Al een tijdje zitten dubben over een nieuw depron vliegtuig. Zoals wss wel bekend ben ik niet van 'het kopen', maar ga vrij omslachtig te werk door zelf te bouwen. Voordeel: de fabrikant bepaalt niet wat en hoe, en als 't 's kapot gevlogen wordt, kun je vrij eenvoudig ook weer repareren.
Dit keer tijd voor een warbird. De eerste stap is gesneden met een draadsnijder:
Warbird
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Warbird
En een voorzichtige vervolgstap.
Setup:
- 49 gr 2200kV D2826/6 Turnigy
- LiPo 3s (1500mAh tot 2200mAh)
- 40A HobbyWing ESC
- 6x4 prop (zit nu een 5x5 prop op).
Gewicht: 540gr tot 620gr (afh van LiPo)
Setup:
- 49 gr 2200kV D2826/6 Turnigy
- LiPo 3s (1500mAh tot 2200mAh)
- 40A HobbyWing ESC
- 6x4 prop (zit nu een 5x5 prop op).
Gewicht: 540gr tot 620gr (afh van LiPo)
- luppie
- Beheerder
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:29 pm
- Locatie: Double-u monkeyfield
- Contacteer:
Re: Warbird
ha eindelijk nog een depron bouwer
mooi werk
mooi werk
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Warbird
Absoluut! Er gaat nagenoeg niets boven depron-bouw. Lekker experimenteren en gaan... Ik betrap mezelf er ook op dat ik voorafgaand aan iedere vlucht wel iets aan het vliegtuig (of settings) verander.
Vandaag tijd voor pre-maiden. Het ... ahum... vloog... Wegvliegen op volgas (met de 5x5 APC 'style') is geen probleem. Dan wordt gepoogd een bocht te draaien, maar valt onmiddellijk weg over één vleugel. Toch maar even landen en CG een centimetertje naar voren.
Poging twee: vliegt ietsje beter. Bochtje maken is lastig, roll geen probleem, maar het risico van uit de lucht vallen blijft aanwezig.
Heb zelf wel een verbeteridee: rudder erop zetten en (handmatig) bijmixen in de bocht. Andere suggesties? Ik heb al aileron-mix op 50% (aileron neerwaarts-uitslag = 50%, van opwaartse uitslag).
Vandaag tijd voor pre-maiden. Het ... ahum... vloog... Wegvliegen op volgas (met de 5x5 APC 'style') is geen probleem. Dan wordt gepoogd een bocht te draaien, maar valt onmiddellijk weg over één vleugel. Toch maar even landen en CG een centimetertje naar voren.
Poging twee: vliegt ietsje beter. Bochtje maken is lastig, roll geen probleem, maar het risico van uit de lucht vallen blijft aanwezig.
Heb zelf wel een verbeteridee: rudder erop zetten en (handmatig) bijmixen in de bocht. Andere suggesties? Ik heb al aileron-mix op 50% (aileron neerwaarts-uitslag = 50%, van opwaartse uitslag).