Ik had woensdag nog een drietal vluchten gemaakt en gisteren vooraf aan de crash ook eentje dat ging allemaal goed.
Oke hij valt bij lage snelheid wel erg snel over een vleugel weg maar dat weet ik nu.
Hij was gisteren niet te besturen, gas en aileron werkte wel maar hoogte niet.
Het vreemde is wel dat ik vooraf aan de vlucht alles met de knuppel gecontroleerd heb echter 1 ding weet ik niet 100% zeker.
Ik heb het hoogte roer wel zien bewegen maar waarschijnlijk alleen naar boven en niet naar beneden.
De constructie is zodanig dat het stangetje, dat vanaf de servo komt, het hoogteroer altijd omhoog drukt ongeacht of hij wel of niet in de ball link zit.
Hij hoogteroer zit vast zit met 2 nylon boutjes en er zit geen extra vergrendeling in b.v. d.m.v. pennen.
Theorie is dat ik hem misschien met verplaatsen/ oppakken gestoten heb en hij door verdraaiing uit de ball link geschoven is.
Nu ben ik benieuwd wat degene gezien hebben na de crash op de tafel hoe de stand van het stuurstangetje was en de pen van het hoogteroer.
Ik stond aan de verkeerde kant van de tafel en heb alleen gehoord dat hij los geschoten was. (kan ook door de crash veroorzaakt zijn)
Zat het pennetje (van het beweegbare deel) er echt helemaal naast of nog bij/boven de ball link?
Ik hoor het graag.