Zaterdag 14 mei
Geplaatst: za mei 14, 2011 6:18 pm
Vandaag veel wind. Inschatting 4-5 beaufort.
Vandaag gevlogen met de Mentor. Ik ben nooit zo weg van veel wind. Maar als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt. Frans ging van start met het slepen van een zwever van Max. Dat ging op zich goed. Na het lossen van Max heeft Frans de zender aan mij gegeven en heb ik het vliegtuig weer aan de grond gezet. Iets te ruw maar het ging.
Bij de tweede vlucht heb ik langer gevlogen. Bij het inzetten van de daling bleek dat het vliegtuig maar langzaam vooruit kwam door de wind. Door mijn onervarenheid viel het vliegtuig ongeveer een halve meter boven de grond stil en klapte toen naar beneden. Tja zelfs het piepschuim van Multiplex was hier niet tegen bestand en dus brak de Mentor in twee delen. Nu weet ik gelijk waar de koolstof staafjes moeten komen voor de versteviging.
Nou ja ik heb er in ieder geval een leer moment bij en dat is dat het vliegtuig gang moet houden. ze zeggen niet voor niets: gang is alles.
Theo heeft nog les gehad van Gert. Voor Theo was het wel spannend. Die had nog niet met zoveel wind gevlogen en nog niet eerder met de motor aan gevlogen.
Max heeft nog storing gehad aan z'n ontvanger accu waardoor zijn zwever rechtstandig de grond in ging. Beetje lijmwerk voor de avond want morgen gaat Max naar het Vintage glider treffen in Hoeven (grens Belgiƫ).
Vandaag gevlogen met de Mentor. Ik ben nooit zo weg van veel wind. Maar als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt. Frans ging van start met het slepen van een zwever van Max. Dat ging op zich goed. Na het lossen van Max heeft Frans de zender aan mij gegeven en heb ik het vliegtuig weer aan de grond gezet. Iets te ruw maar het ging.
Bij de tweede vlucht heb ik langer gevlogen. Bij het inzetten van de daling bleek dat het vliegtuig maar langzaam vooruit kwam door de wind. Door mijn onervarenheid viel het vliegtuig ongeveer een halve meter boven de grond stil en klapte toen naar beneden. Tja zelfs het piepschuim van Multiplex was hier niet tegen bestand en dus brak de Mentor in twee delen. Nu weet ik gelijk waar de koolstof staafjes moeten komen voor de versteviging.
Nou ja ik heb er in ieder geval een leer moment bij en dat is dat het vliegtuig gang moet houden. ze zeggen niet voor niets: gang is alles.
Theo heeft nog les gehad van Gert. Voor Theo was het wel spannend. Die had nog niet met zoveel wind gevlogen en nog niet eerder met de motor aan gevlogen.
Max heeft nog storing gehad aan z'n ontvanger accu waardoor zijn zwever rechtstandig de grond in ging. Beetje lijmwerk voor de avond want morgen gaat Max naar het Vintage glider treffen in Hoeven (grens Belgiƫ).