Ondanks het mooie weertje toch af en toe even tijd gevonden om wat aan de K8 te doen.
Even terug naar de vleugels: de remkleppen( met ingebouwde servomotor) doen het meer dan mooi. En zoals het ook bij echte zwevers is "hangt" de zaak met plakband aan elkaar..beter gezegd de naden keurig afgeplakt met witte tape:
De inbouw van de motor is uitsteken gelukt. Tot nu toe was de opmerking van vele K8 gebruikers dat er een verlengde as in de motor moet anders kom je niet door de neus.
Daar een mouw aan weten te passen.
Eerst een stuk boorgereedschap gemaakt. Een gewone gatenzaag voorzien van verlengde as:
dan vanuit de binnenkant de dia van de motor( met een beetje speling) aangebracht:
Dan met een kleinere diameter een boring vanaf de voorzijde en dat geheel met wat beitelwerk er keurig uitgehaald:
De motor op een spant gezet (de afstandsbussen zelf gedraaid):
En zo zit het er dan in:
De voorzijde keurig afgewerkt met een kraagbus en wat ruimte gelaten voor een turbo welke koellucht door en om de motor naar binnen gaat persen:
Ga eerdaags de propmeenemer frezen welke één inch groter wordt dan bij de prop hoort zodat de 18" prop 19" wordt EN de bladen beter om de neus vouwen.
Wordt vervolgt...