Van deze Brillant was op professionele wijze de neus verwijderd om plaats te maken voor een plaatje multiplex ingelijmd met epoxy en een gat erin.
De buizen voor de vleugelpennen zaten er nog in maar verder was de boel leeg.
Jaren lag dit geheel bij mijn in mijn hangar (lees meterkast). Aangezien 2 Juni het VGG treffen er weer aan komt, had ik het idee om met wat oude spullen
die ik nog had liggen deze kist weer leven in te blazen, en zo geschiedde een klein wondertje.
Ik heb van de week reeds een vleugel ontdaan van z'n jas, hier bleek een vleugel onder te zitten van niet minder dan 25 jaar oud
(herkenbaar aan de geur van oud hout, zonder houtworm gelukkig!)
Hier een plaatje van de kist met 1 vleugel ontdaan van jas, de ruddervators zitten al in hun nieuwe glimmende paarse jas

Ik doop 'm de Brillant-E

Vanmiddag ben ik een tijd bezig geweest met schuren van de oude vleugel, want de oude rode folie laat prachtig de kleur zitten in het hout.
Achteraf bleek het verstandiger om de oude folie warm te stoken en deze dan voorzichtig los te peuteren (les geleerd).
Inmiddels staat 1 vleugel al klaar in z'n nieuwe jas naast de oude, en zo moet er dus nog een vleugel gedaan worden (ben je al gauw een hele middag zoet mee)

Er moet een busje in de romp komen omdat de diameter van een vleugelverbinder 5mm was, terwijl de vleugel 2 gaten van 4mm kent.
Kwestie van busje van 5x4.1mm op maat maken en met epoxy inlijmen, Ik ga 2 nieuwe vleugel pennen maken, de spullen heb ik al.
In de romp heeft een 1400Kv brushless motor z'n plekkie al gevonden samen met een 30A Blue Series ESC van onze vrienden uit Hong Kong.
Hierop komt een 8x4.5" klapprop, volgens e-calc kom ik op 80W/Kg, dat is niet veel maar eerst maar eens kijken, het moet geen speedkist worden.
Dit is het voor nu, ik heb mijn eten ook weer binnen dus ga ik nog even verder met de 2e vleugel.