Dat tollen is waarschijnlijk mijn eigen fout. De failsave is ingesteld op rustig rechter bochten draaien. Dus toen het model rechtsaf ging terwijl ik linksaf stuurde ging ik alleen maar verder sturen in afwachting van reactie. Zoals je al aan het wind geruis hoorde had het model ook er weinig snelheid dus toen er eenmaal weer verbinding was ging model scherp links rollen en omdat het model ook nog eens ver weg was en ik dus niet goed te zien is welke beweging het maakte was het snel in de tolvlucht.
Achteraf had ik waarschijnlijk de knuppels los moeten laten (in ieder geval rolroer niet vol links

) en wachten tot het model rechtuit ging. Hier zijn tips welkom
Dus dat was een combinatie van factoren.
De FPV set ben ik op de Tricopter aan het bouwen, met een beetje mazzel is dat zaterdag af.
Zojuist ben ik even de bereiktest gaan doen in de straat. Daarvoor heb ik de ontvanger uit de Easy Glider en uit de Hots op dezelfde accu gezet, zender aan en maar lopen. Beide ontvangers zijn van hetzelfde type (V8FR) en de Hots ontvanger ging eerder in storing dan die van de Easy Glider. Dus ik durf wel te stellen dat het de ontvanger zelf niet is.
Nu nog de zender ophalen en controleren.
De antenne in de Easy Glider heb ik haaks van elkaar staan. En de rechtopstaande antenne zit aan de linkerkant van de romp en die kant was ook naar me toe gericht toen het in failsave ging. De antennes zijn wel in de romp en dat ga ik voor de zekerheid veranderen.
Als laatste zal ik nog een bereiktest op het veld moeten doen. Gert, wat heb jij eigenlijk in open veld aan bereik?
@Sander, ik zie dat jij tijdens het tikken van m'n verhaal nog de 3 km aangeeft. Ik denk dat ik dan de oorzaak in de zender moet zoeken............ik zal eens losse contactjes gaan zoeken