders kun je heel snel ombouwen, alleen de goedkope zenders uit complete sets vaak niet. Voor hulp bij het leren vliegen (en geloof me, dat is echt nodig) is het dus het beste om een zender mode 1 te hebben. De Futaba zenders die Jan Jaap voorstelt zijn allemaal om te bouwen, op marktplaats is het niet altijd het geval. Dus ff checken bij de verkoper of bij ons.
Max
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Hallo Max,
Als ik de Futaba T6exp 2.4 GHz neem heb ik dan de juiste zender ?
Theo
Als ik de Futaba T6exp 2.4 GHz neem heb ik dan de juiste zender ?
Theo
- Jan Jaap
- Contacteer:
Ja dat is de zender die ik bedoel. Je kunt ook kijken bij Hangar aan de Wilhelminalaan in Kampen. Meestal heeft ie hem wel op voorraad en kan je ook goed advies geven.
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen
- Theo
- Lid
- Contacteer:
Als ik op de website kijk heeft hij er 3 op voorraad.
Ik zal er morgen is gaan kijken.
Het is me al wel opgevallen dat een compleet vliegtuig goedkoper is dan een bouwpakket.
Ik koop dus eerst maar een Easystar en ga ook maar is proberen iets van depron te maken.
Theo
Ik zal er morgen is gaan kijken.
Het is me al wel opgevallen dat een compleet vliegtuig goedkoper is dan een bouwpakket.
Ik koop dus eerst maar een Easystar en ga ook maar is proberen iets van depron te maken.
Theo