K8B
Re: K8B
En speciaal voor Han:
De vleugels zijn klaar.
Benodigd:
- 30 cm verlengkabel voor de remkleppen indien je een (minimaal 6 polige) stekker gebruikt op de vleugelwortel en aan de romp (zodat alles direct goed aangesloten is). Indien je toch naar de ontvanger/powerbox gaat is 60 cm nodig. 2 stuks
- verlengkabel rolroeren 180 cm naar stekker cq 210 cm naar ontvanger/powerbox. 2 stuks
- (witte) plastiek scharnieren want dat slappe chineese doek/spul krijg ik er niet goed in gelijmd. 12 stuks
Haal niet gelijk alle zakjes bevestigings materialen los want het zit netjes in groepjes verpakt.
Na het in elkaar stekkeren van de vleugeldelen en borging met de 2 bijbehorende bouten (wat ingekort) de naad afgeplakt met wit tape. Ruimte voor de remklep met een soldeerbout met scherpe punt ontdaan van de folie, remklep, servo en stuurstang er in (geen opmerkingen past prima), scharnieren er in lijmen ( witte houtlijm) en vanaf de onderzijde borgen met een saté prikker (niet door de bovenkant dus niet zichtbaar).
Verder geen op of aanmerkingen. Zodra ik de stekker in de wortel heb maak ik een foto.
Wordt vervolgd..
De vleugels zijn klaar.
Benodigd:
- 30 cm verlengkabel voor de remkleppen indien je een (minimaal 6 polige) stekker gebruikt op de vleugelwortel en aan de romp (zodat alles direct goed aangesloten is). Indien je toch naar de ontvanger/powerbox gaat is 60 cm nodig. 2 stuks
- verlengkabel rolroeren 180 cm naar stekker cq 210 cm naar ontvanger/powerbox. 2 stuks
- (witte) plastiek scharnieren want dat slappe chineese doek/spul krijg ik er niet goed in gelijmd. 12 stuks
Haal niet gelijk alle zakjes bevestigings materialen los want het zit netjes in groepjes verpakt.
Na het in elkaar stekkeren van de vleugeldelen en borging met de 2 bijbehorende bouten (wat ingekort) de naad afgeplakt met wit tape. Ruimte voor de remklep met een soldeerbout met scherpe punt ontdaan van de folie, remklep, servo en stuurstang er in (geen opmerkingen past prima), scharnieren er in lijmen ( witte houtlijm) en vanaf de onderzijde borgen met een saté prikker (niet door de bovenkant dus niet zichtbaar).
Verder geen op of aanmerkingen. Zodra ik de stekker in de wortel heb maak ik een foto.
Wordt vervolgd..
- ph-svv
- Lid
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo jun 06, 2012 2:08 pm
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: K8B
Ondanks het mooie weertje toch af en toe even tijd gevonden om wat aan de K8 te doen.
Even terug naar de vleugels: de remkleppen( met ingebouwde servomotor) doen het meer dan mooi. En zoals het ook bij echte zwevers is "hangt" de zaak met plakband aan elkaar..beter gezegd de naden keurig afgeplakt met witte tape:
De inbouw van de motor is uitsteken gelukt. Tot nu toe was de opmerking van vele K8 gebruikers dat er een verlengde as in de motor moet anders kom je niet door de neus.
Daar een mouw aan weten te passen.
Eerst een stuk boorgereedschap gemaakt. Een gewone gatenzaag voorzien van verlengde as:
dan vanuit de binnenkant de dia van de motor( met een beetje speling) aangebracht:
Dan met een kleinere diameter een boring vanaf de voorzijde en dat geheel met wat beitelwerk er keurig uitgehaald:
De motor op een spant gezet (de afstandsbussen zelf gedraaid):
En zo zit het er dan in:
De voorzijde keurig afgewerkt met een kraagbus en wat ruimte gelaten voor een turbo welke koellucht door en om de motor naar binnen gaat persen:
Ga eerdaags de propmeenemer frezen welke één inch groter wordt dan bij de prop hoort zodat de 18" prop 19" wordt EN de bladen beter om de neus vouwen.
Wordt vervolgt...
Even terug naar de vleugels: de remkleppen( met ingebouwde servomotor) doen het meer dan mooi. En zoals het ook bij echte zwevers is "hangt" de zaak met plakband aan elkaar..beter gezegd de naden keurig afgeplakt met witte tape:
De inbouw van de motor is uitsteken gelukt. Tot nu toe was de opmerking van vele K8 gebruikers dat er een verlengde as in de motor moet anders kom je niet door de neus.
Daar een mouw aan weten te passen.
Eerst een stuk boorgereedschap gemaakt. Een gewone gatenzaag voorzien van verlengde as:
dan vanuit de binnenkant de dia van de motor( met een beetje speling) aangebracht:
Dan met een kleinere diameter een boring vanaf de voorzijde en dat geheel met wat beitelwerk er keurig uitgehaald:
De motor op een spant gezet (de afstandsbussen zelf gedraaid):
En zo zit het er dan in:
De voorzijde keurig afgewerkt met een kraagbus en wat ruimte gelaten voor een turbo welke koellucht door en om de motor naar binnen gaat persen:
Ga eerdaags de propmeenemer frezen welke één inch groter wordt dan bij de prop hoort zodat de 18" prop 19" wordt EN de bladen beter om de neus vouwen.
Wordt vervolgt...
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: di feb 11, 2014 11:27 pm
- Contacteer:
Re: K8B
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=56782
Weet niet of je maat er bij zit.
Anders bij ruddie zelf
Weet niet of je maat er bij zit.
Anders bij ruddie zelf