Dank je wel. Dan heb ik meteen alvast een bezigheid voor het eind van mijn vakantieJan Jaap schreef:Prima toch? Ik heb de filmpjes bij HK bekeken en het lijkt me een leuk vliegtuig.
Wat je schrijft klopt grotendeels.Klaas schreef:Deze " laagdekker funfly " kist komt niet in de buurt bij het advies wat je is gegeven.
Een degelijk en stabiel model is belangrijk voor de instructeurs die jou straks gaan les geven.
En niet voor jou met wat je in de toekomst nog meer wil gaan doen.
Het belangrijkste is het behalen van je brevet
en dan probeer je het een ieder zo makkelijk mogelijk te maken.
En ook mij is er alles aan gelegen om het brevet zo soepel en vlot mogelijk te verkrijgen, dat staat buiten kijf.
Ook pretendeer ik niet de ervaring en kunde te hebben die jullie bezitten.
Met Jan Jaap had ik de afspraak voor aanschaf van een nieuw toestel even te overleggen, wat ik bij deze netjes gedaan heb.
Het is inderdaad geen hoogdekker zoals ik al aangaf, maar volgens diverse reviews is dit een prima te hanteren vliegtuig.
Daarbij denk ik dat het uiteindelijk beter en veiliger is goed te leren vliegen met een relevant toestel, dan te kiezen voor de makkelijkste weg met een type toestel dat ik nadien vermoedelijke nooit meer vlieg.
Mocht onverhoopt blijken dat dit toestel toch te hoog gegrepen blijkt, dan is een eenvoudiger toestel natuurlijk onvermijdelijk.
(en inderdaad, ik heb wat moeite met de wegwerpmaatschappij, dus ik ben wat selectief in mijn aankoopgedrag )
Op het motortje staat helaas niet veel informatie. Alleen KV gevolgd door iets Chinees (denk ik) en 2300Rpm/V.Jan Jaap schreef:kloptTonnie78 schreef:Als de regelaar kapot zou zijn gegaan, door niet de hele tijd vol gas te vliegen, dan is de regelaar toch van onvoldoende vermogen voor de motor-prop combinatie?
klopt, indien de regelaar op het randje is gekozen van motor-prop-accu combinatie. Dat kan ik eigenlijk niet beoordelen.Tonnie78 schreef: Zoals je het nu omschrijft klinkt het alsof je bedoelt dat het onverstandig is om met een elektro kist minder dan volgas te vliegen.
De hitte zal er zeker een tandje aan bijdragen.
Het motortje zelf ruikt ook verbrand, dus daar zal het probleem wel ontstaan zijn denk ik.
Voor het uitzoeken van een goede regelaar, even los van kosten, gewicht en ruimte:
Kan het kwaad als je een regelaar kiest die bijvoorbeeld 2 of 3 keer de stroom aankan die de motor vraagt?