Algemeen FPV draadje

FPV - GPS - Ontvangers - Zenders etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » wo sep 04, 2013 9:46 pm

Lego is zeker handig ;)

Vanmiddag heb ik voor het eerst FPV gevlogen met het 7" schermpje erbij. Er zijn ook opnames van maar die moet ik nog even monteren dus die komen later wel.
Tijdens de vluchten heb ik deels ook LOS (klassiek op zicht) gevlogen omdat de videolink niet altijd goed werkte. Het lijkt erop dat de antennes onder een hoek van 45 graden weinig afstraling hebben. Onder een lagere hoek ging het langer goed, dus lager vliegen en verder weg.

@Gert,
ik heb een andere antenne op de ontvanger gezet omdat al was gebleken dat jouw ontvanger met antenne beter werkt dan die van mij. Nu zijn de resultaten hetzelfde dus ben ik nieuwsgierig of ik een fout in de bouw van de antenne zelf heb gemaakt. Onder welke hoek staan bij jou de radialen?
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » do sep 05, 2013 6:48 am

Ik heb op dit moment de zolder "op de kop" liggen.. Erik.. (kleine verbouwing)

Ik zal proberen z.s.m. even te kijken naar de antenne(s), maar anders mag je er gerust 1 van mij proberen hoor..
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma sep 23, 2013 7:07 am

gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
Erikf
Lid
Berichten: 779
Lid geworden op: za sep 24, 2011 4:41 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Erikf » ma sep 23, 2013 8:38 pm

Dat is een hele leuke site, daar ben ik nog wel even aan het lezen :geek:

Vanmiddag heb ik een aantal FPV opnames gemaakt en het opnemen met de laptop gaat al een stuk beter. Het lijkt erop dat ik de ontvanger wat beter heb kunnen afstellen, het bereik lijkt wat verder te zijn. Nog steeds niet wat ik wil hoor.
Loopings FPV doen is ook een byzondere ervaring vooral als je tot de ontdekking komt dat de grond erg dichtbij is 8-)
Het filmpje gaat nog even duren voordat ik alles geknipt en geplakt heb.

O,ja even tussen door: ik zag vanmiddag dat er een auto op het veld is geweest :( de sporen staan erin. Waarschijnlijk hebben er dit al meer gezien maar even ter info.

Na een half uur opnemen en spelevliegen hield was de verbinding met de camera weg :o Ik vloog LOS dus het was niet echt een probleem. Thuis heb ik de boel nagekeken maar het was een gebroken draadje van de voeding.
Nadat de camera ermee op was gehouden ben ik nog even blijven vliegen zonder de FPV spullen op het model. Heerlijk gevlogen, regelmatig wat termiek. Maar op een bepaald moment baalde ik stevig dat ik geen beelden op kon nemen: Er kwamen twee Apaches laag langs vliegen :shock: @$%^^$@ nog geen half uur ervoor ging de camera kapot :(
Even als tip: ze komen lager langs vliegen dan de sportvliegtuigen maar ze kwamen niet over het veld.

Alles bij elkaar genomen was het weer lekker vliegen
Groeten,
Erik

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » ma sep 23, 2013 9:22 pm

Blij te horen dat jij wel tijd hebt om te vliegen Erik.. hahaha Dat krijg je met meerdere interesses.. `Kampenonline` neemt aardig wat tijd in beslag op dit moment, maar daar zijn de bezoekersaantallen ook naar :D We zijn bezig met iets nieuws, en het voorbereiden en uitwerken vergt nog wel aardig wat tijd.... Ik moet echt proberen binnenkort tijd te malen om te fpv-en..

komt goed.. maar voorlopig neem jij de honneurs goed waar vriend..

Ik hoop jullie allen binnenkort weer te zien...
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door ph-svv » di sep 24, 2013 11:11 am

Dat zal een wit busje zijn geweest, ik reed over de N50 en vroeg me al af wat die daar aan het doen was.

Zodra mijn OSD terug is uit polen en ik een 1.2 ontvanger kan vinden ga ik ook eens fpv-en ik heb inmiddels ook een bril !
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Zaktindegeute
Berichten: 1483
Lid geworden op: do aug 12, 2010 9:31 pm
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Zaktindegeute » di sep 24, 2013 5:55 pm

Ik zal proberen er zaterdag te zijn Sander, ik neem dan een ontvanger voor je mee.... :oops:
gr. G.


"Live your life, like there's no tomorrow"

Gebruikersavatar
flymax
Lid
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 8:36 pm
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door flymax » di sep 24, 2013 8:09 pm

ph-svv schreef:Dat zal een wit busje zijn geweest, ik reed over de N50 en vroeg me al af wat die daar aan het doen was.
Misschien de eerste activiteiten van de bouwwerkzaamheden? Een milieu-onderzoek, grondboringen o.i.d.?

Max

Gebruikersavatar
ph-svv
Lid
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door ph-svv » wo sep 25, 2013 7:06 pm

Top Gert, ruilen we die tegen een zwik glazen potten voor Annemarie :D
De cl van HK voor 1.2 is ook binnen :)
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

Gebruikersavatar
Jan Jaap
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Algemeen FPV draadje

Bericht door Jan Jaap » wo sep 25, 2013 7:26 pm

Erikf schreef: O,ja even tussen door: ik zag vanmiddag dat er een auto op het veld is geweest :( de sporen staan erin. Waarschijnlijk hebben er dit al meer gezien maar even ter info.
De gemeente heeft opdracht gegeven aan het witte busje om onderzoek te doen naar de te dempen sloot.
Zij waren alleen vergeten aan te geven dat er niet over het gemaaide gedeelte van MVC-Cumulus gereden mocht worden.
De gemeente heeft excuses aangeboden.
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie