De cirkelvormige markering op de romp en vleugel zijn stickers die ik vanuit Engeland besteld heb.
Grootste uitdaging leek mij de tekst Baby Bea V op de zijkant van de romp.
Op internet vond ik een redelijke foto waaruit wel op te maken wat hoe de tekst er ongeveer uitziet.
Met deze foto als achtergrond in mijn tekenprogramma heb ik de tekst min of meer kunnen overtrekken tot een lijntekening.
Deze had ik in eerste instantie laten afdrukken op waterslide decal papier. Nou wist ik dat dit een transparante folie is waarop geprint kan worden. Normaal gesproken werkt dat niet met lichte objecten aangezien een printer bij lichte objecten gebruik maakt van het wit van het papier. De drukker verzekerde mij dat het geen probleem was dus de stickers laten afdrukken.
Het zag er top uit, maar toen ik thuis kwam en de sticker van het witte schutblad afhaalde bleek toch dat het niet werkte. Een lichte vleug van geel was zichtbaar maar verder een amper zichtbare tekst. Deze sticker dus maar weer teruggebracht en bedankt voor de service.
Het moesten dus toch gesneden stickers worden. Dat betekende wel dat het bestand aangepast moest worden. Mijn tekst bestond uit enkele gebogen lijnen met een bepaalde dikte waaruit een afbeelding ontstond die geprint kon worden. Een snijplotter kan daar niks mee, die wil namelijk alleen maar de contouren weten en doet niks met een middellijn. Gelukkig had ik dit al eerder ervaren toen ik stickers voor de K8 heb gemaakt. Dus terug in mijn tekenprogramma alles aangepast en opgeslagen als .eps bestand.
Nou hoorde ik op de club dat de vrouw van 1 van onze leden ook de mogelijkheid heeft tot het snijden van stickers. Ze kan zelfs een combi van printen en snijden. Dus meteen een stickertje gemaakt voor de orange cirkel met een afbeelding van een draak.
Vervolgens met mijn laptop onder de arm de IJssel overgestoken en met een geweldige set stickers weer terug gekomen.
Met de stickers is het decoratieve deel vd Spitfire wel bijna af. Ik wil er nog een instrumentenpaneel en een stoel inmaken.
Daarna wordt het tijd om de techniek in te bouwen. Als dat allemaal klaar is dan gaat het hele toestel nog in een matte blanke lak ter bescherming tegen methanol.