foto's 2002
Geplaatst: zo jan 27, 2013 2:50 pm
Ondanks het natte veld en het mindere weer werd er toch weer gevlogen. (28-12-02)
De Porter van Jan. Let op de mooi ingebouwde motor. Het is de bedoeling dat er straks zwevers mee worden getrokken. (28-12-02)
Het project van de gebroeders en hun vader. Voor mensen die het nog niet zien: een DC3 (21-12-02)
Na de ledenvergadering werd er vol belangstelling gekeken naar de video opnames van de modelvliegshow in Lehrte afgelopen zomer. De complimenten gaan naar Harm die de mooiste fragmenten en foto's tot een mooie video heeft samengesteld. (16-12-02)
Lan FlightSim Dag Cumulus
Op zaterdag 7 december organiseerde Cumulus een Flight Simulator dag. In totaal waren er 6 computers aan elkaar geknoopt. De kogels en de brokstukken van Spitfires en Hurricanes vlogen al gauw door de kantine. Het was een geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.
Speciale dank gaat uit naar Harm van Wendel. Hij heeft veel voorbereidend werk gedaan . Zonder hem was deze dag niet mogelijk. Dirk Palland wordt ook bedankt voor zijn inzet deze dag. (07-12-2002)
Fieseler van Marco. (23-11-2002)
Dirk wis de container goed te raken. Helaas zijn niet alle foto's gelukt. (16-11-2002)
(02-11-2002)
Het had de dag ervoor veel geregend. En dat was te zien...Harm probeerde met zijn heli een spectaculaire waterzuil te maken, terwijl Joris een watervliegtuig nabootste.(02-11-2002)
De nieuwe kist van Jan. Een Spit met een 7,5cc motor. Erg mooi vliegbeeld. (02-11-2002)
De Bravo 303 van Marco, Almost Ready to Fly..... Leuk in de doos, maar na een paar vluchten moet je toch weer aan de slag.......*-$#@&*&$^%&. (12-10-2002)
Nachtvliegen. Klaas en Marco vlogen ondanks de duisternis hun rondjes. Twee weken eerder was de poging met breekstaafjes ipv lichtjes mislukt (geen schade). (07-10-2002)
Landings sirkwietjes oefenen........jammer Joris. (21-09-2002)
Het was een uitlaat middag. De uitlaat was Harm zijn heli trilde los en maakte een harde landing, De uitlaat van Marco zijn heli scheurde (verder geen schade) en de uitlaat van de Jodel van Jan deelde zich in 2en waarna de Jodel kapotlandde. (21-09-2002)
Van links naar rechts: Gert met zijn Tiger "Landeninhetlangegras", Bart en Dirk starten (jawel, Bart was er weer eens), Bart en Dirk lessen (wie lest wie?) Jacob met zijn nieuwe goed vliegende Charter en Joris met zijn Trainer. (21-09-2002)
Jong geleerd, oud gedaan. (14-09-2002)
Het was een mooie avond. Alleen jammer voor Gert dat Jacco de verkeerde leskist volgde. (09-09-2002)
De nieuwe aanwinst van Winus en ja...ja... je ziet het goed, Jan Kees met vliegtuig op het veld. (07-09-2002)
Een impressie van de Grossmodel Flugshow te Lehrte bezocht door enkele leden van Cumulus. Er zal een Cd met alle foto's die zijn gemaakt in het clubhuis liggen. Deze mag geleend worden. Deze winter zal een videoavond worden georganiseerd waar ook de video die is gemaakt bij MBC Lehrte wordt getoond. Zeker de moeite waard om dan te komen. (17-08-2002)
Zweefwedstrijd voor leden. De zwevers werden op 200 meter losgelaten. Onderdelen: doellanding, duurvlucht en duurvlucht met doellanding. Frans werd eerste, Marco tweede en Chris derde. (31-08-2002)
De nieuwe aanwinst van Marco, de Bravo 330. Vandaag werden we nauwlettend in de gaten gehouden. (20-07-2002)
Ook Diablotin van Harm en de Pietenpol van Gert zijn nog niet vaak gezien op de veld. De Tiger van Dirk mist nog steeds de cockpitkap. Gert had vandaag geluk, zijn kristal bleek niet goed te zijn. Het was weer een gezellig dagje vliegen. (13-07-2002)
De nieuwe Jodel van Jan. Spanwijdte 202cm, motor 15cc 4T. Een werkelijk mooi schaalmodel met een realistisch vliegbeeld. Mooi spuitwerk Jan. (13-07-2002)
De nieuwe aanwinst van Jacco, een Duo Discus met 4 meter spanwijdte. Een prachtig mooi en goed afgewerkt model. De Discus moet strak omhoog gebracht worden de Hector, eveneens van Jacco. (13-07-2002)
Het was erg druk met zowel vliegers als toeschouwers op de club avond. Gert brak romp met een iets te ruige motorlooptnietmeerlanding. (08-07-2002)
Tijdens het "Kamper Onderonsje" van de SPK trokken we veel belangstelling met de getoonde kisten in de winkelstraat van Kampen. 's Ochtends gaven Frans, Dirk en Bennie tekst en uitleg over onze hobby. Jan en Marco deden dit 's middags. (29-06-2002)
De Vliegshow. (22-06-2002)
De schade van de vliegshow. 5 kisten moesten het ontgelden. De Corsair van Marco ging al voor de show. De kist van Harm ging tijdens de show in vlammen op. De Charter van Dirk en de Tiger van Chris botsten in de lucht. Klaas volgde in alle commotie het verkeerde vliegtuig en zag zijn eigen kist niet toen deze volgas kapotlandde. (22-06-2002)
De sloot was breder dan Ron dacht... (17-06-2002)
Een week voor de vliegshow.... Ramen gelapt, graskanten gemaaid, etc. etc. Aan het enthousiasme van de aanwezige leden lag het niet. Iedereen hielp mee. (15-06-2002)
Jacco zijn nieuwe aanwinst. Naar zeggen moet hij met stationair draaiende motor een uur weg kunnen blijven. (15-06-2002)
De Corsair F4U-I van Marco was ook weer op het veld. Gijs keek toe. (15-06-02)
Vliegshow in Den Ham. (08-06-2002)
Klaas, Jacco, Jan, Harm en Marco hebben op de show in Den Ham gevlogen. (08-06-2002)
Nijverdal was er ook. (08-06-2002)
Funwedstrijd, de onderdelen waren: lijnlanden, limbo vliegen, paaltjes rammen, doellanden en snelle vlucht. Klaas werd eerste, Marco tweede en Dirk werd derde. (01-06-2002).
