Inmiddels heeft de AB-L1 al gevlogen maar ik heb wat foto's gemaakt van de reparatie.
Ik kreeg het vliegtuig bijna geheel compleet er miste alleen een motorkapje en hoogteroer. Ook zaten er geen wielen onder.
De folie moest vervangen worden.
De folie ging er zeer moeilijk van af. Daarna schoon gemaakt en de staart sterker gemaakt met extra plankjes balsa over het geraamte.
Orgineel zaten de wielen vast aan de romp voor de vleugel denk ik. Ik heb blokjes hout in de vleugel geplakt en hierin de wielen vast gezet.
De .40 OS max SFR motor met enorme tunepipe zat helemaal vast. Bij het schoon maken kwam ik er achter waarvoor de R voor staat in het type. Het heeft een zuigerveer dus een Ring
Nog wat kleine reparaties gedaan aan romp en vleugel en toen het motorkapje gemaakt. Het is afneembaar geworden met een luikje achter de uitlaat zodat hij ook afneembaar is.
Hij heeft grijze folie gekregen met een haaienbekkie. Ook wat willekeurige plaatjes die wel bij het model passen.
De uitlaat zit met een klem onder de vleugel vast zodat hij makkelijk afneembaar is.
De propeller brak na een paar landingen omdat de pootjes van de wielen wat kort zijn maar hij vloog prima en met een leuke snelheid.
AB-L1 reparatie
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
AB-L1 reparatie
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.