Aan de helling
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Even een korte impressie...
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Hallo Eric,
was hem vandaag al tegen gekomen op rc network,
ook een leuk plekje met die wind, volgens mij Julius v hasseltweg
Frans.
was hem vandaag al tegen gekomen op rc network,
ook een leuk plekje met die wind, volgens mij Julius v hasseltweg
Frans.
happy landings
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Klopt, Jules van Hasseltweg, idd (richting de Dompekolk). Gisteren ook nog gevlogen met extra ballast en wind schuin op de helling... 't Ging net, maar wel leuk om 's te proberen. Wat mij opvalt is het enorme potentieel van zo'n Zagi. Had ik van tevoren niet verwacht. Deze vliegt namelijk (zonder extra ballast) ook met nagenoeg geen wind nog prima aan de helling. Uiteraard heb ik 'm wel gefinetuned:
- foamboard elevons vervangen door lichtgewicht, geselecteerd balsa,
- glasvezel-tape bevestiging van de elevons vervangen door lichtgewicht Monta-tape,
- middenromp verwijderd en vertical-stabilizers verplaatst naar de zijkanten (3mm depron, dus ook weer lichtgewicht),
- zwaartepunt door trial-'n-error zo ver mogelijk naar achteren,
- voor de looks heb ik Monta-tape op het middendeel aangebracht, evenals een service-klepje om bij de voedings-LiPo te komen,
- er zit geen carbon in en ter versteviging is een dunne strip glasvezeltape van 80cm aan de onderkant aangebracht.
Ben me nu aan het oriënteren op een andere zwever voor aan de helling:
http://www.epp-flugmodelle.de/product_i ... 500mm.html
Heeft een lage vleugelbelasting, maar weet niet of het iets is voor aan de Nederlandse hellinkjes. Iemand een idee?
Goede groet,
Eric
- foamboard elevons vervangen door lichtgewicht, geselecteerd balsa,
- glasvezel-tape bevestiging van de elevons vervangen door lichtgewicht Monta-tape,
- middenromp verwijderd en vertical-stabilizers verplaatst naar de zijkanten (3mm depron, dus ook weer lichtgewicht),
- zwaartepunt door trial-'n-error zo ver mogelijk naar achteren,
- voor de looks heb ik Monta-tape op het middendeel aangebracht, evenals een service-klepje om bij de voedings-LiPo te komen,
- er zit geen carbon in en ter versteviging is een dunne strip glasvezeltape van 80cm aan de onderkant aangebracht.
Ben me nu aan het oriënteren op een andere zwever voor aan de helling:
http://www.epp-flugmodelle.de/product_i ... 500mm.html
Heeft een lage vleugelbelasting, maar weet niet of het iets is voor aan de Nederlandse hellinkjes. Iemand een idee?
Goede groet,
Eric
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Hallo Eric,
Hier een link met filmpje van de Hawk,
https://www.youtube.com/watch?v=-d8zZWNp3Ro
Frans.
Hier een link met filmpje van de Hawk,
https://www.youtube.com/watch?v=-d8zZWNp3Ro
Frans.
happy landings
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Hoi Frans,
Prachtig filmpje! Is het binnenkort leuk om 's te 'meeten' aan de Slaper (vermits uiteraard de verkeersveiligheid in de gaten wordt gehouden?). Misschien zijn er nog wel meer mensen die aan de helling zweven erg leuk vinden. Heb je de Hawk over laten komen vanuit de UK?
Bij flyingwings.co.uk zie ik ook de 'Spook' die wel erg veel weg heeft van de Wiesel. Wellicht ook een leuk model voor aan de kleinere helling?
Goede groet,
Eric
Prachtig filmpje! Is het binnenkort leuk om 's te 'meeten' aan de Slaper (vermits uiteraard de verkeersveiligheid in de gaten wordt gehouden?). Misschien zijn er nog wel meer mensen die aan de helling zweven erg leuk vinden. Heb je de Hawk over laten komen vanuit de UK?
Bij flyingwings.co.uk zie ik ook de 'Spook' die wel erg veel weg heeft van de Wiesel. Wellicht ook een leuk model voor aan de kleinere helling?
Goede groet,
Eric
- frahati
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:02 pm
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Hallo eric,
er was een tijdje geleden een firma in duitsland die ze had,
maar volgens mij is die ter ziele.
dus op zoek naar een ander adres of model
wat betreft de slaper let ik altijd op de windzak van de molenbrug als die met de weg meestaat richting
ijsselmuiden dan is de wind OK.
Frans.
er was een tijdje geleden een firma in duitsland die ze had,
maar volgens mij is die ter ziele.
dus op zoek naar een ander adres of model
wat betreft de slaper let ik altijd op de windzak van de molenbrug als die met de weg meestaat richting
ijsselmuiden dan is de wind OK.
Frans.
happy landings
- eric_laermans
- Berichten: 93
- Lid geworden op: za sep 14, 2013 9:14 am
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Hoi Frans,
Ja, heb het even bekeken op Google-maps, en ik geloof graag dat de windzak bij de Molenbrug een mooie referentie is. Al zal het je verrassen hoe mooi de wind aan de slaper afbuigt in exact de goede richting. Heb er al gevlogen met nagenoeg 'west'. Ideaal is uiteraard 'zuid-west', tevens dominante windrichting in ons mooie vlakke landje.
www.flyingwings.co.uk heeft ze (de Hawk) en ook dus een cloon van Wiesel (Spook). Ik weet dat er in Duitsland veel leveranciers zijn van EPP-modellen. Met name EPP-fun.de blaast erg hoog van de toren, maar deze modellen zijn van EPP RG30 (= 30 kg/m²) in plaats van RG20. Uit eigen ervaring vind ik RG30 veel te zwaar voor Nederlandse hellinkjes. epp-flugmodelle.de gebruikt wel RG20 en is ook nog 's erg aantrekkelijk geprijsd (geen reclame).
Ja, heb het even bekeken op Google-maps, en ik geloof graag dat de windzak bij de Molenbrug een mooie referentie is. Al zal het je verrassen hoe mooi de wind aan de slaper afbuigt in exact de goede richting. Heb er al gevlogen met nagenoeg 'west'. Ideaal is uiteraard 'zuid-west', tevens dominante windrichting in ons mooie vlakke landje.
www.flyingwings.co.uk heeft ze (de Hawk) en ook dus een cloon van Wiesel (Spook). Ik weet dat er in Duitsland veel leveranciers zijn van EPP-modellen. Met name EPP-fun.de blaast erg hoog van de toren, maar deze modellen zijn van EPP RG30 (= 30 kg/m²) in plaats van RG20. Uit eigen ervaring vind ik RG30 veel te zwaar voor Nederlandse hellinkjes. epp-flugmodelle.de gebruikt wel RG20 en is ook nog 's erg aantrekkelijk geprijsd (geen reclame).
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Een Alula schijn ook een leuk zwiep kistje te zijn, maar ik kan niet vinden waar die nog tekoop zijn.
Groet Sander,
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
Mijn Hangar
Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn
- Jan Jaap
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 6:38 pm
- Locatie: IJsselmuiden
- Contacteer:
Re: Aan de helling
Dan kun je ook voor een Frettchen gaan
of een Marder
of een Wiesel
of zelf 1 maken met een KF profiel, zie post 4
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1391999
of een Marder
of een Wiesel
of zelf 1 maken met een KF profiel, zie post 4
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1391999
Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen