25-02-2012

Plaats hier je filmpjes
Plaats reactie
Zaktindegeute
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

25-02-2012

Bericht door Zaktindegeute » za feb 25, 2012 11:08 pm

gr. G.

"Live your life, like there's no tomorrow"

Jan Jaap
Contacteer:

Re: 25-02-2012

Bericht door Jan Jaap » zo feb 26, 2012 8:42 am

Die innige omhelzing waar ik het in mijn andere draadje over had, kun je mooi zien bij Han, ongeveer van 6:45 tot 7:00. Tijdens het lopen met z'n kist gaat nog 2 keer de motor aan zonder dat hij het in de gaten heeft. Je zult er maar achter lopen!!!
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

luppie
Beheerder
Contacteer:

Bericht door luppie » zo feb 26, 2012 12:21 pm

Misschien is het niet verkeerd om op het veld een tafel neer te zetten want ik zelf zit ook met dat probleem.
Wanneer je gaat vliegen maak je alles vliegklaar in het clubhuis en loop je met vliegtuig en zender naar het veld.
zender in één hand vliegtuig in de andere of een beetje stuntelig de boel in beide handen.
Ik zelf ben altijd bang dat ik de gasstick aan tik met de jas bijvoorbeeld en dan hou je er niks aan.

een tafel op het veld geeft dan de gelegenheid om even je vliegtuig op te leggen om de accu in te pluggen en ook weer af te koppelen na de vlucht. Dit doe je toch niet snel op het natte veld.

Dan denk ik aan een lichtgewicht klaptafel door één persoon te dragen.
Heb je vragen over foto's op het forum of andere privacy gevoelige dingen, stuur dan een pb of email naar mij.

han
Contacteer:

Bericht door han » zo feb 26, 2012 1:57 pm

Ik ben het met Lub eens, maar in mijn geval kwam het door de wind ,want mijn motor liep zo soepel omdat ik hem smorgens net had nagekeken. Han

Jan Jaap
Contacteer:

Bericht door Jan Jaap » zo feb 26, 2012 4:43 pm

Op 6:32 zie je, dat bij het binnenkomen, de motor uit gaat. De rem is geprogrammeerd. Anders zou hij door de wind wel blijven draaien.
Zoals ik er tegenaan kijk is; dat de gasstick wordt bewogen door de jas bij het op deze manier dragen van de zender en vliegtuig.

Een tafel of iets dergelijks bij het veld zou wel wenselijk zijn, maar is een sta in de weg.
Ook een aantal pallets zoals vooraan zou een optie kunnen zijn.
Iemand een ander idee?
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen

Zaktindegeute
Locatie: Kampen; "The city that rocks, The city that never sleeps"
Contacteer:

Bericht door Zaktindegeute » zo feb 26, 2012 4:47 pm

Het maakt niet uit welk plateau je op het veld zet. Het is een voldongen feit dat er vast wel eens iemand tegenaan zal vliegen.
Ik ben wel van mening dat het wel meevalt als je de tafel aan de rand van het veld ( in het hoge gras) neerzet..

Waarom geen gewone kunststof tuintafel van Leen Bakker... Een snelle blik op Marktplaats leert me dat je sommige gratis op kan halen..
Ik heb er ooit een meegenomen naar "veld 2" maar die zal er wel niet meer zijn..
gr. G.

"Live your life, like there's no tomorrow"

flymax
Lid
Contacteer:

Bericht door flymax » zo feb 26, 2012 8:22 pm

JJ de Bom schreef:Een tafel of iets dergelijks bij het veld zou wel wenselijk zijn, maar is een sta in de weg.
Ook een aantal pallets zoals vooraan zou een optie kunnen zijn.
Iemand een ander idee?
Een oude strijkplank halen bij de kringloopwinkel en daar iets onder maken zodat hij niet wegzakt of omvalt in de modder. Snel uitklapbaar, en een goede werkhoogte.

frahati
Contacteer:

Bericht door frahati » zo feb 26, 2012 8:31 pm

Hallo Johannes,

kijk ff naar dezde link.

http://www.zsysteme.com/index_accueil.html

Frans :mrgreen:
happy landings

Plaats reactie