K8B

Alles over zweefvliegtuigen
Plaats reactie
foetsie

Re: K8B

Bericht door foetsie » wo mar 05, 2014 11:48 am

Ja Bram...289 cm vleugelhelft en 19 cm romp aan de wortel en 21 cm op de centrale lijn als grootste breedte.

De santekraam ligt ondertussen in de werkplaats en het werk is aanbesteed ( die bekende Pool bereid gevonden die het voor me doet :? )

foetsie

Bericht door foetsie » wo mar 05, 2014 4:36 pm

En speciaal voor Han:

De vleugels zijn klaar.
Benodigd:
- 30 cm verlengkabel voor de remkleppen indien je een (minimaal 6 polige) stekker gebruikt op de vleugelwortel en aan de romp (zodat alles direct goed aangesloten is). Indien je toch naar de ontvanger/powerbox gaat is 60 cm nodig. 2 stuks

- verlengkabel rolroeren 180 cm naar stekker cq 210 cm naar ontvanger/powerbox. 2 stuks

- (witte) plastiek scharnieren want dat slappe chineese doek/spul krijg ik er niet goed in gelijmd. 12 stuks

Haal niet gelijk alle zakjes bevestigings materialen los want het zit netjes in groepjes verpakt.

Na het in elkaar stekkeren van de vleugeldelen en borging met de 2 bijbehorende bouten (wat ingekort) de naad afgeplakt met wit tape. Ruimte voor de remklep met een soldeerbout met scherpe punt ontdaan van de folie, remklep, servo en stuurstang er in (geen opmerkingen past prima), scharnieren er in lijmen ( witte houtlijm) en vanaf de onderzijde borgen met een saté prikker (niet door de bovenkant dus niet zichtbaar).

Verder geen op of aanmerkingen. Zodra ik de stekker in de wortel heb maak ik een foto.

Wordt vervolgd..

ph-svv
Lid
Contacteer:

Bericht door ph-svv » wo mar 05, 2014 5:19 pm

Morgen gelijk maar de K8b invliegen Henk ? :mrgreen:
Groet Sander,
Mijn Hangar

Het denkwerk neemt altijd een significant deel van de totale bouwtijd in beslag,
vandaar dat mijn kisten nog niet af zijn ;)

han
Contacteer:

Bericht door han » wo mar 05, 2014 5:48 pm

Henk wat ga jij snel (trouwens bedankt voor de tips),jij zou toch eerst die P47 afmaken en dan in de
herfst met de k8b aan de gang. Ik heb alleen nog maar de romp en de cockpit uit gepakt.

foetsie

Bericht door foetsie » wo mar 12, 2014 6:47 pm

Ondanks het mooie weertje toch af en toe even tijd gevonden om wat aan de K8 te doen.

Even terug naar de vleugels: de remkleppen( met ingebouwde servomotor) doen het meer dan mooi. En zoals het ook bij echte zwevers is "hangt" de zaak met plakband aan elkaar..beter gezegd de naden keurig afgeplakt met witte tape:

Afbeelding

De inbouw van de motor is uitsteken gelukt. Tot nu toe was de opmerking van vele K8 gebruikers dat er een verlengde as in de motor moet anders kom je niet door de neus.

Daar een mouw aan weten te passen.

Eerst een stuk boorgereedschap gemaakt. Een gewone gatenzaag voorzien van verlengde as:

Afbeelding

dan vanuit de binnenkant de dia van de motor( met een beetje speling) aangebracht:

Afbeelding

Afbeelding

Dan met een kleinere diameter een boring vanaf de voorzijde en dat geheel met wat beitelwerk er keurig uitgehaald:
Afbeelding

De motor op een spant gezet (de afstandsbussen zelf gedraaid):

Afbeelding

En zo zit het er dan in:
Afbeelding

De voorzijde keurig afgewerkt met een kraagbus en wat ruimte gelaten voor een turbo welke koellucht door en om de motor naar binnen gaat persen:

Afbeelding

Ga eerdaags de propmeenemer frezen welke één inch groter wordt dan bij de prop hoort zodat de 18" prop 19" wordt EN de bladen beter om de neus vouwen.

Wordt vervolgt...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 12, 2014 7:06 pm

Henk je kan ook een graden spinner nemen van frm.
Dat had ik bij mn hotliner ook ging mooi

foetsie

Bericht door foetsie » wo mar 12, 2014 7:11 pm

Hé dat klinkt goed ..wasdat?? foto/linkje??

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 13, 2014 12:08 am

http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=56782

Weet niet of je maat er bij zit.
Anders bij ruddie zelf

Jan Jaap
Contacteer:

Bericht door Jan Jaap » do mar 13, 2014 9:11 am

Groeten JJ. Een niet gevlogen dag is weer voorbij gevlogen