Na de wedstrijd probeerde Klaas het hoge gras te maaien..... (01-06-2002)
Al leek het slecht weer te worden, het werd toch een mooie vliegavond (27-05-2002).
Gert Jan was er ook weer eens. En dat heeft hij laten merken.....(27-05-2002)
Hij wil weer wat vaker komen?!
Harm heeft weer mooie luchtvideo's gemaakt. Nu de camera gemonteerd onder de vleugel van zijn zwever, omhoog gebracht door Sleepdienst II van Jan. (21-04-2002)
Er werd druk gelest. (21-04-2002)
Een dag je vliegen bij Cumulus. (24-04-2002)
Cumulus ging ook dit jaar naar de Modelbouwbeurs in Dortmund. (17-04-2002)
Klik op foto voor meer...
De ARF kist van Winus brak in de lucht spontaan in tweeën. (14-04-2002)
Dit is het tweede ARF model in onze vereniging dat op deze manier crasht........
Robbert met zijn nieuwe aanwinst die deze dag zijn luchtdoop kreeg. Dit ging veel beter dan met zijn vorige kist. (01-04-2002)
Veel mensen bezochten Sail Kampen deze dag, de echte gingen toch vliegen. (30-03-2002)
Waarschijnlijk heeft de folie van de bladen van Jan zijn heli losgelaten en is door de kap geslagen. Harm had deze dag ook niet zoveel geluk met zijn heli. Helaas hebben we hier geen foto's van. (09-03-2002)
Bart zijn vleugel krijgt al vorm. (04-03-2002)
Het was weer mooi weer en daar werd ook gebruik van gemaakt. En kijk goed, Ferdi was zowaar even aan het vliegen...(wel met de kist van Andries). (16-02-2002)
Het Twin Show Team van Cumulus vlnr Frans, Jacco, Harm (Chris staat niet op de foto)(02-02-2002)
Info avond Cumulus (14-01-2002)
Gerrit Jan Broekhuizen vertelde deze avond het een en ander over zijn zelf gemaakte turbine motor en zijn zelf gebouwde freesmachine. Hier Gerrit Jan met zijn turbine motor. (14-01-2002).
Gerrit Jan en Arjan Broekhuizen hier bij hun zelf gebouwde freesmachine voor ribben en spanten. Arjan heeft het elektronika gedeelte gemaakt. (14-01-2002)
Jan had hier achter de laptop aan het oefenen voor het heli vliegen. Blijf oefenen Jan.... (14-01-2002)
Nieuwjaarsborrel Cumulus (07-01-2002)
Het was weer gezellig op de Nieuwjaarsborrel. De Finse bollen die Bart zijn moeder special voor deze gelegenheid had gebakken waren erg lekker. (07-01-2002)
Het koste Jan en Jacco enige moeite maar het was uiteindelijk toch gelukt de frituur aan de praat te krijgen. De hapjes waren sneller op dan dat de frituur kon bakken..... (07-01-2002)
Ook werd er nog een beetje geknutseld op deze avond. Geprobeerd werd om met de Tiger kap van Chris als mal een nieuwe cockpit kap te maken voor Dirk. Op de linker foto ziet het er redelijk uit. Uiteindelijk werd het stuk plastic weer in de originele vorm teruggebracht...... Jan Kees kon de ellende niet meer zien en bood zijn reserve kap aan. (07-01-2002)
De Diablotin van Frans en de Tiger van Dirk. De Diablotin met drijvers en de Tiger met ski's zoals beschreven in
Bouwtips op de site Aviators RC. De doorstart van de Tiger liep fataal af. De ski's bleven steken en braken af. De Tiger zelf had geen enkele schade. Goed gebouwd Dirk! (05-01-2002)
Het eerste euro consumptiekaartje werd door Marco aan Dirk verkocht. (05-01-2002)