Ik heb met de multiplex cockpit MM het voor elkaar gekregen om de servo's te mixen maar ik weet niet zeker of het zo goed is.
Omdat er ook een motor op zit word remmen gedaan met de potmeter (of is de schuif beter??) potmeter lijkt mij wat handiger omdat je daar net iets makkelijker bij kan.
Het is alleen nu zo dat de remkleppen alleen mee sturen als je de rudder stick beweegt en richting (elevons) gaan met rechts.
De elevons zijn het grootste namelijk 50 cm en de remkleppen of flaps? zijn 36cm. Maar dit betekend in de remsituatie (plaatje 6) de remkleppen ook meer uitslag moeten hebben om hem recht te laten vliegen ipv stijgen. Kan ik er dan vanuit gaan dat de elevons ongeveer 72% uitslag moeten hebben t.o.v. de remkleppen of is werkt dat niet zo?
Hier alle onderdelen los:
setup:
motor : TR 42-40A 1050kv 35A Brushless Outrunner
prop: 9*6 E
servo's: HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo (groote joekels trouwens die ook nog eens behoorlijk traag zijn vind ik)
regelaar: Hobbyking SS Series 40-50A ESC
hier da gaten voor de servo's in het epp:
hier met servo en extra lange kabel er aan gesoldeerd:
Er komen per vleugel 2 koosltof buizen buiten 8mm en binnen 6 mm. Op de verbinding komt er een 6mm stalen staaf in het koolstof die is gebogen en er komt een aluminium buis om het koolstof heen tegen het uitscheuren op de plek waar het staal zit.
vanavond ga ik het aluminium om het koolstof plakken en het staal er in.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.