Kanaal overtocht

Heb je een spectaculaire crash gemaakt, een nieuw record verbroken of gewoon lekker gevlogen? vertel het hier!
Plaats reactie
foetsie

Kanaal overtocht

Bericht door foetsie » wo feb 05, 2014 10:33 pm

Hoewel er nog niet wat heeft plaatsgevonden de groep Vliegverslag gekozen..

Afbeelding

Dit jaar is het 105 jaar geleden dat Louis Blériot zijn beroemde Kanaal vlucht volbracht. Op mijn website kun je daar natuurlijk alles over vinden.

Net als in 2009 ( toen was het 100 jaar) gaat de Gemeente Blériot Plage/Sangatte daar aandacht aan besteden. In samenwerking met de plaatselijke VVV, de Cote de Opale (regio VVV) en een aantal grote spelers gaat men het eea doen.

Één van hun wensen is dat er weer een overtocht met één van mijn modellen gaat plaatsvinden. Er wordt al sedert enige maanden druk gepast en gemeten, programma's in elkaar gezet en vanwege de Model overtocht sponsoren benadert.

De gehele organisatie ligt dus in handen van de lokale overheden en organisaties. Wat er o.a. moet gebeuren is het charteren van de 4 persoons volg heli van waaruit het model bestuurd wordt en net als de vorige keer het laten meevaren van een reddingsboot welke zo tegen de 50 KMH kan. Verder moet er natuurlijk een Ferrie of Eurotunnel sponsoring zijn voor de volgploeg.

Het is nog steeds allemaal prematuur maar de Franse, Engelse en Duitse Model media zijn al wel ingeschakeld.

We weten nog heel veel niet maar wat we wel weten is dat de afstand dit keer wat groter zal zijn. Het vertrek is vanaf vliegveld Marck en de aankomst op Zweefvliegveld The Channel Glider Club.

Ik zou het zeer leuk vinden indien we een crew /belangstellenden groep kunnen formeren van Cumulus leden. De heli kom je helaas niet in want de 2 vrije plaatsen zijn voor de hoofdsponsor en de burgemeester van het stadje. Maar de volgboot en groundcrew bied mogelijkheden. De planning ligt tussen 1 en 20 Juni en de reis naar het verblijf ter plekke (Camping) zal enkele dagen voor de geplande tocht plaatsvinden en we zijn er dan een dag of 4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.

Jan Jaap
Contacteer:

Re: Kanaal overtocht

Bericht door Jan Jaap » wo feb 05, 2014 11:12 pm

Nou als alles meezit dan wil ik ook wel mee
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Plaats reactie