Herstel werkzaamheden DG300
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
We zaten vanavond op de club nog even te grappen dat Tonnie met de G4 vleugel nu wel een hoekje uit het (betonnen) paaltje zou kunnen vliegen
Word vast bere sterk!
Word vast bere sterk!
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
De hoofdreden om de vleugel te voorzien van een glaslaagje is dat deze styro abachi vleugel net als de vleugel van de Kestrel heel vaak blazen geeft in de folie. Of dat door de abachi komt weet ik niet, maar je kan ze netjes folien en een dag later zitten de eerste luchtbellen alweer onder de folie.
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Volgens mij een slimme beslissing.Abachi is mooi spul maar alle modellen die ermee beplankt zijn kennen het folie probleem.Tsja en G4 is ook harder en maar een pietsie zwaarder..
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Mijn ASW 24 vleugels (styro abachi) hebben daar geen last van. Het blijft er mooi opzitten.
Ik heb de HK folie er (achter de hete bout aan) met een doek op/in gewreven en er zit na 4 jaar geen blaasje op.
Bewijst verder niets maar die inwrijfmethode is misschien het verschil ???
Ik heb de HK folie er (achter de hete bout aan) met een doek op/in gewreven en er zit na 4 jaar geen blaasje op.
Bewijst verder niets maar die inwrijfmethode is misschien het verschil ???
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Ik heb intussen glas besteld dus het wordt glassen
- ton
- Lid
- Berichten: 745
- Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:31 pm
- Locatie: zwolle
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Ik heb jou aandeel in http://www.modelbouwforum.nl/threads/be ... em.101163/ gelezen maar als je bv een epsilon hebt van staufenbiel die hebben (geen uitgezonderd) hier last van en nog veel meer kisten. Dezelfde mijnheer http://www.modelbouwforum.nl/threads/ge ... on.136398/ vertelt dat hij van hkfolie naar oracover het probleem gelost heeft..Op duitse fora gaat het verhaal dat er veel jong gedroogd abachi wordt gebruikt wat uit blijft gassen.Dat los van het uitgassen van het "piepschuim" vandaar de verhalen van blijven prikken/verwarmen en toch telkens terugkomen van ditzelfde probleem ondanks wrijven/temp instellingen ed..Vermoedelijk heb je gewoon een degelijk stuk uitgewerkt/uitgegast hout. Volgens mij was bij Tonnie hetzelfde aan de hand en was ook hij telkens druk met prikken/folien op div temp.incl te heet. Er staan zoveel tegenstrijdige verhalen dat je door het bos geen boom meer ziet Ik denk dat hij een verstandige keuze heeft gemaakt en er nooit meer na om hoeft te kijken.Mijn ASW 24 vleugels (styro abachi) hebben daar geen last van. Het blijft er mooi opzitten.
Ik heb de HK folie er (achter de hete bout aan) met een doek op/in gewreven en er zit na 4 jaar geen blaasje op.
Bewijst verder niets maar die inwrijfmethode is misschien het verschil ?
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Bij een crash wordt het dan wel oppassen voor glas scherven
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Anders met een woodpecker over je vleugen, dan krijg je geen blaasjes meer..
Maar of dit nou de juiste oplossing is.. Ik betwijfel het
Jouw oplossing met een doek en heatgun heb ik ook toegepast op mijn Carrera ASW, en dat blijft al jaren keurig zitten.
Ben heel benieuwd hoe deze DG/glasfügel er straks uit komt te zien.
Maar of dit nou de juiste oplossing is.. Ik betwijfel het
Jouw oplossing met een doek en heatgun heb ik ook toegepast op mijn Carrera ASW, en dat blijft al jaren keurig zitten.
Ben heel benieuwd hoe deze DG/glasfügel er straks uit komt te zien.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Tonnie78
- Berichten: 974
- Lid geworden op: wo okt 29, 2014 10:38 am
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
De eerste vleugel zit in het glas.
Het aanbrengen van de glasmat is echt heel eenvoudig. Ik heb eerst even de voorlijst in de G4 lak gezet. Toen het doek eroverheen gelegt en dan vanaf de voorlijst naar achter kwasten. Begonnen in het midden en dan naar buiten werken zodat eventueel teveel doek weg kan ipv dat je het insluit. En 24gr glasdoek Is echt superdun en fijn van structuur.
Het aanbrengen van de glasmat is echt heel eenvoudig. Ik heb eerst even de voorlijst in de G4 lak gezet. Toen het doek eroverheen gelegt en dan vanaf de voorlijst naar achter kwasten. Begonnen in het midden en dan naar buiten werken zodat eventueel teveel doek weg kan ipv dat je het insluit. En 24gr glasdoek Is echt superdun en fijn van structuur.
- sandeaa (Ton)
- Lid
- Berichten: 735
- Lid geworden op: zo feb 26, 2012 4:24 pm
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Herstel werkzaamheden DG300
Goed bezig
Is dit glad genoeg of moet het nog geplamuurd en geschuurd worden voor het spuiten?
Is dit glad genoeg of moet het nog geplamuurd en geschuurd worden voor het spuiten?
Groeten
Ton v.d.Sanden
Ton v.d.Sanden