SMG Milan (aka Highlight XL)
Geplaatst: za aug 31, 2013 12:49 pm
Gisteren een zwever opgehaald in Barendrecht, ik ben er heel blij mee (maar wat een eind rijden)
De romp is van SMG Gerten, model Milan (meer info HIER)
De vleugel is een eigen ontwerp met MH32 profiel en een span van 3,5m
Kernen uit styro met abachi beplankt en versterkt met koolstof rovings en mat.
Voor de aandrijving zorgt een Mega 22/20/3 met 3:1 vertraging die een Freudenthaler 15,5x10 rond slingert op 45A
De regelaar was een Jeti JES 70-P3 OPTO maar die wordt vervangen door een 60A YEP (YGE kloon) met 5.5V @ 6A BEC
Oorspronkelijk voor 8 (3300mah) NiMH cellen, maar er komt nu een 3S lipo in, dat scheelt een hoop gewicht.
Gelukkig is er ruimte zat om met het zwaartepunt te spelen.
Rolroeren, flaps en V-staart worden bediend door Graupner DS361 servo's.
Deze trekken volgens Graupner max. 610mA op 6V dus ruim onder de 6A
De vleugels moet ik opnieuw bespannen, die zijn ooit eens gestript maar hebben daarna geen nieuw kleurtje gekregen.
Ik denk eraan deze wit te maken met Ferrari rode tippen en eventueel zwarte balken aan de onderkant voor de zichtbaarheid.
Richting/hoogte maak ik later wel op kleur, die zijn nu doorzichtig paars.
Gewicht schat ik straks rond de 2200gram, pak 'm beet 32g/dm².
Dit komt vast nooit naar beneden, tenzij je de flaps erop zet
De romp is van SMG Gerten, model Milan (meer info HIER)
De vleugel is een eigen ontwerp met MH32 profiel en een span van 3,5m
Kernen uit styro met abachi beplankt en versterkt met koolstof rovings en mat.
Voor de aandrijving zorgt een Mega 22/20/3 met 3:1 vertraging die een Freudenthaler 15,5x10 rond slingert op 45A
De regelaar was een Jeti JES 70-P3 OPTO maar die wordt vervangen door een 60A YEP (YGE kloon) met 5.5V @ 6A BEC
Oorspronkelijk voor 8 (3300mah) NiMH cellen, maar er komt nu een 3S lipo in, dat scheelt een hoop gewicht.
Gelukkig is er ruimte zat om met het zwaartepunt te spelen.
Rolroeren, flaps en V-staart worden bediend door Graupner DS361 servo's.
Deze trekken volgens Graupner max. 610mA op 6V dus ruim onder de 6A
De vleugels moet ik opnieuw bespannen, die zijn ooit eens gestript maar hebben daarna geen nieuw kleurtje gekregen.
Ik denk eraan deze wit te maken met Ferrari rode tippen en eventueel zwarte balken aan de onderkant voor de zichtbaarheid.
Richting/hoogte maak ik later wel op kleur, die zijn nu doorzichtig paars.
Gewicht schat ik straks rond de 2200gram, pak 'm beet 32g/dm².
Dit komt vast nooit naar beneden, tenzij je de flaps erop zet